groeicurve p95

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simke, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simke

    simke Bekend lid

    23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Ons kindje groeit net onder de curve p95 (ik heb zwangerschapsdiabetes, maar kan dit met een dieet onder controle houden). Ik vraag me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft. Wie wist van te voren dat ze een groot kindje zou krijgen? Er wordt ook steeds gezegd dat het waarschijnlijk eerder komt, bij wie was dit ook echt zo? Wat voor maat kleertjes hadden jullie?

    Zoals je ziet zit ik vol vragen en hoop dat iemand hier op reageert. Alvast bedankt.

    Groetjes Simke
     
  2. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Bij de echo's van mijn eerste zoontje kwam uit dat het een p95 kindje is. Aangezien ik zo'n 8 pond bij de geboorte was en mijn man zo'n 9 pond vonden wij het niet zo'n schokkende mededeling. Is verder ook niets mee gedaan met die info.
    Ik ben met 42 weken en 2 dagen ingeleid dus hij is er helaas niet eerder om gekomen. Bij de geboorte bleek hij 4305 gram te wegen en de dag erna hebben we hem in het badje gemeten en was hij 55 cm. Hij kon dus maatje 56 wel aan, maar heeft daar maar weinig van gedragen, maatje 62 was al snel nodig hier..

    Zo ik hoop dat je hier genoeg info aan hebt, zo niet dan gil je maar ;)
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.247
    113
    Hier ook een groot kindje 10 pond bij geboorte en 55 cm en geboren bij 42 weken en 6 dagen dus niet eerder gekomen.

    Hij zat meteen in maat 56 en dat heeft maar heel kort geduurt toen had hij al maat 62.

    Groetjes Anita
     
  4. loodje

    loodje Actief lid

    1 feb 2007
    241
    0
    0
    hai
    ik hoorde afgelopen dinsdag ook dat mijn kijndje p>95 is ( qua lengte), ik moet over 4 weken nogmaals een echo om te zien hoe en wat. De vk vertelde dat ik me maar geendruk moest maken, ik wacht het dus maar even af. Maar toch maak ik me (natuurlijk) een beetje zorgen.
    succes en hou me op de hoogte, dan kan ik ook gebruik.
     
  5. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Waarom zou je je er zorgen over maken? Ik heb me er toendertijd nooit zorgen over gemaakt en is ook dus nooit nodig geweest. Het kan echt geen kwaad verder dat je kindje wat langer of zwaarder of weet ik wat is dan gemiddeld. Het zegt niets over de duur van je zwangerschap het zegt vaak niets over je bevalling. Ik heb met mijn zoontje een uitdrijving gehad van 25 minuten terwijl er zat mensen zijn met een p70 kindje of zoiets die er 2 uur over hebben gedaan bij wijze van spreke, het zegt dus echt helemaal niets nog ;)

    Gewoon genieten van je zwangerschap en ook een p95 kindje lijkt nog een klein frummeltje hoor als hij pas geboren is ;)
     
  6. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Dit zijn wel fijne berichten om te lezen...

    Bij 34 weken kregen wij ook te horen dat onze meid een P90 was.
    Het buikje zorgde hier vooral voor.

    Bij 38 weken bleek dat het hoofdje een P70 was, het buikje een P90 en de beentjes P95. Ook zou ze toen al 3700 gram wegen...

    We waren toch wel weer gerustgesteld, want het hoofdje is dan toch niet zo groot en het gewicht komt er heus wel achteraan :)

    Nu is het wachten wanneer ze eruit wil.
    Alleen dan kunnen we werkelijk zien hoeveel ze nu eigenlijk weegt en of die benen nu al 'tot aan haar nek komen' :)
     
  7. loodje

    loodje Actief lid

    1 feb 2007
    241
    0
    0
    ik maak me meer zorgen dat ik zw- diabetes zou kunnen hebben dan om de groote van mijn kind. ook ik weet dat dit per keer kan verschillen.
     
  8. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    loodje als je je zorgen maakt dat je zwangerschapsdiabetes hebt dan moet je vragen of ze je bloed willen nakijken op suiker, dan weet je het.

    Mijn 1e woog 4800 en is na 41 weken geboren dus niets eerder.
     
  9. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    hier nog iemand met een flinke med in haar buik. Bij ons blijkt het hoofdje voor te liggen met de groei. 2 weken of misschien zelfs meer. Volgens de vk wil het niks zeggen dat de baby eerder komt. Kijk maar naar mij. ze zit er nog steeds. Helaas. Ook kunnen de metingen soms niet kloppen.
    Reken er gewoon op dat het niet eerder gaat komen om teleurstellingen te voorkomen.
    Zelf wogen ik, mijn broer en zus allemaal tussen de 9 en 10 pond en waren allemaal meer dan een week te laat. Het wil dus echt niks zeggen.
     
  10. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ik wordt vanwege het gewicht van ons meissie wel eerder ingeleid maar dit vanwege zwangerschapssuiker!

    Met dat p aangeven heb k geen verstand van...weet alleen dat ze met 31 weken en 5 dagen 2162 gram was en 700 gram in 2 weken aangekomen.
     
  11. loodje

    loodje Actief lid

    1 feb 2007
    241
    0
    0
    hai berbel, nee hoor meid ben er niet bang voor, werk in het ziekenhuis dus als ikw il kan ik zo een dagcurve bijhouden, maar dat is wat de echoscopist mij vertelde, ik ben in ieder geval blij over 3 weken nog een echo te hebben, dan kijken ze of mijn kindje echt zo groeit of dat het eenmalig was, mocht het wel zo groeien dan krijg ik een dagcurve, maar voel me prima, dus ga er vanuit dat het niet zo is.
    Het is meer dat ik blij ben dat ze het in ieder geval in de gaten houden en dat mijn kindje wat groter is ach er zijn ergere dingen he.
     
  12. simke

    simke Bekend lid

    23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Iedereen bedankt voor de antwoorden, ik word hier toch weer iets rustiger van. We hopen op nog een week of 6 maar ja hopelijk komt t iets eerder, maar misschien wel later. We zullen het zien.

    Groetjes Simke
     

Deel Deze Pagina