Eetschema baby 6 maanden, bv afbouwen, eet al goed hapjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door drea1978, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. drea1978

drea1978 Lid

25 apr 2015
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste deskundige:),

Mijn zoontje is
    - bijna 6 maanden
    - krijgt 4-5x borstvoeding per etmaal (nu afhankelijk van zijn slaapjes die net een nieuwe ritme krijgen) + 's avonds 1 fles van 180ml 's, op het moment Nutrilon 1 en 2 half-om-half omdat 2 zwaar viel voor zijn buikje
    - we zijn rond 4,5 maand begonnen met het introduceren van fruit- en groentehapjes maar dat gaat zo goed dat hij inmiddels bijna een banaan van klein formaat opeet.

Nu zit ik te worstelen met de voeding/drinken, ook i.v.m. afbouwen van de borstvoeding omdat ik weer ga werken. Bij het consultatiebureu kreeg ik te horen dat hij nu
    - in geval van flesvoeding: 4x flesvoeding moet krijgen maar in ieder geval 750 ml vocht per dag
    - dat hij tussendoor thee/water mag en zo niet MOET drinken
    - dat de hapjes nu nog maar tussendoortjes zijn, echter....

Als hij nu bijna een hele banaan opeet of een heel potje voor baby van 4 maanden, is dat niet al een maaltijd en dus vervanging van 1x de fles/borst? Zo ja, moet ik daarbij vocht geven en zo ja, hoeveel? Of kan ik deze maaltijdjes nog aanvullen met kleinere fles (dan 150 ml)/borst?

Er staan heel tegenstrijdige berichten op het internet/advies van het CB over wanneer en wat voor een baby. Ik lees bijv. dat een maaltijd pas vanaf 8 maanden de fles vervangt... En wanneer een papje? Wanneer echt avondeten? Kortom, puzzel, puzzel, puzzel!

Ik zou het meest blij zijn met een eetschema zodat ik in ieder geval een uitgangspunt heb en advies over hoe steeds verder afbouwen melk/over naar echte voeding.

Hartstikke bedankt alvast voor wat licht in de duisternis!:)

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Bedankt voor je vraag over je zoon van bijna 6 maanden. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,
    Paulien - Nutricia voor jou

3. drea1978

drea1978 Lid

25 apr 2015
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, bedankt voor de reactie!

Deel Deze Pagina