KMA 'over'......en nu??

Discussion in 'Voeding' started by heppiedepeppie, Jul 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Afgelopen maand de dubbelblinde test gehad en nu is hier uit gekomen dat Lucas geen KMA meer heeft (of het dus nooit gehad heeft dat het destijds toch iets anders is geweest).

Maar nu vraag ik me af: we moeten nu terug naar standaard voeding, maar hoe zit het met de bijvoeding? Kunnen we nu gewoon melk-producten gaan geven?
    Of moeten we hiermee toch nog voorzichtig zijn? En moeten we toch 3 dagen per nieuw voedingsmiddel aan blijven houden?

We zijn overigens nog niet over naar standaard voeding, de KA zei dat we pas echt 100% zekerheid hebben als we helemaal overgestapt zijn zonder problemen....

Ben benieuwd of er hier meer mama's zijn die een negatieve test hadden? En hoe zijn jullie toen verder gegaan?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat je sowieso nog voorzichtig moet zijn met melkproducten met deze leeftijd, zou gewoon het 'eetschema' volgen die alle kinderen volgen.

3. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Maar 'gewone' kinderen mogen bijv. ook smeerkaas op hun brood en gewone boter. Daar twijfel ik nl over.

Onze dietiste kan ik nu wegens vakantie niet bereiken, dus vandaar dat ik me afvroeg of er hier mama's zijn die daar ervaring mee hebben!

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik wacht ivm koemelkallergie in de familie ook tot zeker 9 maanden (misschien 1 jaar?) met koemelk. Ik geef bv, dus dat maakt het wel makkelijker. En smeerkaas is echt zo vies! Kies voor notenpasta of gepureerd fruit op het brood!

5. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

Apr 9, 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn zus wel met haar jongste. Ik zou voor de zekerheid wel 3 dagen aanhouden per nieuw product, maar zou het zeker wel gaan proberen. Misschien eerst eens een paar hapjes yoghurt of kwark, beetje karnemelk of smeerkaas (op brood of door het avondeten, dat doe ik wel eens door de spinazie met macaroni). Als dat goed gaat zou ik ook op standaard voeding overgaan. Misschien kun je dat ook eerst mengen, steeds een schepje meer?
    Heel fijn in elk geval dat de KMA waarschijnlijk over is!! Succes!

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Zou het wel rustig aan opbouwen en misschien eerst even uitsluiten dat er niet ook sprake is van een glutenallergie/intolerantie??? Of heb je daar de uitslag al van gekregen?
    Mag je wel weer meer groenten en fruit gaan introduceren??
    Dan zou ik daar eens mee beginnen en inderdaad gewoon nog 3 dagen introduceren...

7. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Tja,..dat is een mis-communicatie geweest in het ziekenhuis *zucht*.

Ze hadden ook bloed af moeten nemen voor een glutentest maar dat hebben ze niet gedaan. We moesten dus maar weer gewoon met brood starten.
    Dus dat hebben we sinds enkele dagen gedaan en het lijkt goed te gaan.

We moeten 21 aug. weer terug naar onze eigen KA en tot die tijd wil ik gewoon de 3-dagen regel aanhouden en nog even geen melkproducten geven. Vanaf de 21e krijgen we waarschijnlijk te horen dat we idd terug naar standaard voeding moeten en dan zal de KA ook wel advies kunnen geven. En misschien is de dietiste dan ook weer beschikbaar.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    De standaard voeding moet je gaan opbouwen. Het opbouwschema duurt een week. Echter bij klachten moet je een stap terug en kan het dus langer duren dan een week. S kreeg in de eerste dagen wat klachten. Ze moest even wennen aan de eiwitten. Bij haar duurde het opbouwschema bijna 2 weken. Wij deden elke stap 2 dagen ipv 1 dag.
    Pas na ongeveer een week nadat de melk volledig geintroduceerd was zijn we ook andere melkproducten gaan geven, zoals kaas, yoghurt. We hebben daar geen 3 dagen voor aangehouden, want melkproduct is een melkproduct .

9. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Is daar een standaard opbouwschema voor?? Of moet je per dag gewoon 1 schep 'ombouwen'?

Ik twijfel of ik daarmee wacht tot we weer naar onze eigen KA moeten op 21 aug.
    Ze zei nl de vorige keer (voordat ze op vakantie ging) dat we even op de pepti moesten blijven tot alle onderzoeken mbt bloed en ontlasting voorbij waren en dat we dan samen verder zouden kijken. Maar ik hoef er dus pas over 3 weken heen.

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik weet niet meer hoe het schema er exact uit zag. Het was gebasseerd op 500 cc voeding (hier provoceren ze pas rond het 1e jaar). In 7 dagen was je dan volledig over naar 500cc. dit kon met poedermelk, dus schepjes voeding vervangen, maar kon ook met gewone melk. Dat laatste hebben wij gedaan.
    Ik weet dat de 1e dag 30 cc was, 2e dag 60 cc (3e 90, 4e 150, 5e 300)6e dag 400 en laatste dag dan 500.
    Dag 3,4 en 5 weet ik niet meer exact, maar denk zoals hierboven geschreven.

Ik zou wachten totdat je bij de ka bent geweest. Deze zal jou een opbouwschema geven, lijkt mij.
    Als je toch al eerder wil beginnen zou ik het ongeveer als volgt doen: 1e dag 1 schepje, 2e dag 2, dan 4, 6,10,14,18,22,24.
    Ik ben dan uit gegaan van 4 flessen van 180/6.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Oja. Als er reactie kwam moesten wij 1 stap terug in schema. Omdat S wat reageerde bij dag 2 en 3, kregen wij het advies over elke stap 2 dagen te doen.

12. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik denk dat we idd maar even wachten.

Kunnen we er nu vanuit gaan dat er dan geen enkele reactie meer komt op nieuwe voedingsmiddelen?
    Vandaag en gisteren voor het eerst soepstengel gegeven (grissinni, volgens het schema van de dietiste), maar hij heeft toch best wel wat uitslag op zijn wangen. Geen idee of dat hier van is? Vandaag moest hij ook erg huilen....

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij niet lekker in zijn vel zit zou ik even rustig doen.

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Nieuwe voedingsmiddelen zal ik nog altijd dmv het introductieschema geven. Geen kma meer, betekent niet dat er niet op iets anders gereageerd kan worden.

Heb je na het stoppen met gluten, gluten weer opnieuw geintroduceerd? soepstengel is meestal alleen van tarwe. Melk zit er niet in.
    Zijn er niet tandjes op komst? Dat veroorzaakt hier ook altijd uitslag?

15. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ja we hebben de gluten weer opnieuw geintroduceert via brood (tarvo). We gaan vandaag boter (plantaardig) proberen.

Ik houd het voedingsschema en introduceren maar even aan alsof hij nog wel kma heeft, dan zitten we safe.

De uitslag is minder geworden, hij heeft ook 2 dagen flinke koorts gehad, dus ik denk dat hij gewoon niet lekker was.

Share This Page