ik ben zo moe.. elke avond om 11 uur krijgt dl van nu 12 weken de nachtfles. helaas is er geen touw aan vast te knopen hoe lang ze het er op vol houd. het varieert van 3 uur tot 6 uur voor ze weer wakker wordt voor de volgende fles. als ze de nachtfles niet krijgt kan ik er snachts 2x uit om de voeden dus die van 23 uur laten vallen lijkt mij niet zo'n goed idee. overdag komt ze zelf netjes om de 4 uur ongeveer en drinkt 5/6x 150+5 per 24 uur. maar omdat dl snachts geen vaste tijd heeft waarop de weer honger heeft word ik steeds meer moe. ze begint ook te ontdekken dat ze geluid kan maken en het verschilt dus ook hoe lang het duurt voor ze weer stil is. ik heb al een paar keer geprobeerd om de laatste fles 180+6 te geven maar dat maakt helaas ook niks uit. ze slaapt er niet langer op. herkent iemand dit en heeft iemand tips?
Ik herken het zeker maar de gouden tip heb ik niet want met 12 weken is dat volkomen normaal.... zl is 11 maanden, krijgt al lang geen nacht fles meer en toch moet ik er 2x per nacht uit voor een speentje ofzo. Dus het kan nog lang duren!
Goh nee is normaal.. Hier nachtvoeding tot 6/7 maand, toen niks meer en sinds eergisteren wilt ze opeens weer een laat-avondvoeding erbij.. En ik moet er ook soms uit voor de tut of om te troosten
vind het ook helemaal niet erg om de fles te geven hoor. maar vind het gewoon heel erg vervelend dat het geen vaste tijden zijn waarop ze de fles wil snachts. speentje wil ze niet zo erg graag meer ze gaat nu liever op de vuistjes sabbelen. ik heb zelf een beetje het idee dat als het wel een vaste tijd is dat dl wakker zou worden dat het minder vermoeiend is. en dan smorgens je make up er op smeren omdat je er leuk uit wil zien ipv niet zo heel moe..
Tip: duik er eens om 8 uur in en laat je man de fles van 11 uur doen. Verder heb ik hier ook nog geen regelmaat s nachts, dochter (15 weken) komt nog 1-3 keer s nachts (vannacht bijv. Om 1-3-5 uur) Helaas borstvoeding, dus ben elke keer de sjaak. Mijn oudste dochter sliep 3,5 jaar niet door, dus ben gelukkig wel wat gewend inmiddels. Ademhalen, rust pakken waar het kan en af en toe een beetje extra make-up gebruiken haha.
Idd is volkomen normaal. Ik moet er ook wel eens vaak uit s'nachts voor mijn zoontje als hij droomt, tandjes krijgt of ziek is. De enige tip is om je erbij neer te leggen want klok kijken kunnen ze voorlopig nog niet
En als je rijstebloem door de laatste fles geeft? Dat verzadigt meer en misschien komt ze dan minder vaak?
Ze is 12 weken.. Voor bijvoeding zou ik toch minimaal wachten tot 4 maanden. Daarnaast kan het ook eerder averechts werken, door een te volle/zware voeding kunnen ze ook minder goed slapen.
idd 12 weken is nog echt te jong.. ik denk dat ik het hele bijvoeden pas met 5/6 maanden wil gaan proberen omdat ze nu pas eindelijk goed kan poepen en van de krampjes af is.. ik wil niet het risico lopen dat ze straks weer met krampjes zit en het poepen weer niet lukt.. ik zal me er waarschijnlijk maar bij neer moeten leggen dat ze zelf geen idee heeft wanneer ze snachts weer honger heeft
Precies. Ik denk maar zo, misschien is de komende nacht de nacht dat ze gaat doorslapen. En tot die tijd, je bent gelukkig niet de enige, gedeelde smart is halve smart.
idd gelukkig niet de enige! we zijn met de oudste ook heel erg verwend dat zij met 6 weken al wel door sliep en ik hoefde smorgens ook nergens heen dus kon blijven liggen tot ik niet meer moe was. nu gaat dat niet meer. dl heeft pas per ongeluk 1x goed doorgeslapen van 23 tot 6 en daar was ik toen heel blij mee en hoopte natuurlijk dat ze het door zou zetten.. ooit komt de dag dat ze het wel gaat doen en tot die tijd hebben we altijd nog make up om er toonbaar uit te zien. en gelukkig is ze verder heel erg lief en heeft ze een lach om verliefd op te worden dus dat maakt ook weer heel erg veel goed!
Hier altijd iedere nacht voor zich genomen. Eerst was het: Wordt hij 1x wakker fijn! Meerdere keren, minder goede nacht. Jammer morgen weer. Nu is het slaapt hij door, heel fijn. Anders komt t vast wel weer een keer. Met 9 maanden sliep hij voor t eerst een nacht door. Van 5 tot 9 mand altijd nog 1 nachtvoeding (wel bv trouwens). En nu zijn er nog wel eens fases dat hij wakker wordt (tandjes, droom, eenzaam zijn). Maar we gaan op tijd naar bed en merken allebei dat de nacht per nacht nemen helpt. En ook de realisatie. Jonge kinderen worden nu eenmaal wakker nachts. Eerst vanwege voeding, dan pijnlijke tanden, dan iets spannends en dan voor zindelijkheid. Probeer ook je mindset mee te veranderen. Lastig maar niet onmogelijk. Vroeger had ik bijv. 8-9u slaap nodig voor goed voelen en functioneren. Nu kan ik dat met minder/gebroken nacht ook.
Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe moe je kan worden van 's nachts er steeds uit moeten. Er is maar één manier om je vermoeidheid tegen te gaan en dat is je eigen verwachtingen bijstellen, in plaats van iedere avond vol verwachting je bed in kruipen, want misschien slaapt ze wel door. Als wij een slechte nacht hebben gehad (meer dan 1 keer eruit na 0.00 uur, of niet meer willen slapen voor 6.00 uur) dan gaan wij die avond erop om 20.30 uur naar bed. Heel saai. Ontzettend balen dat je weinig tijd hebt voor jezelf en voor elkaar. Hoort erbij als je enigszins uitgerust wakker wil worden. Vervolgens doen we onze ogen dicht en gaat mijn man er als eerst uit voor de avondfles. Ons zoontje komt altijd zelf voor die fles voor 0.00 uur. Alle andere momenten ga ik eruit. Tot 6.00 uur geven we een speentje/flesje/knuffel en proberen we hem weer terug te leggen. Daarna accepteren we dat het ochtend is. Wij hebben onze verwachting bijgesteld naar: nacht is van 0.00 tot 6.00 en daartussen worden we waarschijnlijk 1 keer wakker. Alle slaap die we daarvoor of daarna hebben is bonus. En ook wij moeten helaas naar ons werk en doen alsof we er heel veel zin in hebben...
? Om met 12 weken al over verzadiging te praten.. Melk is de voeding voor een baby. En blijkbaar heeft baby die nachtvoeding nodig. Volkomen normaal.
dat heb ik helaas opgegeven. dl slaapt bij ons op de kamer en maakt nogal herrie in haar slaap en overdag kom ik erg moeilijk in slaap. op de bank slaap ik helemaal waardeloos het bed van de oudste vind ik ook niet lekker liggen helaas.. nu moet ik wel zeggen dat dl al 2 nachten na de laatste fles van 23 uur tot ongeveer 5 heeft doorgeslapen waar ik heel blij mee ben! ik hoop dat ze dat wel door zet