Eetverslaafd :/ wat doe je er tegen?

Discussion in 'De lounge' started by roever, Jun 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Deels. Je kan niet zonder eigen input. Maar de omgeving werkt ook zeker invloed uit. Maar met het zien van kleine verbeteringen die je kan toepassen kan het ook beter worden zonder gelijk alles helemaal anders te hoeven hebben.

2. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ik ook. Als ik niet rook, eet ik. Ik noem het mijn orale fixatie. Ik zou haast naar een afkick kliniek gaan.

3. fanona

fanona Bekend lid

Dec 9, 2014
    892
    336
    63
    Ik herken het helaas ook.
    Heb een maand lang gevast en dat ging wel goed, want na een kleine avondmaaltijd zit je dan echt vol en krijg je niks meer binnen,ook al zou je het willen. Maar sinds zondag weer terug in mijn oude patroon. Met elke chocola, koekje, glas sap beloof ik mezelf dat dit de laatste dag is en vanaf morgen ga ik weer streng zijn en al het ongezonds afzweren...maar die morgen komt helaas nooit.
    Heb ook nooit echt het gevoel helemaal vol te zitten en zit ik dan eindelijk vol, wil ik na een half uurtje weer wat snaaien. Vreselijk hoe weinig wilskracht ik heb.

4. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Had Freud er maar een oplossing voor gevonden hè.

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Heel herkenbaar. Ik denk dat heel veel mensen hier last van hebben. Sommige komen alleen minder snel aan als anderen en denken dan sneller dat er geen "probleem" is.

Over mijzelf zeg ik altijd ik weeg 51 kilo (voor de zwangerschap) maar ik heb net zo'n groot probleem met veel eten en vaak ongezond snacken als bij iemand waar aan je het wel aan het gewicht zou kunnen zien. -nu eet ik overigens wel gezond, maar alsnog best wel veel!- En dan heb ik het natuurlijk niet over de mensen die aankomen door een medisch probleem of medicatie. Ik weet ook eerlijk gezegd niet dat als ik opeens heel veel aan zou komen ik de discipline zou kunnen vinden om het probleem aan te gaan en op te lossen ik zou daar echt hulp bij nodig hebben.

Eten is nou eenmaal iets wat iedereen nodig heeft, dus als je teveel en te ongezond eet is dat moeilijk te veranderen, maar niet onmogelijk!

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Wat bij mij helpt is het vervangen door heel saai gezond snaaien. Met snoeptomaatjes, komkommer, worteltjes, bakje kale yogurt, handje nootjes. Dan kom je nog tegemoet aan het willen kauwen zeg maar. En ontwen je een beetje. Dan neemt de drang daarna af naar vet en zoet. En kan je makkelijker helemaal stoppen.

7. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

Feb 28, 2017
    1,761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Bij mij helpt het heel erg als ik het niet in huis haal kan ik ook niet snoepen en als ik naar werk ga bijvoorbeeld neem ik alleen boodschappen geld mee...en mocht er snoep shops thuis liggen van mijn man dat zorgt hij ervoor dat ik er niet van snoep hahaha ik heb zelf gezegd tegen hem aub als je mij ziet snoepen pak het van me af !ik ben namelijk 6 kilo aangekomen ik weeg nu 67 en wil heel graag weer 60 wegen ben zelf 1.68m heb een gezond gewicht maar niet tevreden

8. roever

roever Niet meer actief

Fijn zeg om al jullie verhalen,tips en trics te lezen!
    Voor mij werkt mijn omgeving echt wel mee en/of tegen. ..
    Het doet mij beter in mijn vel zitten en dus ook minder snaaitrek.
    Ik hoop nog meer reacties te kunnen gaan lezen.... vind het wel erg interessant hoe anderen het ervaren enz!

9. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Dat heeft hij in principe wel maar dat kost jaren therapie waarbij de relatie tussen patiënt en therapeut centraal staat, wat de meeste therapeuten al niet willen. Of het ook werkt...

10. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

Mar 23, 2017
    2,698
    1,692
    113
    Female
    Bij mij is het vooral verveling. Vooral sinds ik gestopt ben met roken. Voor mijn gevoel heb ik dan even niets te doen ofzo. Als ik op de bank ga zitten tv kijken of op de laptop bezig ben, moet daar iets lekkers bij. :oops:
    Ik probeer er nu voor te zorgen dat ik 's avonds niet thuis ben ( ga naar de sportschool o.i.d.) en als ik wel thuis ben, zorg ik dat ik iets te doen heb, dit werkt aardig.

Share This Page