Eetvraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 27 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik heb er weer een. Ik wil het toch even vragen anders zit ik daar niet op mijn gemak te eten.

Namelijk het volgende.....of ik dat mag eten:
    kaassoep met kaascroutons
    en caeser salade met parmazanse (? of zo iets) kaas.

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja hoor mag je gewoon eten.... eet smakelijk :D

3. Ja dat mag!
    Eigenlijk mag alle kaas. Zelfs de brie enzo. Dat komt omdat in Nederland alle kazen niet meer rauw mogen zijn. Maar je moet altijd goed op de verpakking kijken en bij twijfel vragen, of gewoon laten staan. Op de verpakking moet au lait cru staan als het rauw is.

4. chantal1984

ben zo blij dat je brie mag eten heeeeeeeeeeerlijk hahaha :D en fetta ( griekse kaas ) ook zo lekker en die mag ie ook lekker eten.... Lang leve de nederlandse kazen hahaha :D ik ben ook een echt kaaskop ;)

5. Niet meer actief

is kaassoep eigenlijk uberhaupt lekker? :)

Heb ik nog nooit gehad.

6. chantal1984

:) je heb het nog nooit op maar je wilt wel weten of je het mag hebben ;) hihihi.....

Ik had er nog nooit eerder van gehoord denk dat het best lekker zal smaken maar dat je er wel van moet houden :D

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik neem niet graag een sla bij iemand anders dan mezelf. je moet het goed wassen, en alleen ik weet hoe het bij mij thuis gewassen wordt.

overigens worden er nog genoeg kazen verkocht met rauwe melk hoor. ik had laatst een mozzarella in mijn handen in de supermarkt die wel degelijk van rauwe melk gemaakt is.

maar de meeste kazen kun je gewoon eten

8. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    kaassoep is lekker hoor,heerlijk romig

9. chantal1984

is zeker wel machtig of valt dat wel mee...

Ik krijg wel honger hoor van dit topic hahaha :D

10. Niet meer actief

Ik kan verder kiezen uit carpaccio (mag zeker niet) en spinaziesoep met zalm (dat heb ik al gevraagd aan mijn verloskundige en zij zei dat ik dat beter niet kan doen omdat de zalm gerookt is).

Ik vond het ook een beetje simpel om haar te gaan bellen of ik wel kaassoep mag. :D
    Maar ik hou niet zo van kaas, dus ik weet eigenlijk niet wat ik dan moet eten, er staan verder allemaal rare dingen op de kaart, zoals eendenlever en kalfwang. :(
    Ik heb het menu op mijn werk liggen, ik zal het morgen even hier neer zetten, want ik weet echt niet wat ik als voorgerecht moet pakken....

11. chantal1984

kalfwang bah bah bah het idee alleen al :D

12. Niet meer actief

ja he? Moet er niet aan denken. Ik heb morgen trouwens vrij dus donderdag zal ik even het menu hier neer zetten kunnen jullie me helpen met kiezen :)

13. chantal1984

Is goed..... weet in ieder geval al dat je dat vieze kalfswang niet moet kiezen :) hahahaha

14. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    mm, beetje raar dat je die spinaziesoep met gerookte zalm niet mag. :rolleyes:
    Als die zalm in de soep zit, is het waarschijnlijk een keer warmer dan 70 graden geweest (meestal tegen de kook aan) en dan is de listeria bacterie hartstikke dood!

15. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Mag je wel brie hebben? ik ben gek op brie maar dacht dat je geen schimmelkaasjes mocht hebben...
    Weet je het heel zeker?

16. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Yep dat weet ik heel zeker :)

Je mag alle kazen als ze maar niet van rauwe melk ( au lait cru) gemaakt zijn. Het gaat om de ziekte die daarinvoor kan komen, en bij pasturiseren wordt die vernietigd.
    Kaas van rauwe melk zie je bijna alleen maar in de zuidelijkere landen ( frankrijk ) In nl gebruikt men bijna altijd gepasturiseerde melk.
    Als het van rauwe melk is gemaamt staat dat uitdrukkelijk op de verpakking, dus geen zorgen, brie en andere lekkere kaas kun je genoeg eten.

17. chantal1984

Ja ik weet het heel zeker als je gewoon brie bij de AH haalt dan is er niets aan de hand....... :D dus lekker van genieten ;)

18. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    @kaassoep,ja dat is best machtig maar wel lekker,net als kaasfondue ook zo lekker hmmm!

19. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    ik wist ook niet dat je brie mocht hebben!
    potverdorie ben ik al 19 weken me dat aan het ontzeggen ! haha :)

Deel Deze Pagina