Eff vraagje aan honden liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door Gusam, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Wij hebben het hier ook gehad, onze hond had zich verslikt in een brokje en dat is blijven steken. Daardoor wilde ze niet meer eten, althans ze at idd een paar brokjes en hoefde toen niet meer.

Helaas is het met blaffen in haar luchtpijp geschoten, en is ze erin gestikt. (zo triest! ze is maar 5 maanden geworden...) Ik heb nooit geweten dat het er zat, en wist ook niet wat me overkwam toen ze zo ineens geen lucht meer kreeg. Onze buren waren van de dierenambulance maar het was al te laat. We hebben daarna toch nog de dierenarts laten kijken en toen bleek er een brokje in haar luchtpijp geschoten te zijn. Ik zou dus toch maar de dierenarts bellen, zij kunnen zo even een fotootje maken, misschien heeft ze wel iets anders gegeten (steentje ofzo) wat dwarszit.

groetjes Lisette

2. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ik zou me ook niet direct zorgen maken als ie wat loopt te miepen met zijn brokken. Als zijn ontlasting nog gelijk is, hij drinkt goed en is levendig, geen probleem. Het zou kunnen dat hij op deze leeftijd in een tweede pubertijd komt... en jou dus weer ff goed gaat uittesten.
    Wellicht zou je eens zijn maaltijd kunnen geven, mocht hij na 5 minuten niet gegeten hebben, gewoon zijn brokken weer afnemen en pas bij de volgende maaltijd opnieuw aanbieden. Honden kunnen echt spelletjes met je spelen! Wij hebben een dierenwinkel en je wilt niet weten hoeveel mensen er voor een andere brok komen omdat woef zijn neus er even voor ophaalt! Geef niet te snel toe, anders heb je straks een flink verpest/verwend hondje!
    Hou zijn ontlasting wel even in de gaten, want het kán ook zijn dat er iets in zijn darmen klem zit.... Een beetje eten en drinken kan dan wel, maar meer ook niet.

Ps: ondanks alle brokken in onze winkel, krijgen onze honden Carnibest. Dat is een compleet voer uit de diepvriezer. Ietsie duurder dan brokken, bewerkelijker ook, maar mét de juiste bacteriën en zonder toegevoegde troep!

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    wat lastig dat je hond niet wil eten, maar inderdaad als hij ook geen 'lekkers' wil eten zou ik even de dierenarts bellen.

over dat voer, als je eenmaal weet wat er voor troep er in die brokken zit wil je het nooit meer aan je dieren geven.er schijnt bijvoorbeeld een conserveringsmiddel in de brokken te zitten wat kanker kan veroorzaken :( ...........daarom krijgen mijn katjes lekker vers vlees van carnibest. daar zit niets anders in dan gewoon vlees.

groetjes Lonneke

4. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Dat Carnibest dat jij geeft aan je honden dat is dus geen droogvoer! Is dat er wel in droogvoer en dat is dus het beste wat je aan je hond kan geven en is dat bij al de betere dierenwinkels te krijgen!?! Als het er niet in droogvoer is wat is dan een goede drogevoeding?!?

5. Gusam

Gusam Niet meer actief

Een denta stick wil hij wel dus hij is mij en mijn hubbie weer flink aan het uitproberen(want hij herhaald dingen van het verleden nu ook).
    En hij is anderhalf dus het zal zn 2e pubertijd wel zijn.

Vanavond krijgt hij zn bak weer voor gescotelt na een half uur niet op dan moet hij maar wachten tot morgen.

Bedankt voor jullie tips..

6. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Heb niet alle antwoorden gelezen dus weet neit of je er nog wat aan hebt, maar toch even mijn verhaal.

Ik heb ook een labje ze word al weer 4 dit jaar. Mijn beste vriendin heeft haar zusje.
    Zusje heeft haar leven lang al gezeur met voedsel. Mijn labje deed in het begin soms ook moeilijk met eten maar dna liet ik het staan ( ze krijgt 1x per dag) en zolang ze niet at kreeg ze ook geen lekkertjes.
    Nu eet ze heel goed. SOms heeft ze nog een uit probeer fase. Ze krijgt blik vermengt met brokken en soms alleen brokken. Met alleen brokken loopt ze vaak te zeuren.
    Ik heb zoiets van nou dan niet.

Mijn beste vriendin heeft van af het begin alles in werking gezet om de hond te laten eten. Mat brokjes spelen ( in de lucht gooien enzo), brokjes mengen met mensen voedsel, alleen blik alles heeft ze gedaan. Zusje blijft nu ook moeilijk met eten.

Mijn advies ( als eerst naar de dierenarts ivm de terug haal van voedsel voor kat en hond) als je niet dat merk voedsel geeft. Laat haar goed drinken en negeer het niet eten gedrag.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi
    wij hebben een labrador van 10 maanden die van pups af aan ook periodes heeft dat hij niet of nauwelijks wil eten.
    We zijn hiervoor bij de dierenarts geweest en onze hond is dus erg gevoelig voor wormen. wordt hier erg ziek van en wil dan dus ook niet eten.

Wij hebben als advies gehad om het voer een kwartier te laten staan en als hij het dan niet op heen het weer terug gooien. Kan zijn dat hij last heeft van een darmbacterie en dat hij daarom niet wil eten. je moet hem dit niet gaan verplichten omdat dat averechts werkt. hier komt het nog regelmatig voor dat hij twee of drie dagen nauwelijks eet.

Succes ermee..

liefs kaatje

8. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Nee, klopt, Carnibest koop je als bevroren rol "natte voeding". Hierin zit o.a. vlees, groentes en vleesvocht (en uiteraard meer). Carnibest is niet verkrijgbaar als droge voeding, omdat de producten daarvoor behandeld/verhit zouden moeten worden en dan dus niet meer "natuurlijk" is. In brokken zitten erg veel verschillen. Nutro's Choice vind ik één van de betere brokken, weinig vreemde toevoegingen enzo.
    Blik geef ik echt nooit, ook hierbij zijn er kwalitatief betere exemplaren te vinden, maar bijna altijd is het echt troep.... Komt er dus ook pertinent niet in!

9. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Bedankt voor je advies, ga zodra we in NL wonen ga ik opzoek naar de Nutro's Choice! En blik geven wij ook nooit, ze krijgen hier alleen droogvoer en zo nu en dan restjes van ons!

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Yup, klopt helaas helemaal. Wij hebben vorig jaar onze hond moeten laten inslapen omdat hij botkanker had...bijna 2,5 was hij.
    Dat kan dus eigenlijk niet op die leeftijd.
    Daarom krijgt onze hond ook voer wat vrij is van conserveringsmiddelen en andere enge toevoegingen.
    Het zijn geperste brokken en ze zijn ook niet zo lang houdbaar als de bekende merken.
    Duur wil niet altijd zeggen dat het ook goed is.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wat een goed droogvoer is voor honden is het merk Farmfood, dit moet je dan combineren met 1 dag in de week met vuile pens. http://www.farmfood.nl/ is de site
    -----------------------------------------------------------

en over dat eukanuba voer, ga maar eens lezen op de site van trosradar
    http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... sc&start=0

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ga hier maar eens kijken, als je er tegen kunt............
    http://www.petatv.com/tvpopup/archive.asp
    scrol dan naar de letter I
    daar zie je 4x Iams staan, waar Eukanuba vandaan komt.
    en op deze site is nog meer te vinden over de praktijken van Iams http://www.iamscruelty.com/

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    De meeste grote merken zijn eigendom van grote Multi-Nationals: Eukanuba is van
    Proctor & Gamble, Hill´s is van Colgate-Palmolive en Pedrigree is van Mars.
    Lekker makkelijk voor hun om het afval dan in diervoeders te kunnen stoppen.

Wil je weten wat er in n hondebrok zit? lees dan onderstaand ff
    (http://jacky12345.homestead.com/files/barf.htm voor de volledige tekst)

Maar wat voor vlees zit er dan wel in hondenbrokken?
    Gaat u maar even stevig in uw stoel zitten......
    In hondenbrokken zit al het vlees dat niet geschikt is voor menselijke
    consumptie. Dit betreffen dode dieren (runderen, varkens, schapen, kippen) die sterven voordat ze bij het slachthuis aan komen en zieke dieren die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn. Verder bestaat het uit uit stukken karkas die sporen van ziekte vertonen (tumoren etc.) en uit diverse vleessoorten uit
    de detailhandel die over de datum zijn. Daarnaast zit er in merken
    hondenvoeding die vanuit Amerika geïmporteerd worden ook nog eens de lichamen van honden en katten die een spuitje hebben gekregen in asiels.
    Volgt u me nog?......in diverse merken die op de Nederlandse markt te krijgen zijn zitten dode honden en katten verwerkt....Als er op de verpakking dus ´vlees´ staat weet u eigenlijk nog niets.....vlees kan vanalles zijn en meestal is het ook
    vanalles.....een mengsel van zieke en dode dieren, afval produkten uit de
    detailhandel en in het ergste geval ook nog eens dode honden en katten.

Dit ´vlees´ moet verwerkt worden.....dit gebeurt in een destructie bedrijf. Van dit ´vlees´ moet immers vleesmeel gemaakt worden.
    Al deze dode dieren en stukken ziek vlees worden in 1 hele grote bak
    samengebracht. Let wel: deze dieren of voorverpakt vlees worden dus niet ontdaan van haren, hoeven, hoorns, plastic bakken of zakken of zelfs
    vlooienbanden. Alles gaat samen in 1 grote bak waar het eerste vermalen wordt en vervolgens aan de kook gebracht wordt. Tijdens dit kookproces vormt zich
    bovenop deze brij een laag dierlijk vet. Dit dierlijk vet wordt van de brij
    gescheiden en vaak later weer gebruikt in de hondenvoeding maar hier kom ik nog op terug.
    Vervolgens wordt de brij door enorme persen gehaald die het vocht eruit perst
    en dan heb je vleesmeel. Dit product wordt dus ook aangeduidt als beendermeel omdat hierin ook beenderen verwerkt worden.Stel u voert uw hond een Lam-rijst voer. U gaat ervanuit dat daar enkel lamsvlees in zit maar dit is dus in de
    meeste gevallen niet zo. Vaak staat er op de verpakking groot ´Lam-rijst´ en als u dan bij de ingrediënten kijkt staat er: vlees (minimaal 4% lam) en dierlijke bijprodukten.
    Er zit dus 4% lamsvlees in.......maar waar bestaat de rest van het vlees dan uit? De rest bestaat uit datgene wat ik hierboven voor u beschreven heb....en mengsel van dierlijke produkten die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn.
    Dierlijke bijprodukten
    Vond u het verhaal over vlees al verschrikkelijk? Dan moet ik u toch even
    voorbereiden op wat komen gaat, want het wordt nog veel erger.
    Dierlijke bijprodukten kun je eigenlijk maar met 1 woord omschrijven: Afval!
    Alles wat niet geschikt is om te verwerken tot een of ander vleesprodukt valt onder de noemer dierlijke bijprodukten. Denk hierbij aan: hoeven, hoorns, hersenen, poten van kippen, koppen van kippen, uiers en zelfs uitwerpselen van diverse soorten dieren.Dit afval wordt op dezelfde manier verwerkt als het ´vlees´. Het wordt gemalen, gekookt en uitgeperst totdat je ook hiervan een
    soort meel overhoudt wat men kan verwerken tot hondenbrok.

14. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ik heb nu is dit lees echt medelijden met mijn honden.

Mijn hond heeft in de laaste paar dagen 1x zijn bak leeg gegeten.
    hij eet wel een beetje bij elke voeding, hij is nog speels drinkt gewoon dus gewoon net als anders.
    maar het eten wil hij niet helemaal.
    ik negeer hem dan en toen hij zijn bak leeg had heb ik heb heel spontaan aandacht gegeven. maar ja we wachten af..

15. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Bovenstaand verhaal klopt in grote lijnen.... dat is ook waarom ik mijn honden geen brokken voer. Maar (!) het is erg generaliserend en je hebt heus betere en slechte brokken!
    Voor degenen die er meer over willen lezen: www.barfplaats.nl of www.voernatuurlijk.nl. Hier staan ook wel ervaringen op met kwalitatief betere brokken (Nutro, Farmfood, ed)! Tja.... als je Frolic of Pedigree voert ofzo.... kan je uitgaan van erg slechte voeding!

@Gusam: het is errug lastig, maar ik zou gewoon stug volhouden hoor! Een hond kan (mits verder gezond) bijna 5 weken zonder voeding, dus die paar daagjes kunnen echt geen kwaad. Maar zoals ik al eerder zei, hou drinken, ontlasting en energie van de hond in de gaten!

16. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Kwijlen en niet willen eten?
    Misschien tijdens de wandeling iets (plant) gegeten?
    Zolang hij speels blijft kan dat geen kwaad.
    Succes!

Deel Deze Pagina