Hoi meiden, Ik heb een dochter van 22 maanden en ben nu 35 weken zwanger van de tweede...maar mijn dochter loopt al een paar weken te kwakelen met haar weerstand,eerst flink verkouden,toen buikgriep toen keel en oorontsteking en van de week weer hoge koorts en weer een beetje grieperig. Nu heeft ze al een periode dat alles mama is,als ik al wegloopt is het mama mama...als ik met iemand staat te praten pakt ze mijn hand en wil dan laten zien met mama mama dat ik haar mama bent...allemaal heel lief natuurlijk,maar papa ziet ze niet staan...( behalve als ik moet werken is het opeens geen probleem ) maar zolang ik er ben..... Maar sinds dat ze steeds zo ziekies is is het wel echt extreem....zo erg dat ik van de week echt moest huilen en dat ik dacht is dit het nu.....alleen maar mama mama mama en alleen bij me willen liggen en dan is het nog niet goed....ik moet alles doen ( en nu zo op het laatst word het me echt te veel...) van de week wilde ik een flesje melk opwarmen en gaf haar even aan mijn man ( we stonden met elkaar in de keuken...) raakt ze helemaal overstuur en is bijna niet te kalmeren en raakt zo overstuur dat ze gaat spugen....en zo gaat het ook de nachten 1 drama....ik was zo moe van de week,ze wilde toen s'middags niet slapen,terwijl ze zooo moe was en alleen maar gillen naar mij.....ik kon er toen echt even niet meer tegen,en mijn man heeft ze meegenomen naar oma...ik hoorde haar einde van de straat nog gillen naar mama....echt dan breek ik....maar ik moest het even doen om zelf heel even te rusten...( lukte niet echt,want mij gedachte dat ze zo krijsend weg ging....) maar goed half uurtje later sms-de mijn man dat ze daar wel heerlijk aan het slapen was....en er was niks meer aan de hand....gister is ze ook bij oma geweest en was een heel gezellig kind...maar zodra ze thuis is...legt ze weer volop beslag op me.... Zou ze voelen dat er iets binnenkort gaat veranderen....wie herkent dit? Ik voel me zo lullig dat ik haar soms even naar oma doe,maar zeker nu heb ik me rust echt even nodig,wil me ook voorbereiden dat ik weer moet gaan bevallen...
Denk dat ze dat wel merkt dat er veranderingen aankomen. Wat ook kan is dat ze juist merkt dat jij op bent en dus niet lekker in je vel zit zeg maar, dat ze juist jou wil troosten en bij jou wil zijn. Wij hebben met de zomervakantie ook gehad dat mijn vriend tijdens een excursie op een boot, zeeziek werd, zodra de kleine wakker was, wilde hij alleen maar met papa kroelen. Was hij niet bij papa op schoet of wat ook, was het ook krijsen.