Nou ik dacht dus hetzelfde! Wat een rare vent zeg. Maar je loopt dus bij de gyn, maar je mag niet zwanger worden? Mag ik vragen waarom je dan bij een gyn loopt? Als je niet wil antwoorden, alle respect hoor
Ik kan niets meer zeggen dan wat hij mij zei. Ik weet zelf ook niet hoe hij dat zag dus ik kan enkel uit gaan van wat hij zegt natuurlijk. babyhope: Dat is het hem net. Ik kreeg door dat gesprek gewoon zo'n goed gevoel. En ik weet dat moest ik die rugproblemen niet hebben ik nu al zwanger/mama zou zijn geweest. Dus ik ben er zeker klaar voor. Enkel is het mijn rug die het lastig maakt. cathie: Ik ging op jaarlijkse controle
Ach, ik lees weer eens met m'n neus...ik zie het, je had het gezegd . Maar je bent nog jong, heb je iets meegemaakt dat je op jaarlijkse controle moet?
Ik heb maandelijks perfecte eitjes en ook met IVF perfecte eitjes, maar geweldig vruchtbaar ben ik niet. Sta na 2 IVF pogingen nog steeds zonder baby, terwijl alles bij manlief en mij goed is. Dus of je een mooi eitje hebt of niet, daar kan hij heel niks van zeggen.... Daarbij; er staat een follikel klaar, in dat follikel hoort een eitje te zitten, en die zit er niet altijd. Dus of er een ei is ala, maar een follikel zit er. Maar dat zegt niks over je vruchtbaarheid, alleen dat je een eisprong hebt. Kijk maar naar mij en vele vrouwen, prachtige eitjes, maar nog steeds niet zwanger .
Met alleen een echo kan je echt niet zien of je vruchtbaar bent of niet, je kan wel een goede eisprong hebben maar er komt natuurlijk meer bij kijken..
En wat houdt dat in, jezelf tot je 25e geven? Aangezien je zegt dat je nu vrijgezel bent; zou je het dan als BAM gaan doen? Want een partner die ook zo gauw al kinderen wil komt ook niet op afroep uit de lucht vallen. Het gaat me natuurlijk geen moer aan, maar ik word nu ook nieuwsgierig. Je hoeft niet te antwoorden hoor.
Ik ben 23 en nog steeds geen kindje hoor (startte op mijn 20e). Heb ook goed eitjes (is bewezen per punctie en de bevruchtingen). Bij manlief ook alles oke maar nog steeds geen beeb. Ze kunnen dit niet van buitenaf zien. Er is een eisrpong, maar of je rete vruchtbaar bent .
eefke84: Hoe zo? cathie: Nee, ik ga ongeveer vanaf mijn 17e al jaarlijks op controle. Hier word dat gewoon gedaan net zoals je om de 6 maand op controle gaat bij de tandarts zeg maar. Gewoon om te zien of alles oké is maar ook omdat mijn moeder vroeger haar baarmoeder geeft moeten laten wegnemen omdat er een gezwel zat. Kan in de familie zitten en daarvoor uit zekerheid. bri: Gewoon ik wilde altijd al jonge moeder zijn. 25 is voor mij persoonlijk al een maximum grens waarbij ik vind dat ik een kindje zou willen hebben. Ik wil het tot mijn 25ste uitstellen om af te wachten hoe mijn rug evolueerd. Als het niet beter word heeft wachten toch geen zin. Moest ik van mijn krukken kunne afraken wil ik zeker BAM moeder worden! Heb ik al heel vaak over nagedacht. Gewoon omdat ik niet wil dat ik mijn toekomstige partner word afgeschrikt door mijn enorme kinderwens. Ik wil ook even zeggen dat ik hier niemand mee wil kwetsen die al zo lang bezig om zwanger te raken. Wil hen ook veel succes toe wensen!
hoezo? nou ik vind het raar dat een gyn zulke dingen zegt. al staat er een gouden ei op springen er is ook nog iets anders nodig en dat heet sperma. en dat sperma heeft ook een bepaalde kwaliteit nodig om dat ei te bevruchten. + nog een hoop andere omstandigheden die goed moeten zijn. dus ik vind die opmerking gewoon nergens over gaan eigenlijk. plus daarbij die opmerking van die ki, een proffesionele gyn zegt gewoon zoiets niet lijkt me. maar goed. ik ken er maar 1 verder en die komt iig op mij ( gelukkig) niet zo over als die van jou. plus daarbij dat je jong moeder wilt worden is prima dat je die wens hebt maar om dan zomaar even te roepen dat je het voor je 25ste wilt en anders bam moeder wordt zijn nog al woorden vind ik. bam moeder is niet even iets wat je zomaar wordt. daar denk je heel heel goed over na want een kind opvoeden is soms best moeilijk en zeker in je eentje. natuurlijk zijn er 1000den vrouwen die het in hun eentje ( moeten) doen maar denk maar niet dat dat zo makkelijk is. de meeste zouden denk ik toch het liefste een man hebben ( of een vrouw) die hun steunen. ik denk dat je misschien wel erg licht denkt erover. sorry als ik het mis heb maar zo denk ik erover
eefke84: Ahzo ja... Ik kan je zeggen dat ik zeker al heel goed nagedacht heb over het feit om BAM te worden. En veel mensen uit mijn omgeving met wie ik er over heb gepraat zeiden mij zelf dat ik dat zeker zou kunnen moest ik niet met die rugproblemen zitten. Ik weet dat het niet makkelijk is maar dat is een manier van aanpassen aan je situatie. Je kunt je nooit volledig 100% voorbereiden op de komst van een kindje, ook als koppel niet. Zoals je zelf zegt er zijn zoveel meiden die het alleen (moeten) doen. Hen lukt het ook of ze er nu hebben voor gekozen of niet. Ik heb ook best wel veel ervaring met kindjes. Ik ben kinderverzorgster van beroep. Nu, ik weet dat het niet hetzelfde is omdat mama zijn 24/24 en 7/7 is. Natuurlijk is het fijner met z'n 2 maar ik word zelf ongelukkig van al dat wachten. Wat ook weer niet goed is natuurlijk...
Niks natuurlijk aan hoor, Ik ben nu 23, en 3 jaar bezig, ik was 20 toen ik begon. Lees mn onderschrift maar ff, en ja, t probleem zit bij mij. SORRY, zie net dat Babii ook zoiets heeft gepost. Nou ja, dus niet iedereen is jong vruchtbaar zie je wel weer. Maar on-topic. Erg vreemd. En al lag t eitje perfect klaar, dan ben je niet super vruchtbaar. Bij mij lag ie ook mooi klaar, al 3 jaar, maar bevruchten gebeurde er niet. Je kan ook niet door t eitje heen kijken he? En alleen n eitje, geeft ook geen garantie, t is maar 1 factor, en er moeten er nog zo veel ook kloppen voordat er een zwangerschap ontstaat. Ik vind t een vreemde gyn, vreemde analyse, vreemd verhaal. Maar succes met welke keuze je ook maakt, doen waar JIJ je goed bij voelt!!!
wat een vreemde vogel.. Ik heb ook geweldige eitjes, maar ben nu al meer dan 3 jaar bezig om zwanger te worden/blijven.. als't alleen het eitje maar was.. Ik zou ivm je rugproblemen goed afwegen wat je wilt. Een zwangerschap trekt toch het nodige van je lichaam.. Als er enig perspectief is op verbetering qua rug zou ik even wachten!
Inderdaad een hele vreemde uitspraak... Ookal zit er een follikel klaar om te springen, dan nog wil dat niet betekenen dat je extreem vruchtbaar bent. Vruchtbaarheid heeft voornamelijk met de combinatie met je partner te maken. Het gaat niet alleen om een eisprong, de zaadcellen moeten goed zijn, er moet een bevruchting tot stand kunnen worden gebracht, er moet een soort match zijn. Je lichaam moet goed op orde zijn qua hormonenbalans, enz. En op een echo kun je aan de buitenkant niet zien of de eicel van goede kwaliteit is. Dus die opmerking slaat kant noch wal! Je hebt natuurlijk wel kans op een zwangerschap als je op het juiste moment zou klussen of een inseminatie zou doen. Maar dan nog is de kans op een zwangerschap maar zo'n 20%. Zoiets als extreem vruchtbaar bestaat niet (tenminste niet als je het over één persoon hebt en de partner er niet in betrekt). Ik kan me wel voorstellen dat je op deze manier aan het twijfelen wordt gebracht. Zeker als je kinderwens zo groot is, en je tegen verschillende problemen aanloopt. Die problemen moet je zelf op een rijtje zetten en er desnoods met artsen over praten. Misschien dat je dan tot een beslissing kunt komen. Je schrijft dat je tijdens de zwangerschap desnoods 9 maanden plat wilt, om je rug te sparen. En daarna dan? Hier ook erg veel rugpijn, eerst door bekkeninstabiliteit en nu in stand gehouden door andere medicijnen. Ik kan onze meid soms echt niet optillen, of ik kan niet bukken, of ik kan amper lopen. Allemaal dingen die je wel vaak doet, al helemaal als je ook nog eens geen partner hebt. Je loopt tegen heel veel praktische problemen aan. Je rug zal je meer parten spelen als het kindje er eenmaal is, dan tijdens de zwangerschap. Zeker als het kindje zwaarder wordt, moet het wel te doen zijn. Mijn man kan het op zo'n moment van me overnemen, maar zonder partner gaat dat natuurlijk niet. Dus daar zou ik wel goed over nadenken. Succes!
brabbel1988: Dank je wel! Ik hoop dat jullie droom ook snel in vervulling mag gaan! nanette77: Ze kunnen mij niet zeggen of mijn rug nog beter zal worden. Het is gewoon afwachten... jippie: Dank je wel voor de uitleg. Ja ik besef dat het niet makkelijk is met rugproblemen. Maar ik word zelf soms ongelukkig omdat die kinderwens niet in vervulling kan gaan. Dus dat is ook niet goed. Ik zal sowieso moeten afwachten wanneer het voor mij komt...
Nou ik vind het niet zo vreemd hoor, jaren geleden kwam ik eens voor een onderzoek bij de gyn, nog voor bekend was dat mijn man zo goed als onvruchtbaar was. en die zij ook, als je graag wilt moet je nu klussen je eitje gaat bijna springen. dat je rete vruchtbaar bent zal misschien niet letterlijk zo gezegt zijn maar door TS zo opgepikt zijn?? maar dat het nu het moment zou zijn omdat ze wel kunnen zien of het ei op knappen staat. waarom mag die man dat niet zeggen, 2de stuk vind ik ook wat raar, maar ook dat is interpertatie van de TS wellicht heeft de man het heel anders geformuleerd, en is het naarmate het gesprek vorderde zo iets naar voren gekomen, kan me niet voorstellen dat hij het zomaar zij uit het niets. tis een verhaal van 1 kant uit geschreven, om nou te zeggen ik zou op de loop gaan voor die gyn vind ik echt heel ver gaan, hoe kan je zo`n iemand nou als slecht bepalen op basis van een verhaal wat hier geschreven wordt, nog maar te zwijgen of het verhaal dus zo is als TS hier schets, ik denk nl niet. hier iemand die 9 jaar gedokkert heeft en vele gynocologen gezien heb, echt die mensen zijn wel profesioneel, maar in een gesprek is er ook wel eens wat tegen ons gezegt, maar omdat het gesprek gewoon die kant op ging. helmaal niet raar. maar wel zoals TS het hier opschrijft maar dat wijt ik meer aan TS haar manier van omschrijven IPV de gyn de zwarte piet te geven.
Van de gynaecoloog vind ik een vreemd verhaal maar vind jou verhaal nog veel vreemder. Even kort door de bocht en zonder alle andere reacties te lezen... Hoe kun je nu al zo met zwanger bezig zijn terwijl je geen partner hebt. Je praat wel erg makkelijk over een BAM...