Hoi Linda en/of Ilse, mijn zoontje is nu ruim 14 weken oud. Hij krijgt nog volledige borstvoeding op verzoek. Tot op vorige week kwam hij dan 6x per dag (zo ongeveer om 9u, 12u, 15u, 18u, 20u en 1x 's nachts). Sinds vorige week komt hij overdag veel vaker, ongeveer om de anderhalf tot 2 uur, waardoor hij uitkomt op zo'n 10 voedingen per dag. 's Nachts gaat het wel goed, zoals voorheen. Eerst dacht ik dat het een regeldag zou zijn, maar het duurt nu al een week. Mijn zoon dronk altijd al 10 minuten per keer en heeft steeds voldoende aan 1 borst. De andere borst bied ik zo af en toe wel aan, maar die hoeft hij dan echt niet meer. Dit is nu ook nog zo. Ik heb eergisteren een dagje gekolfd om te kijken of hoeveel hij drinkt. Dan drinkt mijn zoon tussen de 150 en 200cc per keer en komt hij uit op maar 5 voedingen per dag. Ik heb daardoor zelf het idee dat hij wel meer voeding is gaan vragen, maar dit uit zich niet in lánger drinken, maar in váker drinken. Kan dat? En hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wél in 1x de hoeveelheid drinkt? Hij kan blijkbaar wel grotere hoeveelheden hebben dan hij nu drinkt, want met een flesje ging dat ook prima. Of is het een idee om na een voeding een flesje afgekolfde melk aan te bieden? Of wordt hij daar 'lui' van? Hij valt overigens tijdens een voeding niet in slaap ofzo, hij ligt daarna tevreden om zich heen te kijken. Als mijn zoon gewoon 10 voedingen nodig heeft, vind ik dat overigens prima hoor, maar als ik heb makkelijk terug kan zetten in minder voedingen, vind ik dat toch prettiger! Alvast bedankt voor je antwoord!
Nu mijn zoontje op schoot een luier vol ligt te werken, bedenk ik me meteen nog een vraag: zijn ontlasting stinkt echt enorm. De kleur is wel normaal, maar de geur is niet om te harden. Het lijkt wel een open riool, waar het naar ruikt.... Waar kan dat door komen? Zijn ontlasting ruikt vaak zo (volgens mij niet altijd) en lijkt niet samen te hangen met wat ik eet.
Sommige baby's kunnen enorm stinken ja, wat niet betekend dat er iets mis is. Wat betreft zijn korte voedingen. Ik denk dat jouw baby stopt nadat de eerste melkstroom is getstopt en dan geen zin heeft om weer een nieuwe toeschietreflex op gang te zuigen. Misschien kun je eens proberen compressie te geven op je borst. Begin daar dan mee tegen de tijd dat hij meestal ophoudt met drinken. Je drukt dan stevig op je borst; vooral daar waar je nog voeding voelt zitten. Telkens als hij even stopt met zuigen laat je even de druk los ( de melk kan dan weer even onder je vingers doorstromen), en zodra hij weer begint druk je weer mee. Als hij niet doordrinkt geef je hem even een duwtje aan zijn schouders zodat zijn kin even heel erg in de borst geduwd wordt. Ik hoop dat het werkt, succes Linda