Als wij nu uit eten gaan heb ik altijd een potje mee dat we voor ons jochie laten opwarmen (of een broodje als we ergens lunchen). Het liefst zou ik dat nog een tijd blijven doen. Ik weet alleen niet of restaurants daar een probleem van gaan maken als kindjes ouder worden en eigenlijk wel alles zouden moeten kunnen eten.... Kindermenu's vind ik meestal niets, altijd met patat. Dat kan als je een enkele keer uit eten gaat maar wat als je op vakantie elke dag uit eten gaat? Wat doen jullie? Potjes, kindermenu, apart bordje vragen? Ooit een probleem gehad dat ze in een restaurant een potje niet op wouden warmen? groetjes, jetteke
Gewoon een potje meenemen. Ik vraag gewoon dingen voor Kylian hoor, ook als ze niet op het kindermenu staan. Klein kipfiletje (hebben ze denk ik overal wel), worteltjes (want die vind hij heel lekker) en dan wat gebakken aardappeltjes. Als ze dat dan niet willen of hebben dan druk je ze gewoon het potje onder de neus en vraag je of ze dan die even warm willen maken. groetjes Antia
Als wij met Eva zouden gaan eten, dan zou ze gewoon iets van ons bord krijgen, dan kan je je eigen eten daarop uitzoeken zeg maar. 's Avonds zou ik voor Eva wel een extra boterham meenemen, omdat de kans groot is dat ze toch niets eet . En dan is het wel zo gezellig als ze wel wat te eten heeft (thuis gaat ze dan al snel van tafel om te spelen).
Als we uit eten gaan (gebeurd zelden, en dan ook kindvriendelijk restaurant) zorgen dat hij met een van ons kan meesnoepen. Zeker een paar maanden geleden nam een van ons dan mals vlees of vis. Wat groentes erbij, wat aardappelschijfjes. En dan smukkelde hij wel mee. De laatste keer uit eten was bij zo'n wokrestaurant. Hij heeft flink gepeuzeld van allerlei dingen, vlees/vis/groente/nasi, etc.. Dat is ook wat nonchalanter. Een 5-sterren restaurant zou ik niet naar binnengaan. Daar hoort een dreumes toch eigenlijk niet thuis.
Ik zou denk ik gewoon een home-made prakkie meenemen. Eventueel van te voren bellen of dat ok is. En zo niet: melden dat je bij deze nooit meer naar het restaurant zal gaan We zijn 1x met Mirre uit eten geweest, daar was het geen enkel probleem. Verder zou ik Mirre graag gewoon van mn bord mee laten eten, maar het is nogal een tut met eten (al eet ze bijna alle groenten probleemloos, behalve tomaat ) O ... en ik ga ervanui dat je niet wekelijks uiteten gaat, dan lijkt me een (zoutloos!) kindermenu niet zo erg als het bijvoorbeeld een paar frietjes, wat gekookte groentjes en een stukje vlees/vis is. Maar patat+kroket zou ik niet geven
Nog maar 1x uiteten geweest met Mirre klopt niet trouwens: de eerste 6 maanden wel eens gebeurd, maar toen at ze nog geen vast voer en in Frankrijk op vakantie ook, toen gewoon rauwe wortels meegenomen en gevraagd of ze die wilden koken (was geen enkel probleem). Maar ... wordt wel tijd dat we dat weer gaan doen