Tot wanneer gaven jullie je kind een bekertje of flesje melk voor het slapen gaan (en daarna tanden poetsen )? Onze dochter krijgt nog melk voor het slapen gaan. Eigenlijk alleen nog maar omdat ze een hele slechte drinkster is. En dan zijn we met s avonds nog wat melk verzekerd van voldoende vocht. Een beker water of diksap dinkt ze s avonds niet... Groetjes shampoo
toevallig tot d'r 1e verjaardag. Het eten liep toen uit, erg gezellig natuurlijk met opa en oma en ze was erg moe, is dus na het eten vrij snel naar bed gegaan. Geen melk meer gegeven omdat ze naar mijn idee goed vol zat. De volgende avond ook geprobeerd en toen ging het prima.
Nog steeds eigenlijk. Ze is niet zo'n fantastische eter, en drinkt haar warme (soja)melk altijd nog lekker op.. ook om een beetje in slaap te komen. Daarbij had ze koemelkallergie en had ze dus niet zoveel zuivel op een dag dus vandaar ook. Nu is de koemelkallergie zo goed als over maar is ze nog geen zuivelproductenfan dus houd het nog wel even erin zo voor het slapen gaan.
Aaron is nog net geen 1 en krijgt ook nog een flesje melk voor het slapen gaan. Ik vermoed dat dit ook nog wel even blijft. Hij wordt er heerlijk ontspannen van.
@ Shampoo we denken over hetzelfde na. Net van de week ook al een paar gesprekken met manlief er over gehad. Zo ff tussen neus en lippen het er over gehad. Meneertje hier kan na mijn idee wel over op gewone melk. Hij eet goed en gevarieerd en mijn idee is dan ook daarbij dat de laatste fles er wel af mag als hij een jaar is. Soms als hij na zijn badje even in zijn bedje word gelegd (zodat ik mijn handen vrij heb om op te ruimen) dan ligt hij al te doezelen. Dat lijkt mij een mooi moment om de kans eens aan te grijpen de avondfles achterwege te laten. Als wij het niet proberen dan zullen we het nooit weten of dat meneertje er ook aan toe is. nu is zijn schema: 08:00 papfles van opvolgmelk nr. 3 10:00 fruithap + water 12:00 2 boterhammetjes met beleg + water 13:00 slapen tot 15:30 16:00 knabbeltje + water 17:30 warme maaltijd + toetje + water 19:30 fles van opvolgmelk nr. 3 20:00 slapen tot 08:00 nieuwe schema zal dan als volgt worden: 08:00 papfles van gewone melk 10:00 fruithap + water 12:00 2 boterhammetjes met beleg en bekertje gewone melk 13:00 slapen tot 15:30 16:00 knabbeltje +water 18:00 warme maaltijd + toetje + water 20:00 slapen tot 08:00
Mijn meisje drinkt nog steeds een flesje melk voor het slapen gaan. Zij vindt het lekker en zo heeft ze wat zuivel binnen. En mam's vindt het wel een knus moment zo samen met haar meisje ze is nu btw anderhalf....ach ja!
Hier krijgen ze alle drie nog altijd melk (fles/borst) voor het slapen gaan. Wij zien nog geen enkele rede om ermee te stoppen, dus doen dat ook voorlopig nog niet. (overigens meteen na het drinken van de melk de tanden poetsen is ook niet erg goed ).
hier ook nog voorlopig. Ze vinden het heerlijk om in bed een flesje melk op te drinken, en daarna meteen in slaap te vallen. (tanden poetsen we hier 's ochtends)
Hier ook nog steeds. Het CB gaf me ook nog groot gelijk, want hij is niet dik, hij zit qua groei op de onderlijn (gewicht dan). Hij is ruim 16 maanden. Hij eet heel goed trouwens, een bordje vol gaat leeg!
Nog steeds drinkt ze heerlijk der flesje opvolgmelk 3 elke avond. Zoon waarom krijgt jouw kleine alleen water?
Julia krijgt het ook nog steeds. Ze eet 's avonds erg weinig en de laatste dagen ook zelfs haar yoghurt niet meer, dus we houden het er even in. Normaal maar 120/4, maar als ze slecht eet 150/5. We willen dat wel binnen nu en een paar weken ombouwen naar gewone melk. Overdag krijgt ze nu ook gewone melk, en dat lust ze gewoon!
hier niet meer vanaf dat ze warm eten eet, dus met een maand of 9 denk ik. Ze dronk meer dan genoeg overdag dus had het niet nodig
Mijn zoontje wil sinds een paar maanden niet meer. Van mij mag ie gerust, want hij eet niet veel en is erg licht. Ik probeer het nu nog wel eens te geven als ie een dag erg slecht gegeten heeft, maar hij wil echt niet meer. Overdag vindt ie melk heerlijk, dus daar ligt het niet aan.
Een vriendin van me geeft haar kindjes van 5 en 3 nog steeds een beetje warme melk voor het slapen gaan, hoort bij het bed ritueel. Zij leest een boekje voor en de kids drinken nog wat warme melk en gaan daarna tandjes poetsen en lekker slapen..
Omdat hij het heerlijk vind Ook echt wel anders aangeboden en ik probeer het nog steeds wel eens, maar hij is geen fan van sappen, thee etc
wij geven nog steeds een warme fles melk voor het slapengaan daarna tandjes poetsen en huppa het bedje in.voorlopig blijft dit nog zo. we geven 200 water met 3 schepjes opvolgmelk 3.