Rammelende wielen maxi cosi mura ??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door misa, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Hoi dames, ik heb een maxi cosi mura 4. Nu valt me op dat de voorwielen soms een beetje 'rammelen'. Het klinkt alsof het los zit (wat niet zo is). Herkennen jullie dit? Is het erg? Is het op te lossen?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm ik heb een Mura 3, maar heb hier geen last van.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik herken het ook niet

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Vaak wil het wel eens helpen om de assen even in te sprayen met siliconespray. Waarscheinlijk staan de assen droog en dan gaan ze trillen. En anders zou het kunnen zijn dat de banden niet stevig genoeg opgepompt zijn. je moet hem met je duim net kunnen indrukken.
    En als het geen van deze dingen zijn dan zou ik er even mee terug gaan dan zit het misschien in he frame.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb ook de Mura 4, maar ik herken het niet. Zou de tip van Jewe even proberen, dat helpt wellicht.

6. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ja bij mij rammelen ze ook wat. Ben terug gegaan naar de winkel. Hoorde zo, kwam van de vering. Heb de wagen nu 2 jaar en vanaf het begin rammelen ze wat. Maar verder geen problemen er door of zo.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ah ik herken het ook! Ga de siliconenspray proberen!

8. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wij hadden het probleem ook.

Even sprayen helpt.

Na een tijdje hoor je het niet meer ;)

9. misa

misa Niet meer actief

Ik dacht dat ik gisteren gereageerd had, maar blijkbaar is er iets niet geod gegaan. :) Nog maar een keertje dan:

Bedankt voorde tip over het sprayen. Ik ga het proberen!
    De voorwielen moeten met pinnen in het frame gestoken worden en vastklikken. Het lijkt alsof het rammelen daar vandaan komt.

En nu merkten we vandaag ook een 'nieuw' geluid bij het linker achterwiel. Een soort piepen.. Heel bijzonder...!
    Ik hoop dat het sprayen helpt, anders maar ff met maxi cosi mailen. :)

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    En is het gelukt?

11. misa

misa Niet meer actief

Het sprayen is gelukt, maar of het zijn werk heeft gedaan weet ik nog niet... Nog niet weer gebruikt..! Zal van de week wel uitgeprobeerd worden. :)

12. misa

misa Niet meer actief

Nou, vandaag weer gewandeld (2 uur!!) en het nog steeds geen verschil/verbetering. Toch maxi cosi maar ff mailen!

13. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ben benieuwd wat hun antwoord is.

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Hmm jammer. Dan ben ik benieuwd wat MC ervan zegt wat het dan kan zijn?

15. misa

misa Niet meer actief

Als ik wat weet, horen jullie het!

16. misa

misa Niet meer actief

Nou, dit was hun antwoord. Beetje vaag en lang verhaal voor het feit dat ze zo weinig echt zeggen.. :)

Beste mevrouw,
    Allereerst bedankt voor uw reactie.
    Er zit standaard altijd wat speling op de Mura voorwielen. Uiteraard is het voor mij vanuit deze werkplek moeilijk te beoordelen of dat deze speling bij uw wandelwagen te veel is.
    Wat betreft het krakend achterwiel, dit doet vermoeden op een defect van het achterwiel.
    De service en garantie van onze producten hebben wij evenals de verkoop toevertrouwd aan een aantal officiële winkeliers/dealers (zie Maxi-Cosi | Car seats, strollers & safety).
    De winkelier heeft de wandelwagen aan u verkocht en is daardoor verplicht om uw klachten in behandeling te nemen en voor een correcte afwikkeling te zorgen.
    De specifieke garantiebepaling kunt u ook vinden op Maxi-Cosi | Car seats, strollers & safety onder het kopje "garantie". Om aanspraak te maken op fabrieksgarantie dient u uw aankoopbewijs te overhandigen aan de Baby Speciaalzaak waar u destijds het product kocht.
    De winkelier kan uw klacht beoordelen en indien nodig, contact opnemen met onze service afdeling voor een passende oplossing.
    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Op naar babydump dus..

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Laat je weten wat Babydump zegt? Ik volg dit op de voet ;)

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik ben vandaag teruggeweest om nieuwe adapters op te halen voor mijn Mura 3. Bij ons rammelt het voorwiel ook, meteen gevraagd en de verkoper heeft gekeken of het "klapper" wiel was (dan zie je het wiel heen en weer klapperen als je rijdt), hij testte het door de wagen, alleen het frame, een duw te geven op een gladde ondergrond. Het wiel klapperde dus niet bij onze wagen, liep mooi recht...
    Mij schepen ze niet zomaar af dus buiten getest op klinkers en toen rammelde hij weer wel maar dat was zo opgelost, zware tas eraf en tada toen rammelde er dus niks meer!! Het rammelen heeft dus te maken met te veel belasting aan de duwstang waardoor het voorwiel iets omhoog komt.. Maakt overigens niet uit of het een Mura 3 of 4 is, heb ik nog gevraagd..

Je kunt dus zelf makkelijk testen of je een "klapper"wiel hebt op de omschreven manier.. ;)
    Als je het frame toch op laat sturen naar Dorel en er is niets aan de hand, dan betaal je 70 euro onderzoekskosten dus let op, sommige dealers zijn erg makkelijk in opsturen en jij zit dan met de rekening als er niets aan de hand is..

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    70 euro onderzoekskosten heb ik nog nooit van gehoord bij Dorel.

20. misa

misa Niet meer actief

Doe ik! :)

Deel Deze Pagina