1jr oud, schimmel in schaamstreek??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petra2278, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi,
    mijn dochter is bijna 1 jaar en sinds 4 dagen flinke luieruitslag.
    Het breidt zich uit naar haar billen. ik denk aan een schimmelinfectie...aangezien het uitbreidt en het niet verbeterd met sudocreme en bepanthen. Dus vandaag schimmelcreme erop gedaan maar toen begon ze heel erg hard te huilen....zal die zalf prikken..? zal het geen schimmel zijn?

heeft iemand ervaring met die dikke luieruitslag??

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Wellicht idee om even langs de huisarts te gaan als je het idee hebt dat het een schimmeltje is. Overigens is zinkzalf ook een goed middel voor luieruitslag.

3. Ja, sommige zalfjes tegen schimmel branden echt enorm :$ Ik had vorige keer (onterecht) daktacort gekregen voor een plekje op mijn hoofd, nou allemaggies, wat brandde dat zeg :(

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn zoontje had rond een maand of 7 ook een enorme plek waarvan ik dacht dat het schimmel was. Ik had alles geprobeerd, maar al weken gingen voorbij en de plek bleef en werd nog vurige en bobbeliger..Had al contact gehad met ha ik mocht zalfje halen, maar ik wilde eerst maizena proberen. En het trok zo weg!!

Het zal dan wel niet echt een schimmeltje geweest zijn al leek het echt zo.

Op dit moment veel last van luieruitslag door tandenpoep, de maizena staat op de plank en vliegt er doorheen, werkt echt super!

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

(Kijk wel uit dat de maizena niet gaat korrelen. Dan werkt het als zand en heb je alles open.)

Hopelijk is de uitslag snel weg.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Schimmelzalf kan idd flink branden!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Schimmelzalf kan inderdaad branden. Net als sudo. Sudo is echt troep en zou ik zeker niet bij luieruitslag gebruiken...

8. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    maizena en steeds de luier even uit laten is een hele goede. als het dan niet beter is zou je een mengseltje kunnen maken met zinkzalf en dactarin(miconazol)

9. Gazy

Gazy Niet meer actief

nestalzylzalf werkt hier altijd goed (ik weet niet of ik het goed spel)

Deel Deze Pagina