Beste linda, Mijn zoontje van 3 maanden drinkt sinds 2 weken overdag ineens veel minder. Normaal dronk hij om de 3 a 4 uur of soms nog eerder als 3 uur. Maar nu laat hij er makkelijk 6uur tussen. Snachts daarentegen drinkt hij wel om de 3uur. Ik leg hem elke 2uurtjes even aan om te proberen maar nee hoor, neemt 1 of 2 slokjes en wilt dan echt niet meer. Het gaat zo ongeveer ; Nacht ; 1uur - 4uur- Overdag ; 7uur - 13uur 17uur - 21 uur Is dit erg voor mijn melkproductie en voor hem? Snachts drinkt hij wel goed de borsten leeg, hij wil meestal maar 1 borst en die drinkt hij goed leeg gelukkig. Maar merk nu wel dat mijn borsten eraan beginnen te wennen dat hij overdag minder drinkt, ze zijn minder vol. Is dit misschien tijdelijk en zit hij in een fase waar hij door heen moet of veranderd zijn ritme? Ben een beetje onzeker hierdoor. Wat is u mening hierover en heeft u misschien tips? Vriendelijke groet wolkjuh.
Hoi Wolkjuh, Da's wel een beetje een apart ritme ja. Maar dat het niet goed zou zijn zou ik niet willen zeggen. Jouw baby maakt overdag zijn lange pauze in plaats van 's nachts. Een beetje lastig voor jou, maar meer ook niet. Hou wel even zijn groei in de gaten; als dat allemaal goed is en hij plast verder goed dan zou ik het mooi zo laten. Je hebt wel kans dat je productie hierdoor wat terugloopt en dat hij vervolgens weer vaker weer drinken om het weer op te krikken. Allemaal normaal gerdag. Je hoeft alleen te observeren of het ook inderdaad voldoende is door groei en natte luiers te observeren. groet Linda