Alpro soya baby 6,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Daar kom ik weer met me vragen , sorry .
    Mijn zoontje heeft KMA en is een slechte drinker/eter .
    Eet wel graag volkeren koekjes ofzo iets of groente .
    Maar geen pepti melk (dat is zijn voeding) of pap van pepti melk .

Nu lijk ik vandaag een goede oplossing gevonden te hebben . Alpro soya vanille vla . Hij smult ervan . Lekker een schep pepti erdoor voor zijn voedings behoefte en hij heeft weer vocht en voeding binnen .

Maar nu schijnt het dus niet te mogen of niet goed te zijn ??
    Hij heeft het 18:00 gehad en nog niks geks gemerkt .
    Kan ik het dan gewoon blijven geven ?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Soya wordt afgeraden, zeker bij kea.
    Een kindje met kea heeft zo'n 60% kans op een soya-allergie (kans op kruis-allergie is sowieso groot). Een soya-allergie kan daarnaast blijven zijn, terwijl kea meestal na 1 jaar over is.

Net als bij kea merk je het niet altijd direct omdat je het opbouwt. Meeste kindjes reageren meestal ook pas na een paar weekjes op koemelk en niet direct na de geboorte.

Dus nee het is niet verstandig ookal heb je het nu gedaan en ging het nu goed.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    En er zitten stoffen in soja die gelijk zijn aan oestrogenen (hormonen dus) en die wil je niet aan je kindje geven.

Maar wel fijn dat hij iets naar binnen heeft gekregen! Mss anders eens rijstemelk proberen?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Soya is bij KMA inderdaad een slecht plan, omdat je heel veel kans hebt op kruisallergie. Soya-allergie is bovendien voor het leven, en soya zit in heel veel producten. Dus ik zou toch maar meteen stoppen als ik jou was.

Op 6,5 maand heb je zo'n dessertjes overigens toch helemaal nog niet nodig?

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zou dit eerst overleggen met je kinderdiëtiste en/of -arts.

Volgens de kinderdiëtiste van ons zoontje kan soja pas op z'n vroegst vanaf 9 maanden.

Geef hem dan wat meer fruit/groente als hij de melk niet wil. Anders nog een stapje verder in de koemelkeiwit-vrije melk

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een allergische reactie treedt doorgaans pas op vanaf de 2e of 3e keer geven. Het moet namelijk eerst in het lichaam zijn geweest, waarna het lichaam antistoffen aan gaat maken, (er is dan dus WEL direct reactie, alleen merk je daar niets van!), en de eerstvolgende keer dat je het dan geeft, komt er dus de allergische reactie dan....
    Ik zou de vla dus niet meer geven, zou het niet willen riskeren dat ie ook nog op soja gaat reageren, want dan kun je straks niks meer.

Met enige regelmaat is flesweigeren bij dieetvoeding trouwens signaal dat de voeding niet sterk genoeg is en je over zou moeten op een sterkere dieetvoeding, (in jullie geval dan nutramigen of friso allergy care).

Deel Deze Pagina