Bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Poppenkop, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    In februari/maart heb ik bij bij 6w6d een miskraam gehad.
    Dit duurde 3 weken en ging gepaard met veel pijn, uiteindelijk ben ik opgenomen ivm deze pijn in combinatie met hoge koorts.
    Nader onderzoeken wezen uit dat er vocht in de holte van Douglas zat, maar er niks te zien was aan/in m'n eileiders.
    Uiteindelijk na 2 dagen het ziekenhuis mogen verlaten en had de gyn het vermoeden dat het om een EUG ging welke mijn lichaam zelf heeft opgeruimd.
    Tot zover m'n voor geschiedenis.
    Afgelopen maandag had ik een positieve zwangerschaps test, aangezien ik pcos heb en deze zwangerschap spontaan is, ga ik er even vanuit dat ik morgen 5 weken zwanger ben.
    Nu ben ik sinds gister enorm opgeblazen, veel valse lucht. Gister avond had ik ook erg last van maagzuur en een trekkerig gevoel tussen m'n schouderbladen ( deze is nu weg ).
    M'n buik is echt helemaal opgezet.
    Daarnaast, en hier maak ik me zorgen over, heb ik drukpijn links onder in m'n buik, ter hoogte van m'n heupbot. Als ik er over wrijf of lichte druk op uitoefen doet dit pijn. Verder voelt het zeurderig aan, alsof er iets zit dat blokkeert ofzo. Als ik er een beetje op druk moet ik ook boeren. Zijn dit m'n darmen of is dit m'n eileider?
    Ben ontzettend onzeker en bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Liefs Popje

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Heel goed te begrijpen dat je na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap nu bang bent dat het weer is.
    Het opgeblazen gevoel komt van je darmen.
    Wat je aangeeft wat links zit zijn ook de darmen.

Houdt natuurlijk je klachten wel in de gaten, verergen jou klachten neem dan contact op met je verloskundige. Je hebt nu recht op een echo bij ongeveer 8 wkn dus neem alvast contact op met je verloskundige zodat er afspraken gemaakt kan worden.

Groetjes Ineke

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi Ineke,

Bedankt voor je antwoord!
    Het waren inderdaad m'n darmen. Na een kop koffie moest ik naar de wc, en was de pijn verdwenen :D.

Groetjes,
    Popje

Deel Deze Pagina