kan mijn zoontje "allergisch" zijn voor rijstebloem? vanwege zn reflux hebben we het nu 2 aparte keren geprobeerd met meerdere flessen maar hij gaat gelijk aan de race.. groetjes marieken
Hallo, rijstebloem bevat geen allergenen, wel hebben de darmpjes vaak 2 weken nodig om te wennen aan een verandering in de voeding. Groeten eveline
ik word helemaal gek van dit voedingsdrama! mijn 3 maanden oude zoontje heeft reflux, zijn er al voor bij de ka geweest en die vond dat hij er weinig pijn van leek te hebben dus medicatie was niet nodig.(hij zat toen al op speciale voeding) en sindsdien ben ik aan het klooien met de flessen, extra nutriton of rijstebloem.. beide bleven de flessen beter beneden maar raakte die zwaar aan de diarree. ik dacht eerst dat die enkel last had van de rijstebloem maar nu ik meer nutriton gebruik is het ook weer raak. hoe dikker de fles hoe dunner het er weer uit komt.. dus eigenlijk heb ik een keuze, diarree of spugen. diarree moet die echt bij huilen en het verkleden 3x per dag is geen pretje maar ja bij spugen vind ik hem vastgekoekt aan zn eigen bed 's ochtends. ik weet het niet meer! hoewel hij de laatste dagen steeds meer drinkt en krijst als een uitgehongerde lijkt er verder nog weinig met hem aan de hand.. het is toch raar dat dikkere voeding dunnere luiers geeft?
Hallo Marieken, Wat een lastig dilemma, ik zou toch nog even met de kinderarts proberen te bellen. Misschien dat er nog een andere oplossing is voor je kindje, het is geen allergische reactie maar de darmpjes zijn erg gevoelig voor e toevoegingen. Groeten Eveline