Ineens een ander ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Helena88, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Hallo,

Mijn dochter van 6 maanden had 3 weken geleden een heerlijk ritme. Ze werd in de ochtend tussen 7 en 8 uur wakker. In de middag sliep ze nog 1,5 tot 2 uur, rond 16 uur een hazenslaapje en daarna weer rond 19:30 uur naar bed.

Nu slaapt ze nog steeds wel in de avond tussen 19 uur en 19:30 uur, maar ze wordt om 5:30/6 uur wakker. Ze wil daarna niet meer slapen. Soms hooguit nog een half uurtje.

Als ik haar wakker in bed leg begint ze te krijsen. Ze valt alleen in slaap tijdens haar flesje rond 11 uur. Dan slaapt ze ook wel 2 uurtjes en tijdens haar flesje van 19 uur slaapt. Dan leg ik haar zo in bed en slaapt ze verder. Maar wakker in bed lukt mij niet meer. Ik ben bang dat ik een groot probleem heb. Herkent iemand dit?

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Kan het zijn dat je dochter een sprongetje maakt in haar mentale ontwikkeling? Ik lees net in het Oei, ik groei boek dat rond de 26 weken zich een sprongetje aandient. Dit kan een laar weken duren en het verschilt hoe baby's reageren. De een slaapt minder of juist meer of zijn ontzettend aanhankelijk etc.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier ook gehad dat krijsen. Hebben vol gehouden en af en toe heen gelopen. Uiteindelijk sliep ze. Is hier echt met periodes. Na een 1,5 week slaapt ze weer gewoon in. Nu net weer zo'n periode achter de rug. Is nu 9 maanden. Ritme veranderd hier ook steeds. Maar bij in bed krijsen is troosten maar er niet uit ( soms even eruit in slaapkamer in donker) . Dit helpt hier het best. Ik dacht ook dat ik toen ineens een probleem had en het was/ is soms ook vrij heftig. Maar bovenstaande helpt tot nu toe nog.

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    En dat vroeg wakker worden ineens was hier ook rond die tijd. Wel eens kwart over 5!!!! Nu met 9 maand lijkt dat iets beter te gaan. Nog vaak tussen 6/7 uur. Ik heb dat stuk geaccepteerd. Al hoewel we er hier niet voor half 7 uitgaan. Ik ga niet om kwart over 5 beneden zitten.

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het doet mij ook denken aan een sprongetje, 26 weken. Idd.
    Hier ook gehad ( en met 37 wkn spring)
    Ze gingen vanzelf weer in hun "vaste" ritme

6. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het ook te maken heeft met een sprongetje. Ik wacht het wel af...

Deel Deze Pagina