bang voor zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sofiex, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofiex

sofiex Nieuw lid

29 nov 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoop ook dat jullie mij kunnen helpen. ik ben de eerste week de pil vergeten van dag 1. (inplaats van 7 dagen stopweek 8 dagen dus) ik kwam er pas later dan 12 uur achter dat ik hem vergeten was dus heb die dag erna 1 geslikt in plaats van 2 (wat je dan behoort te doen).

dag 6 hebben mijn vriend en ik geprobeert om seks te hebben
    (onveilig) maar hij was er ook heel kort in geweest (pijn).
    wel is hierbij voorvocht vrij gekomen en ben ik bang dat ik nu zwanger ben.

ik ben nu 1,5 week verder en over 1 week mag ik pas testen
    maar ik heb nu last van
    -troebele urine
    -rommelige darmen

zijn dit al tekenen? of zou het ook ergens anders van zijn?
    hoop dat jullie me kunnen helpen

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    zou erg vroeg zijn om al echte symptomen te hebben.. ik zou zeggen wachten tot ongi!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #3 tupp, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
    Wat bedoel je precies met dag 6. Is datde 6e dag na het begin van je menstruatie of juist de 6e dag na het einde van je menstruatie?

Normaal tellen we vanaf de eerste dag van de menstruatie. Voor veel vrouwen geldt dat ze een cyclus hebben van 28 dagen en dan rond dag 14 vruchtbaar zijn. Ongeveer vanaf dag 10 tot 16 (en dan neem ik het al redelijk ruim!) Dit geld trouwens niet voor alle vrouwen, iedereen heeft een andere cyclus.

Ik denk dat de kans dat je zwanger bent eg klein is:
    - dag zes is "de verkeerde dag" om zwanger te worden.
    - je slikt de pil. Als je hem vergeet wordt de kans dat je zwanger wordt wel iets groter, maar de kans blijft klein.
    - de kans dat je van voorvocht zwanger wordt, is ook erg klein. Of het kan zelfs helemaal niet.

Probeer je niet te druk te maken. Veel vrouwens worden door stress niet ongesteld. Daar schrik je dan weer van omdat je bang bent om zwanger te zijn. Nog meer stress, duurt het weer langer voor je ongesteld wordt. Gewoon even afwachten. Word je niet ongesteld, dan test je even om jezelf gerust te stellen. Vaak zie je dat je dan kort daarna alsnog ongesteld wordt.

De kans dat je zwanger bent is klein. Maaaaar; als je sex hebt, kun je zwanger worden. Zelfs met bescherming. Ik zal niet de brave Hendrik uithangen en zeggen dat je geen sex moet hebben als je niet zwanger wilt worden. (Dat zou natuurlijk wel heel slim zijn, maar ik heb me daar zelf ook niet aan gehouden, vroeger ;))
    Maar als je echt niet zwanger wilt worden, vind ik het wel onverstandig van je dat je zonder condoom vrijt, terwijl je weet dat je de pil vergeten bent. Zelfs als je de pil NIET vergeet, zou je met condoom moeten vrijen als je echt nog geen kind wilt. Je hoort soms wel dat vrouwen die alleen de pil gebruiken of alleen condooms, toch zwanger worden.
    Als je ze allebei (goed) gebruikt is het zo goed als onmogelijk om zwanger te worden. Ik zou dus het zeker voor het onzeker nemen en jezelf dubbel beschermen!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja: troubele urine zou bijvoorbeeld ook kunnen wijzen op een beginnende blaasontsteking. Rommelende darmen heb ik ook aak. Kan vanalles zijn: verkeerd gegeten, buikgriepje of iets dergelijks. Maar ook: stress. Als je in spanning zit, zoals jij nu, krijg je vaak dit soort klachten.

5. me83

me83 Niet meer actief

ik denk dat de kans op zwangerschap heel erg klein is als je de eerste pil van je strip vergeten bent en hebt overgeslagen.. meestal als je in de 2e week een pil vergeet heb je meer kans op zwangerschap .maar vaak doen de hormonen toch zijn werk en is het niet zo heel snel raak.

hoe drukker je maakt hoe meer dingen je voelt.. dus maak je niet druk en wacht gewoon je ongi af.. mocht je in je stopweek niet ongi worden,neem dan even contact op met je huisarts of koop een test.maar eerder dan dat hoef je je volgens mij niet druk te maken.

hopelijk let je volgende keer wat meer op.. zegt genoeg dat je je nu al druk maakt dus volgende keer condooms gebruiken.dan hoef je je ook niet snl druk te maken.

veel succes!

6. sofiex

sofiex Nieuw lid

29 nov 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL

met dag 6 bedoel ik de 6e dag dat ik mijn pil slikte.
    dus 6 dagen na mijn stopweek ;)
    Ja ik was zeker van plan om ten eerste nog lang te wachten
    met de volgende keer en zeker dubbele bescherming te gebruiken.
    Ik hoop dat het blijft bij "een leer voor de volgende keer"
    verder heel erg bedankt!

7. sofiex

sofiex Nieuw lid

29 nov 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    verder bedankt allemaal! :)

Deel Deze Pagina