eeuwig flessenkind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikarun, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je zijn eten gewoon weer helemaal glad pureert of een 6 maanden potje geeft? Eet hij dan misschien wel? Mijn zoontje heeft ook een moment gehad dat hij helemaal geen stukjes meer wilde twee maanden geleden. Hij was toen 14 maanden. We zijn toen weer terug gegaan naar 6 maanden potjes en we hebben het langzaam weer opgebouwd en nu eet hij weer alles. Hij drinkt trouwens wel gewoon nog 3 flessen op een dag van 200 ml dreumesmelk.

2. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Tong riempje is vlak na de geboorte gecontroleerd. Was destijds niets bijzonders mee.
    Drinken doet hij overigens uit een rietjesbeker of tuitbeker en we zijn aan het oefenen met een echte beker. Alleen de forlax krijgt hij in een melkfles omdat het belangrijk is dat hij daar alles van binnen krijgt en het dus niet handig is al hij veel morst.
    Vanmiddag ga ik in gesprek met de huisarts en zal ik vragen of ze naar zijn amandelen wil kijken en wil ik overleggen of logopedie nut zou hebben.
    Fles krijgt hij overigens niet direct na het eten. Eigenlijk altijd een poosje later of voor een slaapje ofzo.
    Die gedachte dat als hij patat weg kan werken, dat de rest ook moet kunnen heb ik ook wel eens. Alleen worden alle dingen die hij eet zacht in de mond. De rest niet, wat in spugen eindigt doorgaans als hij het probeert.

3. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Zorgen dat zijn eten helemaal glad is doen we ook op het moment.
    We laten hem ook zelf eten, voeren vind hij zichzelf te groot voor haha. Maar 9 van de 10 keer helpt dat niet echt. Fruit en toetje wil nog wel aardig, maar warm eten ofzo gaat er geen hap naar binnen.

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Dat lijkt een logische beredenering maar dit is niet altijd zo. Mijn dochter eet wel sommige dingen maar toch is haar mondmotoriek niet helemaal top en kan ze veel dingen niet eten. Oak kan de mond erg gevoelig zijn en bepaalde structuren niet verwerken.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Mocht er medisch niks zijn (moeite met slikken oid) gewoon in stukken blijven aanbieden. En sowieso echt stoppen met die flessen. Hij krijgt echt niet de motivatie om normaal eten te gaan eten.

6. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    De amandelen zijn goed, maar wel een verwijzing voor logopedie gekregen.
    Stoppen met de flessen doe ik pas als ik weet dat hij op een andere manier aan zijn voeding komt. Dat we hem niet motiveren om gewoon eten te eten is onzin. we zijn hier echt heel bewust heel actief mee bezig geweest.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Een kind wat geen honger heeft raakt niet gemotiveerd. Zolang zijn buikje gevuld is zal er niks veranderen.
    Dus zolang hij die flessen krijgt gaat hij sowieso niet meer eten en jij stopt er pas mee als hij meer gaat eten..zo blijven jullie in een cirkeltje.

8. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter krijgt ook nog 2 flessnen ochtend en avond ze vind ze heerlijk daarbij eet ze wel gewoon!! Soms krijgt ze in de nacht ook nog een fles deze doe ik dan 150 water en 1 schep melk.. Water accepteerd ze niet.. En echt als je al een flink aantal nachten niet heb kunnen doorslapen ga je niet een 'gevecht' aan.. Ze zal het nodig hebben. Wij volwassene zijn ook allemaal niet hetzelfde.. Dat is met kinderen ook zo..
    Volg je gevoel JIJ weet als mama wat t beste is voor jou kind.. En wat jou kind nodig heeft..
    Ik zou wel kijken of je de amandelen kan nalaten kijken door kno dan weet je of dat allemaal goed is..
    Sterkte! T komt echt wel goed dat zeg ik ook altijd maar tegen mezelf haha..

9. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik zou toch de kno laten kijken. In mijn omgeving situatie gezien dat de vergrote amandelen beperkend waren om te eten. Huisarts had dit echt niet goed gezien, kind is met spoed geopereerd

Daarnaast kan je een logopediste zoeken met de aantekening sensorische integratie. Mogelijk is ze overgevoelig in de mond.

10. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ik vind het aantal flessen ook niet per se teveel, als jij denkt dat je kindje dat nodig heeft zou ik dat niet zomaar gaan minderen. Als ik het zo lees denk ik toch ook eerder aan keelpijn door de amandelen.

11. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik denk dat een logopediste je hierbij goed kan helpen.
    Ik zou op deze leeftijd ook echt niet zomaar stoppen met flessen, ze geven aan wat ze nodig hebben. Ook snachts nog wat willen is echt niet zo raar. Vooral ook doen wat goed voelt!
    En hopelijk kan de logopediste meekijken en je handvatten geven.m

12. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Dat is echt niet altijd waar..... Misschien bij sommige kinderen. Maar dit is echt geen feit oid. Hij krijgt geen 6 flessen.. Mijn dochter heeft er ook nog 3 en eet er gewoon bij. Als je zijn enige voedingsbron opeens stopt kan dat echt leiden tot problemen. Als ik dat destijds bij mijn dochter had gedaan had ze met een sonde beland.
    Was het maar zo simpel.

TS
    Fijn dat jou huisarts je heeft doorgestuurd naar logopedie. Denk echt dat je dat kan helpen. Vooral als ze SI in haar behandeling verwerkt. Zo op basis van je verhaal lijkt hij overgevoelig in zijn mond. En misschien idd toch nog KNO. Mijn huisarts vond de amandelen van mijn kind ook wel meevallen en de KNO sprak uiteindelijk over uitzonderlijk grote amandelen.
    Succes en als je het prettig vind mag je een PB sturen. Hier ook problemen met voeding bij mijn oudste dochter. En we zijn er al een poos mee bezig, 6v jaar bijna.

13. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je erachteraan gaat. Hier een 18 mnd mannetje. Lang getobd met reflux, slapen en huilen. Uiteindelijk kno arts, buisjes en neusamandel eruit. Tegenwoordig eet hij redelijk, maar het is wel heel weinig. ik vul net als jou de maaltijd aan met een melkfles en maak me er niet druk om. Soms zijn het er 2 per dag, soms 4. Als ze groeien en blij zijn vind ik het prima. Je hoeft niet bang te zijn dat je kindje uitdroogt en ze gaan in de toekomst vast wel beter eten. Het is 1 van de weinige dingen waar je dreumes controle op uit kan oefenen. Hij bepaald wat er in gaat en hoeveel. Lekker zo laten. Inmiddels wil hij hier niet meer gevoerd worden maar zelf eten. Prima, het is niet veel, maar hij begint er wel aan en het is gezellig aan tafel.
    Wel zou ik lichamelijke belemmeringen eerst uitsluiten.
    Succes :)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Daarin verschillen wij dan van mening. Als je niet constant zoveel melk blijft geven dan is dat niet de enige voedingsbron en dan droogt een kind ook niet direct uit.

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Heb jij een kind die dit probleem ook eens heeft doorgemaakt?
    Het is niet zo zwart wit. Was dat maar zo dan waren er geen kinderen meer met dit probleem. Ik kan dit allemaal onderbouwen en motiveren.. Maar dat is niet de bedoeling van dit topic.

16. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben bang dat je eerst met een fervent voedselweigeraar te maken moet hebben gehad om in te zien dat het niet altijd zo werkt. Wij tobben met ons zoontje die tot een paar weken geleden alles weigerde, zowel qua eten als ander drinken dan borstvoeding. Ik kon hem de hele dag de borst ontzeggen, maar hij ging er echt niet van eten. Hij is behoorlijk allergisch en heeft door de allergische reacties de angst voor eten er flink in zitten. Nu hebben we met hulp van een prelogepediste heel langzaam een omslag weten te creëren, dus sinds een paar weken eet hij in ieder geval iets, maar het stoppen met bepaalde (melk)voedingen was zeker niet de oplossing. Ik snap je gedachtegang wel, maar helaas is het niet altijd zo makkelijk.

Deel Deze Pagina