Hallo dames, Ik heb een vraag over de combi-test en de 20 wkn echo.. Ik heb in t begin een combi-test laten doen op aandringen van mn Gyno (ivm met 2 miskramen).. ik heb er nu aardige spijt van, omdat ik er alleen maar onzeker van ben geworden, maar goed.. kan t niet meer terugdraaien.. De uitslag was 1:520.. er werd gezegd dat het geen verhoogde kans was en dat was dat.. Ik zelf vind t egter wel een verhoogde kans als ik nu terug denk.. Ik ben namelijk 24 jaar en heb op t net gelezen dat de kans tot 25 jaar kleiner dan 1 op 1000 is.. dan vind ik 1:520 wel verhoogd... de nekplooi werd trouwens 4 keer opgemeten.. 2 keer kreeg ze 1,9mm en 2x 2,2mm ze heeft 2,2mm aangehouden.. ik denk dus dat mn bloedwaardes ook niet goed waren, maar ik heb die uitslag nooit gezien.. OP de 20 weken echo was gelukkig wel alles goed, geen afwijkingen gezien.. kindje zag er goed uit en t liep bijna 2 weken voor op groei.. met 30 weken weer een groeiecho gehad.. alles was goed,, kindje loopt nog steeds 2 weken voor op groei.. Mijn vraag is nu: als de combitest 1:520 was maar de 20 wkn echo was helemaal goed.. is de kans op een kindje met down dan nog steeds 1 op 520.. of is dit nu verlaagd? kunnen ze met een 20 wkn echo ook zien of een kindje down heeft?? hoop dat jullie me kunnen helpen, begin nu tog wel weer bang te worden nu de bevalling nadert! (al is t kindje meer dan welkom!!) Thnxx alvast!
hoi, tja, de combitest, jammer dat je je hebt laten overhalen, als je eigenlijk niet wilde. De kans is wel hoger dan bij jou wleeftijd past maar niet verhoogd, dan zou hij 1 op 250 of hoger moeten zijn. Alleen een nekplooi zegt niets, het gaat om de combinatie met de bloeduitslagen. Het is gebruikelijk om alleen de kans te horen, de bloeduitslagen zeggen je verder toch niet veel. Bij de 20 weken echo kun je niet zien of eenkindje Down heeft maar je ziet eventueel wel kenmerken die bij Down kunnen passen. Als dat zo is wordt dat aan jou verteld. Mirjam
Hoi mirjam! Bedankt voor het antwoord.. Ik probeer t weer van me af te zetten, maar merk wel dat ik er 's avonds in bed egt over lig te piekeren.. Ik wou dat er iets was waardoor ze NU konden zien dat mn kindje helemaal gezond is.. maar helaas moet ik nog 8 weken afwachten.. Toch bedankt voor je hulp..