Droge huid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door soura, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    He meiden

Ik zit met een zeer droge gezichtshuid. Het trekt zo erg en mijn lippen zijn zo droog. Echt schraal.

Ik ben bij de dokter geweest, voor een zalfje of iets. Maar die kon me niks voorschrijven aangezien het meeste niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap.

Het maakt niet uit hoeveel vaseline, nivea of welke vette creme dan ook smeer. Het is echt droog en het trekt en begint nu met deze kou pijn te doen

Wie heeft er aub een tip??

tx

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb altijd een droge huid en nu nog veel meer.
    Enige tip die ik heb is zeer consequent smeren met Vaseline. En dan bedoel ik elk half uur / uur.

3. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef dat klinkt pijnlijk.

Ik heb goede ervaringen met VICHY thermal balsem, dat is ongeparfumeerd en herstelt de vochtbalans in je huid. Te koop bij apotheken. Je kan het 's avonds lekker dik aanbrengen en het werkt bij een vochtarme huid echt heel fijn. Alleen weet ik niet of het bij een zo dusdanig droge huid genoeg helpt, maar volgens mij is het het proberen waard.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ikzelf heb weleens een zalfje bij een reform-zaak gehaald, was ook heel vet en werkte erg goed...tot mijn schaamte weet ik helaas niet hoe het heet. Misschien eens bij je drogist gaan kijken?

5. petra84

petra84 Lid

4 sep 2007
    27
    0
    0
    Hoi hoi

Dat is heel vervelend, heb er zelf ook last van. Ben er zelfs voor bij de dermatoloog voor geweest bij mijn 1e zwangerschap. Kreeg toen wel een zelf maar dat was voor uiterste nood. Nu kan ik het goed onder controle houden met vaseline intense rescue creme en met niveau 50+ zonnebrandcreme dit laatste was ook het advies van dermatoloog. Wat ik vooral niet moet doen is verschillende creme gebruiken.
    Veel succes en hoop dat je er wat aan hebt.

6. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    Biodermal ?? ik heb ook altijd veel problemen met mijn huid gehad en dit werkt( bij mij ) perfekt
    succes !!!

7. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Ik zal morgen eens naar de apotheek gaan. Of zonnebrandcreme gebruiken. (nooit aangedacht)

Nadeel is denk ik ook, het wisselen van creme's.
    Aangezien de ene geen gelijk resultaat geeft, stap ik over.

Maar bedankt voor de tips

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Niet zo zeer iets wat gelijk helpt maar wel op langer termijn(bij mij tenminste). Als jij je gezicht wast, dit doen met olie. HIerdoor droogd je huid niet verder uit. Het is wasolie, en dan niet dove met olie. Want dit doet water en zeep bij een droge houd nog sneller. Bij de apotheek verkopen ze het (bij etos, kruidvat en zo weet ik niet) Het is best prijzig, maar bij mij helpt het zeker.
    IK heb wel een zalf van de dokter vaseline gromotaline ofzo heet het. Dit is iets andere vasline als in de winkel maar helpt ook erg goed. Ik smeer het altijd dik in savonds. Net een wit masker heb ik dan (niet sexy) maar helpt wel super goed.
    Nog een tip: zorg voor een hoge luchtvochtigheid. Dus van de bakjes met water aan of op je verwaming. Zo min mogelijk de verwarming aan, liever een dikke trui aan. Een houdkachel is voor mijn huid echt het beste, maar ja die hebben we niet.
    Ik heb normaal een mega droge houd en nu met de zwangerschap valt het juist reuze mee. Ik helemaal blij. maar deze tips naast veel smeren helpen bij mij ook erg goed.

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Smeren met amandelolie! Kneipp heeft het en Weleda ook.
    Succes

10. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Drink je wel genoeg? Veel water drinken helpt ook!

11. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Ik heb wel een vetcreme gehad van de dokter. Deze is ook voor op mijn buik omdat die heel droog is. Het is een soort van vaseline.. Cetomacrogol créme FNA het heet. Ik smeer het ook op mijn gezicht en werkt echt perfect!

12. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Ik drink meer als 3 lt per dag, daar zal het niet aan liggen denk ik. Maar mijn huid is gewoon droog.

@myke, ik heb een hand creme gekregen maar die mag je kennelijk niet voor je gezicht gebruiken. Ook een creme gekregen voor bij mijn navel omdat die trekt, maar die mocht ook niet gebruikt worden voor mijn gezicht. Maar misschien ga ik het proberen.

De olie, weet niet wie het meer schreef. Maar heb je daar een speciale merk van? Want ga toch ff langs de apotheek

13. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Eucerin gezichtscreme!! Die met 5% Urea of 12% omega. Ik heb ze toen maar allebei gekocht, omdat ik de wanhoop nabij was... Maar ik vind ze allebei erg fijn.
    Die met Urea ruikt niet zo heel lekker, maar hij is wel lekker dik en verzorgend.

Een tube kost 15 euro, maar ik doe er nu al bijna een jaar mee. Ik gebruik normaal een zalf van de dermatoloog voor eczeem of droge plekken die eczeem dreigen te worden, maar ook die mag ik dus niet gebruiken nu. Was dus blij dat ik mijn Eucerin in de la aantrof.

14. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Mijn vriend gebruikt Lip relief creme van Blistex dat werkt voor hem heel goed, hij heeft zodra het koud wordt ook altijd problemen met uitgedroogde mondhoeken en lippen.

15. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Nou ik heb een vaseline gekregen van de apotheek.

Het heeft geen label en ook geen naam. Gewoon een die hij maakt.

Heb hem opgesmeerd, moet zeggen dat hij wel blijft op mijn gezicht. Maar op mijn lippen is die al opgelost.

Deel Deze Pagina