Mijn kind geeft geen krimp...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 1981Mama, Apr 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    ons zoontje is nu 20 maanden. Als hij zich bezeerd of als hij pijn heeft, dan laat hij dat niet merken?
    Als hij zijn hoofd stoot en schrikt dan huilt hij wel maar ik denk dan meer van de schrik. of als iets hem niet zint of frustreert (in de wagen moeten bijv).
    Hij valt keihard, we doen nonchalant, en het is nooit huilen geblazen....

Maar eergisteren zijn we heel lang met hem buiten geweest (niet in Nederland) savonds, met hem in de wagen en ik had zijn winterjasje aangedaan savonds en vroeg me nog af waarom hij helemaal niet ging slapen.... toen ik hem uiteindelijk thuis uitkleedde en zijn schoenen uittrok, had hij dus HELE IJSKOUDE voeten en benen, bijna bevroren. Hij kijkt me wel aan op het moment dat ik het probeer op te warmen hoor, daar niet van. hij heeft echt uren stilgezeten en blijkbaar was het kouder dan ik dacht (gebeurt me dus ook nooit meer).

Hij loopt ook door met oorontstekingen en loop-oren etc. bijna nooit een krimp.
    Lachen doet hij wel als de beste, en ook aangeven dat iets eng is (Mickey Mouse en Goofy-mannen in pak bijv, dat is dus auw auw auw) of spannend (dan zit hij met zijn handjes voor zn mond). Dus hij heeft wel emotie, maar hij geeft qua pijn of heel vervelend prikkels geen krimp....

Eigenlijk dus best een die-hard. Het is wel een snel afgeleid wild kind :)

stomme vraag, is dat erg?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Nee joh, dat geeft niks!
    De een Is wat huileriger dan de ander.
    Ik denk ook dat jonge kinderen een heel andere beleving hebben van pijn (de dagelijkse dingetjes dan bedoel ik), er gebeurt zoveel in hun leven dat gek is en niet altijd even leuk, en dat pijn daar ook een beetje onder valt. Als mama er niet van onder de indruk was dan zal het wel goed zijn. En met die kou in de wagen: weet zo'n kind veel dat dat niet hoort. Hij zal het heus wel gemerkt hebben maar niet hebben beseft dat hij daar iets mee kan.
    Hier was het trouwens zo dat als ze vol op haar gezicht ging ze vrolijk weer opkrabbelde, maar een minuscuul ongelukje was vaak brullen, hing ook een beetje van de stemming af.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heerlijk toch! Hier ook kinderen die niet snel piepen, vind het erg fijn. Maar ik reageer ook eigenlijk nooit als ze vallen of zichzelf pijn doen (tenzij ik zie dat het echt ernstig is natuurlijk).

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Lijkt me juist fijn! Zou me er geen zorgen oid over maken.
    Hier ook gelukkig een kind die best tegen een stootje kan.
    Huilt sporadisch bij pijn. En is dan ook gelukkig snel getroost. (Wilt toch niet langer dan 1min. Op schoot zitten)

5. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Mijn zoon heeft en had dat ook. Hij viel vroeger vaak, maar dat was hoogstens 1x'weeh' en dan krabbelde hij weer op om vrolijk verder te spelen. Hij zat altijd onder de blauwe plekken en builen. Nou ja, hij weet iig hoe hij zich op moet vangen als hij valt. Het is gewoon een harde! Nu zal het misschien ook wel wat gestimuleerd worden door de reactie die wij geven op vallen e.d. Even troosten en weer door. Ik kan persoonlijk ook niet zo goed tegen kindjes die om veel dingen zomaar en lang gaan huilen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik het niet gewend ben. Jouw zoontje had onderweg waarschijnlijk genoeg afleiding en vond het misschien daarom niet zo erg? Fijn dat het zo'n vrolijk ventje is <3

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Hier ook zo'n bikkel.

Met Pasen voor het eerst echt pijn gezien bij haar (ze is nu 3,5 jaar). Ze had een mega dikke splinter in haar vinger en wilde hier eigenlijk mee doorlopen. De dokter splinter zat zo diep dat we hem er met pincet niet uitleggen.
    Met een naald haar vel opengemaakt en eruit gekregen, dat deed echt wel even flink zeer :(

Verder hoor je die van mij ook niet.

7. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Nee hoor, dat lijkt mij ook niet erg. De 1 is nu eenmaal wat gevoeliger wat dat betreft. Hier het tegenovergestelde. Bij het kleinste valletje of stootje brult meneer alsof hij het ergste ongeluk heeft gehad. Dus ik zou zeggen, geniet ervan.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Bedankt dames! gelukkig :)

Dit is wel een heel goed inzicht idd :)

9. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Wij hebben ons zoontje geleerd om "Taadaaaaa!" te zeggen als hij is gevallen en hij geen pijn heeft. Hij stoot zichzelf heel vaak en hij valt heel vaak, maar hij huilt nooit. Soms komt hij een knuffel halen en wrijft hij zelf wat over zijn hoofd, maar dat is het eigenlijk wel. Behalve natuurlijk bij echt grote pijn.
    Ik ben er wel blij mee dat hij niet zo'n 'flauw' kind is wat overal om huilt. Hij is heerlijk wild en dan zou het niet handig zijn als hij constant zou huilen.

Share This Page