Mijn zoon van 7 heeft een grote beetje blauwachtige plek op zijn been. Het is me gister pas bewust opgevallen. Eerder ook wel maar toen heb ik er niet goed naar gekeken. Nou valt de jongen nogal vaak dus Open plekjes en blauwe plekken gebeuren vaak. We hebben echter in bosrijk gebied gekampeerd (vandaar gister de pennen strepen erom heen) dus een teek sluit ik niet uit(is me niet opgevallen, de hond had er wel 1). Een ouder op het plein zei dat ik hiermee naar de huisarts moest, terwijl ik dacht: ik kijk het even aan of het weg trekt of erger wordt. Wat zouden jullie doen?
Voelt het voor hem ook als een blauwe plek? Dus beursig? Ik denk dat ik dit ook wel even zou laten zien, zeker ook omdat hij zo egaal rond is, dat is bij een normale blauwe plek meestal niet zo.
Vaak kan je de foto doormailen en zeggen ze aan de hand daarvan of je moet komen of niet , zou gewoon even bellen
Dan bel ik idd maar morgenochtend, ze zijn nu niet bereikbaar. Weet niet of ze aan foto sturen doen maar dat hoor ik dan wel
Dan is het geen "blauwe plek" a la bloeduitstorting... Want dat voel je wel. Dan zou ik inderdaad even bellen.
Is het echt blauw, of meer rood? Ik heb 2x zulke vreemde rode plekken gehad en dat bleek lyme te zijn (bloedtest gehad). Had op die plekken geen teken gezien.
Niet bv een bal hard tegen z’n been gehad? Toen had dochter hier ook zo’n ronde plek, iemand had keihard tegen een basketbal getrapt.
Dit viel mij ook gelijk op. Ik vind dit geen overtuigende blauwe plek of bloeduitstorting. Ik zou er wel even voor langs de huisarts gaan. Zeker als je zoon zelf niet weet waar het van is (al is dit bij kinderen wel redelijk normaal denk ik.
hij kan het zich iig niet herinneren, maar t zou kunnen natuurlijk…. Maar dan moet het al op de camping zijn gebeurd
Ok, bij mij was het wel roodachtig, maar de eerste keer ook met zo'n plekje in het midden. Goed dat je gaat bellen iig!
Is het niet gewoon een blauwe plek die op zijn retour is? Als ik deze foto op de praktijk zou ontvangen dan kan ik daar niks mee. Ik zou het even op het spreekuur laten beoordelen.