koud water guppen, niet te vinden

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden :)

Mijn dochter (2 jaar) is helemaal gek van vissen, vooral kleintjes vindt ze heeeel interessant. Dus ik op zoek naar guppen, maar hier in de buurt zitten ze (via mp gezocht) allemaal in een verwarmd aquarium! Heb nu 15 mensen gemaild, en niemand schijnt meer gewone guppen in een gewone bak water te houden?

Ik weet toch heel zeker dat ik ze vroeger in een gewone glazen bak had zitten in koud water :) Is dat niet meer tegenwoordig? Want dan ga ik maar op zoek naar wat anders, ben niet zo'n aquarium met tl-buis erboven persoon...

Oh ja, mocht je guppen hebben in koud water en in een straal van 25 km wonen en er vanaf willen, meld het even :D (woon op Tholen).

Beetje maf topic, maar ik denk, ik vraag het maar even voor ik weer verder ga mailen haha :)

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Guppen zijn tropische vissen en horen dus in warm water.. Ze kunnen wel in koud water maar goed is het niet.

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij hebben koudwater guppen!
    En opzich doen ze het wel goed maar hun geslachtsdelen kunnen afsterven door de kou.
    Dus echt hard fokken ze hier niet.

Maar bij hornbach kun je ze gewoon kopen in koud water teminste hier wel

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oke, ik dacht dat het niet uitmaakte, ik had vroeger ook veel baby guppen, dus ik dacht dat ze zich wel goed voelden.

Dan op zoek naar wat anders wat wel in koud water kan!

5. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan je niet een los verwarmingselement kopen , dat had ik vroeger ook in mijn bak en die zijn niet zo duur

6. tulip

tulip Niet meer actief

goudvis??? Woon dichtbij en heb er nog wel 1 over;)

haha, nee mn dochter zou mij wat aandoen als ik dr vis wegdoe.

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

aaahhhhhhhhhh, wat ben jij een gemene mama! :D

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh echt, kan dat gewoon in een open bak? Dan ga ik daar is naar kijken :)

haha tulip, das gemeen :D

9. tulip

tulip Niet meer actief

o ja erg he;), nee ik vind het wel een lollig beestje, maar meisje is er helemaal weg van, als ze s ochtends op staat gaat ze als eerste naar de vis. Dit is al wel de tweede, maar dat weet ze niet gelukkig

10. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ik had ook guppen in koud water. En die fokte aan 1 stuk door dus heb ze maar weg gedaan want de bak zat overvol, had ze gewoon bij een tuincentrum gehaald.

11. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Oeps, daarom worden die van ons nooit zo oud...:)

12. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Wij hebben nu 2 jaar een bak met guppies. Zonder verwarming of wat dan ook. Van de 8 is er inmiddels 1 overleden. Af en toe geeft ik wat weg omdat ze zo Fokken. Laatst aan ons buurmeisje een stuk of wat meegevenen en binnen no time 15 jonge gups voor haar er bij.
    Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat de mannetjes allemaal dezelfde kleur hebben ( zijn allemaal familie van elkaar). Heb ze van mijn tante en het gaat al generatie op generatie. Dus ja dan krijg je dezelfde kleuren steeds.

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Die warm water guppen kan je gewoon in een gewone koudwaterbak doen hoor. Heb ik toen ook gedaan. begon met 6 vissen, had er uiteindelijk 200 of zo ;)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oke, ik ga ze straks halen en dan zie ik het wel :) En dan kijk ik ook gelijk even of ze daar van die verwarmingselementjes hebben, voor het geval ze toch het loodje beginnen te leggen :)

15. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    maar als je een aquarium koopt hoeft niet duur te zijn zit ook een zuiverings instalatie in scheelt schoonmaken hoor want warm water zorgt weer voor meer alg.
    en sta er echt bij stil ze planten niet tot ze niet meer in de bak passen maar gaan gewoon door.
    dus ik zou als ik jou was gewoon heel leuk paar gupies een algen eter en 2 goudvissen ofzo want dan worden de jonkies ook af en toe op gegeten en raakt je bak niet super vol.
    en ja ze overleven langer in warm water dus al je niet de hele tijd een kindje wil uitleggen wat er is gebeurd met de visjes TIP warm water.

16. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Wij hebben al lang een aquariu, maar dit is nieuw voor mij!
    Wat leuk!

17. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Een goudvis hoort niet in een klein aquarium en zeker niet met guppen en algeneters.
    Lees dit maar eens:
    De waarheid over goudvissen • Bokt.nl

18. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik sluit me aan op alles wat over guppen gezegd is: ze zijn van oorsprong tropisch, maar ze doen het prima in een onverwarmde bak.

Goudvissen: niet doen! Goudvissen hebben veel ruimte nodig, zijn grote vervuilers en worden erg groot. Die horen in een vijver wat mij betreft.

19. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    een goudvis heeft minimaal een aquarium van een meter nodig, dus dat zou ik zowie zo niet doen.

nou vins ik vissen in een kom altijd zielig maar als je dan toch wat wilt zou ik 2 vrouwtjes guppen doen geen mannen erbij.

doe r wel een plantje als cabomba en waterpest bij, en zoek een zo groot mogelijke kom.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

De bak is 1 meter bij 40 cm :) Dus zo heel zielig vind ik ze niet.

Een aquarium vind ik niks, door de verlichting en de kap die er op zit. ik vind het gewoon lelijk, dus daarom doe ik het zo, maar ik ga dus wel een verwarmingselementje halen en een pompje, heb er al wat gevonden die je gewoon aan de rand kan vastmaken.

Plantjes hebben we al :)

Deel Deze Pagina