Eetschema 9 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Butterfly2388, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Hoi,

Mijn zoon is biiijjjnnnaa 9 maanden.
    Op dit moment word hij om 8 uur wakker en krijgt dan een fles met opvolgmelk. Ik maak altijd een fles van 180 met 6 scheppen maar hij laat daar zeker meer dan de helft ervan staan. Als hij 50-60cc ervan drinkt is het veel. Dan krijgt hij een boterham (incl korsten) en dan om 1 uur nog 2 boterhammen. savonds om half 6 eet hij gewoon mee met de pot en dan om half 8-8uur krijgt hij een fles pap die hij zo goed als helemaal leegdrinkt. ene keer beter dan de andere keer(250ml) Hierna slaapt hij weer tot de volgende ochtend.

Tussendoor krijgt hij fruit of een koekje.

Is het een goed eetschema? En qua melk drinkt hij weinig. Hij drinkt wel gewoon water, diksap of thee de gehele dag.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Bedankt voor je vraag over je zoon van bijna 9 maanden :). Ik heb even mee gekeken met het dagmenu dat je nu geeft. Het ziet er goed uit!

Het niet leeg drinken van de fles kan de oorzaak hebben dat de tandjes bij jouw kleine aan het doorkomen zijn. Warme melk kan gevoelig en zelfs pijnlijk zijn op het tandvlees van de doorkomende tandjes. Bied de melk eens wat kouder aan! Fijn dat water, thee en diksap wel goed gaan.

Een voorbeeld dagmenu voor een kindje van 9 maanden kan er als volgt uit zien;
    7.00 papfles of bordje pap 200 ml
    9.30 fruithap
    11.00 boterham & fles 200 ml
    15.00 water, slappe thee of diksap met een tussendoortje
    17.30 warme maaltijd + evt yoghurt
    19.00 papfles 200 ml

Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag!

Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou

3. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Het is idd zo dat hij nu 3 doorkomende tanden heeft die ongetwijfeld zeer doen! hihi
    De melk heb ik warm aangeboden tot gewoon met koud water. Als hij zn melk niet opdrinkt en ik geef water bijvoorbeeld dan drinkt hij dat wel op ... Het lijkt wel of hij klaar is met melk? Kan dat toevallig?

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Dat komt rond deze leeftijd zeker wat vaker voor. De melkvoeding is dan een stuk minder interessant en al het andere des te meer :). Probeer de melkvoeding eens uit een bekertje te geven of voeg wat diksap of fruit toe. Hierdoor verander je de smaak van de melkvoeding waardoor je kleine het mogelijk wat meer zou willen drinken.

Ook kun je de voeding lepelen door de melkvoeding te verdikken met een pap of met johannesbroodpitmeel.

Succes! :)

Fijne avond, groetjes Karin - Nutricia voor jou.

5. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Dank je wel voor je snelle antwoord! Fijne avond!

Deel Deze Pagina