ik ben vandaag 20 weken zwanger van mijn tweede en heb al weer harde buiken. Is dit normaal zo vroeg? Heb ook weer gruwelijke bandenpijn maar had dit bij mijn eerste ook! Ik ben van mijn eerste bevallen met 34 weken, voorafgaand veel harde buiken gehad wat mogelijk een oorzaak geweest zou kunnen zijn...maak me niet echt zorgen maar een beetje wel!
Helaas herkenbaar! Hier krijg ik het advies van de vk, zoveel mogelijk rustig aan doen. Kruikje bij je buik, middagrust enz. Valt niet altijd mee met 2 aapjes die rondlopen maar ja je moet wat! Probeer lief te zijn voor jezelf! Ik snap dat je je zorgen maakt. Verder was er geen oorzaak van de vroeggeboorte?
Met een meisje van 2.5 is het ook hier lastig en ben ik niet echt een stilzitter en heb altijd te laat door dat ik teveel gedaan heb.. Er was geen oorzaak voor de vroeg geboorte, ze was toen al nieuwsgierig zeg ik altijd Ze wilde al met 32 weken komen maar het kon nog even gerekt worden!
Ja met meerdere kinderen is het lastiger. Ik rust ook uit voorzorg altijd! Ik ga 's middags altijd een uurtje plat, ook al voel ik me prima. Anders ga ik ook ongemerkt over die grens heen. haha nieuwsgierig dametje
Hier vanaf 16 weken al harde buiken. Daarna minder zwaar werk gaan doen wat even hielp en nu sinds een paar weken 25% in de ziektewet. Rust helpt veel al blijf ik ze wel houden
Vervelend zo vroeg! En naar van de vorige dat er misschien een link was met de vroeggeboorte! Zijn de harde buiken ook pijnlijk? En hoe was dat bij de vorige? Bij de dames in de ziektewet: doen ze bij jullie pijn? Ik heb geregeld harde buiken, maar het enige wat de vk erover zei is dat als ze geen pijn doen, er niets aan de hand is. Ze doen geen pijn, dus ik ben ze niet gaan tellen, maar ze zijn er vaak. Maar ik lees nu zoveel verschillende aanpakken van vk's op internet (aan de ene kant geen pijn maakt niet uit hoeveel: geen probleem, tot de andere kant meer dan 5-8 in een uur meteen stoppen/minderen met werken.) Dus ik vraag me echt af of het echt zo onschuldig is wat mijn vk doet lijken.. Volgende controle toch maar weer even vragen, maar ben benieuwd naar jullie situatie.
Ik heb beide keren al vanaf 16 WK harde buiken. Beide keren vanaf 26/28 weken opgenomen ivm dreigende vroeggeboorte. Hier ook een 2 jarige maar als je moet, kan je rust houden. Denk alsje blieft aan jezelf. De vorige keer is t blijkbaar ook teveel geweest en dat is voor niemand goed. Probeer wat minder te gaan werken, rust tussendoor met je kind mee en rustig aan met lichamelijke inspanning. Blaasontsteking indd ff laten checken. Goed luisteren naar je lijf, 20 WK is vroeg en voorlopig is t nog niet mogelijk voor de kleine om te komen. Dus.... Rust jij!!
Ik moet de vk bellen als ze pijnlijk zijn of meer dan 6 in een uur die regelmatig zijn. Zou toch gaan minderen met werken dus gesprek met de bedrijfsarts
Ik had ook al heel vroeg harde buiken. (Bij mij deden ze trouwens wel pijn @Plusje). Toen met 19 weken ook bloed verloren en moest direct stoppen met werken. Heb ze daarna helemaal niet meer gehad, tot deze week toen ik een volle wasmand ging tillen. Rust heeft hier dus super goed geholpen.