Papfles, 123 speen een ramp, welke speen?

Discussion in 'Voeding' started by Fairy Tale, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Zoals het onderwerp al aangeeft was de eerste papfles met een 123 speen een ramp. Hij kreeg de pap er gewoon niet uit! We hebben uiteindelijk het gat groter gemaakt en toen lukte het wel. Na 70 cc had hij echter de pap wel gezien. Ik denk dat hij er gewoon aan moet wennen, het is natuurlijk anders van smaak en het voelt anders.

Maar de vraag is dus eigenlijk, welke speen gebruiken jullie?

2. adi

adi Niet meer actief

welk merk gebruik je?

Hier Difrax, en met de 123 speen kregen ze de pap ook niet uit. Met de L-speen wel.

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik gebruik idd ook Difrax, en had idd al gedacht een L-speen te gaan halen. Maar ik was bang dat die ook niet groot genoeg zou zijn. Bedankt voor de info!

Mijn man had ook al zitten googelen en die kwam ook op speciale papspenen van de het etos huismerk. Ik ga er gewoon een paar verschillende halen en kijken welke werkt. ;)

4. adi

adi Niet meer actief

L speen is echt veel groter dan de stand 3. Die gat zie je gewoon van een afstand zitten. Probeer die maar.

Succes!

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Jee mijn dochter drinkt de papfles op stand 1 van de driestandenspeen.
    Een vriendin van me had netzelfde probleem, gebruikt nu ook de L speen.

6. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Gebruik hier avent en ze krijgt pap met nutrilon AR dus ook nog eens verdikte voeding en dan gaat het prima met de 1-2-3 speen op standje 1 ! Een enkel klontje gaat via de 2 stand er prima in. Wat een verschil met merken dan zeg

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik heb vandaag idd een L speen geprobeerd en daarmee krijgt hij het er wel makkelijk uit. Maar hij vindt het echt niet lekker! De groente en fruithapjes gingen vanaf het eerste moment prima, dus dit had ik niet verwacht! Maar ik zal toch maar gewoon vol blijven houden toch? Het is voor hem natuurlijk ook wel wennen, hij ziet een fles en proeft wat anders!

8. adi

adi Niet meer actief

maar je hoeft toch helemaal geen papfles te geven als je kindje dat niet wil.

Misschien een bordje pap (is ook veel beter voor mondmotoriek) of een boterham

9. jojo29

jojo29 Bekend lid

Feb 4, 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    ik heb ook die van difrax 123 ik heb voor de pap het gat wat groter gemaakt en een voor de gewone melk fles.

ik zal eens kijken voor zo'n l speen

gr jojo

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn zoontje dronk geen pap uit een fles, welke speen ik ook gebruikte.
    Hij is echter wel dol op pap van een lepeltje, dus hier lepel ik 's morgens zijn bordje pap naar binnen.

11. Zusterd

Zusterd Lid

Jun 20, 2010
    27
    0
    0
    Ik gebruik ook de Avent 123-speen. Probleem bij ons is alleen dat ze haar fles op stand 1 heel snel leeg heeft, in een paar minuten. En is dan niet tevreden.
    Over haar gewone fles doet ze 10 min.
    Herkennen jullie dit?

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ook van een bordje wilde hij het niet. Ik geeft nooit na 2 hapjes op, maar na 8 hapjes of zo ging hij zo zielig huilen! De rijstebloem was dus geen succes. Over een paar weekjes maar eens granenpap proberen.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Dat komt omdat stand 1 van de 123 spenen vaak veel groter is als stand 1 van een gewone speen.

14. Maidin

Maidin VIP lid

Jan 24, 2008
    8,121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    mijn uk eet alleen maar pap (4 a 5x op een dag dus). Ze vind het heerlijk. Het maakt haar niet uit hoe, met de lepel, difrax 1-2-3, difrax S, difrax L... Als ze maar kan eten. De s zorgde alleen voor heel wat keren in slaap gestuiter :D

Overigens eet ze pap na overleg met het cb :)

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Maar waarom wil je zo graag pap geven.
    Want je kan als hij geen pap wil
    Ook proberen met een broodje. Of als hij helmaal niet honerig is gewoon wachten

Pap hoeft helemaal niet

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als hij de pap niet lekker vind, dan doe je het toch niet het hoeft niet.. als hij genoeg heeft aan gewoon voeding en fruit/groent is het prima toch..

Colin wou ook geen rijstebloem, vond ie niets aan, de smaak is heel mild en hij houd juist van een krachtige smaak. De fijne granen vond hij wel lekker en nu vind hij 8 granen of brinta het lekkerst.

Je kan hem ook een korst brood geven als je dat zelf prettig vind, colin kreeg het wel met 6,5 maand. Maar die kreeg vanaf 4 maanden fruit en groete bijgevoed omdat hijniet genoeg aan zijn liter forte voeding op een dag had.

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb ook die van difrax de 3 standen en dat gaat prima op stand 3. maar idd die L speen heeft een groter gat.

18. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik heb de rijstebloem ook maar weggegooit, vond het zo zielig. hihi Vandaag heeft hij bambix appel gehad en die vond ie wel lekker. Maar ook alleen met de lepel, in de fles wilde hij het niet. En hij kan nog niet een hele maaltijd met een lepel eten, dat duurt hem te lang en dan is ie het zat. Kan ik me ook wel voorstellen. Dus na een beetje pap heeft ie weer lekker een fles gehad.

Hij moet ook niet per se pap eten, maar ik ben zelf een enorme liefhebber van eten en vind het zo sneu dat ie alleen melk krijgt (en af en toe wat fruit en een beetje groente). Dus ik wil hem aanbieden wat hij mag hebben. En dan zie ik wel of hij het lekker vindt of niet. :D Korstje brood krijgt hij sinds 2 dagen ook. :D

Share This Page