hallo allemaal, ik ga hier ook weer mee schrijven... We gaan namelijk voor een 2de kindje gaan! Liene is geboren op 5/12 en we willen er niet teveel tussen laten. Ik geef nog wel bv en Liene komt nog wel heel dikwijls drinken. Ik heb nu al 1 cyclus met eisprong (gezien door temperaturen) gehad, nu ben ik bezig aan mijn 2de cyclus. Deze gaan we ook nog laten voorbijgaan, maar vanaf dan gaan we ervoor. Binnen 2 weken en half heb ik een afspraak bij de vk, omdat ik voor Liene 2 miskramen heb gehad. De vk gaat nu bloed trekken om zo te zien of dit misschien voorkomen kan worden. Spannend allemaal dus. Groetjes, Saartje
Onze vk is, naast vroedvrouw, ook 'vruchtbaarheidsconsulente'. Je kan er dus heen ivm vragen over vruchtbaarheid, kinderwens, cyclus, ... Trouwens moet je 3 miskramen achter elkaar gehad hebben eer de gyn verder onderzoek doet. Zo vertelde onze gyn. Want eerst ging ik daar dus naar toe, ik ben pas na een week of 10 zwanger te zijn van Liene naar de vk gegaan. Ik woon in België en daar is naar de gyn gaan standaard. Er zijn ook niet zo veel zelfstandige vroedvrouwen. Maar omdat ik de begeleiding dus veel beter vond, minder koel en afstandelijk, gaan we nu vanaf het begin naar haar. Groetjes, Saartje
Ik weet niet welke protocollen ze in elgie hanteren. Bij mijn hadden ze al na de tweede miskraam onderzoeken ingezet. Het lijkt mij overbodig dat er nader onderzoek wordt gedaan of de miskramen voorkomen hadden kunnen worden, want erna heb je toch een gezond kind gebaard! ik denk dat het een toevalsbevindig is. Alleen in geval van een stollingsafwijking kan je een miskraam voorkomen. Je wordt dan met antistolling behandelt.
eerlijk gezegd denk ik ook dat het gewoon toeval was. Maar de vk zei dat het soms ook een tekort van een bepaalde stof in je bloed kan zijn, die ervoor zorgt dat je lichaam de vruchtjes afstoot. En dus gaat ze gewoon zien of alles goed zit in mijn bloed. En ook al besef ik dat ik dan nog een misval kan hebben, het idee dat alles in mijn bloed goed is, gaat me toch al wat meer gemoedsrust geven bij een prille zwangerschap denk ik. Hadden ze bij jou iets gevonden bij het onderzoek?
Hoi ik wist niet dat ze tegenwoordig een miskraam kunnen helpen voorkomen. Bij ons moet je nu al zeker 5 miskramen hebben gehad willen ze een onderzoek doen althans iemand die ik ken daar gaan ze nu pas onderzoek dan en die heeft er nu 5 gehad. Zou wel mooi zijn als ze het kunnen verkomen. Groetjes jeslin p.s succes met het zwanger worden leuk zo kort op elkaar.
Hoi Saar, Heb even je album bekeken! Wat een mooie meid is die Liene, en een erg leuke naam trouwens! Ik zag een foto van een badje. Ben je in dat bad bevallen? En hoe hebben jullie dat gehad? Dit is een gewoon opblaasbaar badje toch? Hé alvast bedankt voor je reactie! Groetjes Jeldou
hallo Jeldou, in dat bad ben ik idd bevallen. Het is gewoon een opblaasbaar bad, maar de bodem was ook opblaasbaar. Dus het was een malse bodem. Het was ook een diep bad, dieper dan een gewoon kinderbad. Dus als ik ging zitten, zat ik tot net boven mijn borsten onder. Ik heb veel in dat bad gezeten tijdens de bevalling om de pijn op te vangen, voor mij hielp dat goed. En uiteindelijk heeft de vk de baarkruk bij in het bad gezet, omdat ik niet meer kon zitten op mijn knieeën van vermoeidheid. Ik ging altijd helemaal neer zitten en dan kan je niet zo goed bevallen eh . Dus ons Liene is dan in het bad geboren terwijl ik op de baarkruk zat. Het water stond dan tot aan mijn navelbuik. Groetjes, Saartje
Weet je ook nog waar je het bad hebt gekocht? Dat lijkt me een leuk alternatief, want zo'n duur bad huren kan ook wel, alleen stel dat je naar het ziekenhuis moet is het voor niets geweest. Kon de baarkruk er in staan zonder dat de bodem scheurde? Groetjes Jeldou
hallo, ik heb het bad via m'n vk gekocht. Ze koopt ze zo een hele boel voor mensen die in de winter bevallen. Want dan zijn die badjes er niet meer. De bodem scheurde niet nee. Ik zal dadelijk eens gaan kijken naar het bad of er misschien iets van merk op staat. De doos is er wel niet meer, dus ik doe m'n best.