2 jaar oud, tussendoortjes? Hoeveel, hoe vaak en wat?

Discussie in 'Voeding' gestart door Veertje84, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi hoi,

Zoals de titel al zegt: hoeveel, hoe vaak en wat geven kullie je kindjes zoals als tussendoortje op een dag?
    (En ik ben absoluut geen superfood-mama, ben wel van het bruinbrood en de vitaminetjes uit groente en fruit, maar vind dat op zijn tijd iets lekker ook wel moet kunnen! --> een snoepje of koekje ofzo).

Vandaag heeft mijn zoon tussendoor gehad:
    - een banaan, een halve liga milk break en een cheesedipper (waarbij hij de meeste smeerkaas in het bakje laat haha).

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Doorgaans ziet onze dag er redelijk hetzelfde uit. Sochtends als tussendoortje wat fruit en smiddags iets anders.
    De jongens hebben beide een trommeltje met daar een en ander in, snoepje, koekje etc. Het ene wat gezonder dan de ander ;)

De jongste heeft echter soms echte vreet dagen, meestal een paar dagen en dan weer over. Dan is hij echt een bodemloze put en eet zo al 5 tot 6 boterhammen op een dag. En dan gaat er ook vaker een extra tussendoortje in, maar kies dan wel voor de meer gezondere opties.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Toen onze dochters die leeftijd hadden, aten ze tussendoor 2x fruit. Snoepje vult niet genoeg en koek hielden ze niet van (en ik heb niet aangedrongen, haha). Ik probeer het nog steeds door te zetten, trouwens. Ze eten nu (ze zijn 7 en 8) op school fruit en 's middags uit school fruit plus een klein snoepje. Enkel keertje geen fruit maar pepernoten of zo.

4. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn dochtertje zo oud was kreeg ze twee tussendoortjes. ochtend altijd fruit en s middags mocht ze kiezen tussen koekje (peperkoek, liga, droogkoekje, soepstengel of krentjes mocht ook). maar vaak koos ze fruit. Ze is verslaafd aan appels.

Ze is nu 3,7 jaar en eet nog steeds twee tussendoortjes. En kiest s middags nog vaak voor fruit ipv een koek. Ze wil ook altijd nog graag een stuk fruit bij haar toetje. Hier een fruitmonstertje dus

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier krijgt hij 's morgens een koekje als tussendoortje, we ontbijten vrij laat, rond 8.30 en lunchen dan rond 12.30, dus de tijd daar tussen is niet zo groot.
    De tijd tussen lunch en avondeten is langer, dus daarom krijgt hij 's middags fruit omdat dat meer vult. Als hij wat korter slaapt krijgt 'ie soms rond 17.00, als ik aan het koken ben, nog een soepstengel.

Wat ik geef aan tussendoortjes:
    - speculaasje
    - biscuitje
    - taai taai popje
    - paar pepernoten
    - rozijntjes
    - cracker
    - soepstengel
    - plak ontbijtkoek

Af en toe:
    - zakje uitdeelkoekjes
    - garfield koekje van de Lidl (hij krijgt dan 1 koekje uit het pakje)
    - knijpfruit
    - chippies, bijv. nibbit of hamkaas (maar dit krijgt hij eigenlijk alleen als wij ook chips eten, bv. op zondagmiddag ofzo, hij krijgt dan een klein handje in een eigen bakje).

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hier met 2 jaar (en nu dochter 7 is nog) 2x fruit tussendoor. Bij het middagfruit kiest zij iets uit haar trommel (koekje of snoepje) zoontje (bijna 3) een rijstewafel, soepstengel, rozijntjes oid.
    Vanaf zaterdag zal hij ook wel wat pepernootjes eten.
    Rond 5 uur krijgen ze hun 3e tussendoortje...bakje rauwkost.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier krijgt DL rond 10.00 een stukje fruit.
    Rond een uur of 15.00 mag ze kiezen tussen fruit of de "la". Ze heeft in de keuken haar eigen la met borden, bekers, bestek en lekkers. Het lekkers verschilt. Op dit moment liggen er: biscuitjes, rozijnen, gedroogde abrikozen, gedroogde vijgen en rijstewafels.
    Als ze tegen 17.00 trek heeft mag ze wat komkommer hebben, aangezien we rond 18.00 uur eten.
    Na het eten mag ze kiezen tussen fruit of yoghurt. Vaak kiest ze fruit. In het weekend heb ik vaak de " specialere" fruitjes zoals verse ananas, mango of meloen.

DL kan de volgende dingen krijgen als tussendoortje:

Fruit
    Komkommer
    Biscuitjes
    Rozijnen
    Gedroogde abrikozen of vijgen (is ze echt gek op!)
    Soepstengel
    Rijstewafels
    Nijntje koekje
    Van die kaaschips? van goodies (hele enkele keer)
    Pepernoten (sinds afgelopen weekend)
    Cracotte
    Plakje kaas of worst

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Hier rond die leeftijd (en onze jongste nu ook) 's morgens fruit en 's middags een koekje. In het begin nog heel verantwoord van Goodies enzo (zoontje is dol op de rijstwafeltjes) later ook liga, nijntje, dora etc. De oudste krijgt meestal liga, dora of sultana. Soms ook een stukje koek, eierkoek of ander koekje wat wij ook eten.

Snoep en chips zijn hier voor gelegenheden (verjaardagen enzo) en heel soms op zondag. Tja en vanavond ontkomen we er niet aan met sint maarten, maar dat is dan een uitzondering.

We maken er geen gekkenboel van, maar ik doe ook niet heel moeilijk. Dochter haar bmi was precies goed met 3 jaar dus ze krijgt genoeg en ook niet teveel.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn 2-jarige doet mee in het ritme dat ik met de oudsten al jaren heb ;).

Een 10-uurtje van fruit met water.
    Een 3-uurtje van 'iets lekkers' (kan van alles zijn, van 2 mariabiscuitjes tot een halve stroopwafel, ontbijtkoek, soms ook chips of snoepjes) met bekertje (aangelengd) sap.
    Een 4-uurtje van rauwkost, soms met een soepstengel, rijstewafel of droge cracker erbij (en eventueel water).

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Sochtends fruit, Smiddags koek.
    Meestal paar Maria biscuitjes, soms rozijntjes/smoeltjes/Goodies
    Tussendoor ook nog wel eens fruit; hij is daar gek op :)

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    's ochtends een of twee stukken fruit en smiddags meestal ook een stuk fruit of snoepgroente zoals bijv cherry tomaatjes. Sochtends na het fruit mag hij ook vaak een koekje met een klein bekertje limonade.

Deel Deze Pagina