Ik hoor ook weleens over een liga in het fruit, of diksap, en rijstewafeltjes of snoepstengel 'moet' dat nu al of hoe zit dit eigenlijk! Sorry voor mijn vragen allemaal...
hoeft niet hoor dat kan opzich nog wel even wachten. En aangezien jou meisje smiddags nog 2 flessen drinkt denk ik dat het helemaal nog niet nodig is. Mijn dochter zat met 6 maanden op 2-3 flessen per dag en toen gaf ik haar smiddags wel eens een soepstengel met wat sap of een rijstewafel.
Ons zoontje is nu ook 6 maand en zijn schema is: 06:00 uur (vroege vogel) 220+7 melkfles 09:30 uur broodje met appelstroop + thee 12:00 uur 220+7 melkfles 15:30 uur fruit of een koekje/soepstengel + sap 17:30 uur warme hap + toetje 19:30 uur 220+7 melkfles
Dit is ook exact het schema wat wij voor onze zoon aanhouden en dat werkt goed. Met 6 maanden krijgt ie een broodkorst bij de fles van 12:00 uur en met 7 maanden gaan we de fles van 16:00 uur langzaamaan vervangen voor een tussendoortje en wat te drinken (thee o.i.d.). Je moet het gewoon een beetje aanvoelen. Wil je meisje meer, dan geef je minder en laat ze staan, dan ook goed. Belangrijk is dat ze goed groeit en goede plasluiers heeft.