brrr wat een rare gyn is dat zeg. heb je elk jaar deze man? Zegt hij altijd zulke dingen? vind het raar overkomen.
Eerst en vooral wil ik toch even zeggen dat ik best wel schrik van de reacties op mijn gyn hier. Mij gaat het namelijk niet om het in twijfel trekken van zijn professionaliteit ofzo want ik vertrouw hem voor de volle 200%. Het gaat me hier meer om het feit hoe het gesprek een inpact heeft gehad op mij. dobbel: Ik heb zijn woorden hier exact neergeschreven zoals hij ze zei. Maar ik heb er ook bijgezegd dat het een gyn is die soms redelijk luchtig doet over dingen. Natuurlijk stemde hij niet in om dat werkelijk te gaan doen, het was gewoon luchtig bedoeld. Die gyn is heel professioneel daar ben ik 200% zeker van. Dit is gewoon zijn manier van omgaan met dingen, en daar is niets mis mee. dibbes: Kan ik kort op antwoorden: omdat ik me nu al meer dan een jaar ontzettend klaar voel voor een kindje. Het mag klinken alsof ik er makkelijk over praat maar ik heb er echt al super lang over zitten denken en afwegen. ellen291982: Dit is de gyn die mij op de wereld heeft gezet en dus ook de gyn waar ik al van het begin bij ga.
Sluit ik mij helemaal bij aan. Ook ik zou trouwens snel weg rennen als mijn gyn aan de hand van één echo zo stellig zou beweren dat ik super vruchtbaar zou zijn. Geloof mij, de beste man kan dat simpelweg niet weten hoe ervaren en professioneel hij eventueel ook is. Maar dat terzijde, ik krijg de indruk dat je behoorlijk geobsedeerd bent met het krijgen van een kind en puur op je "rammelende eierstokken" afgaat ipv je gezonde nuchtere verstand. Het krijgen van een baby moet je niet onderschatten vind ik, zowel lichamelijk als emotioneel en financieel niet te vergeten. En dan ga ik er voor het gemak nog van uit dat je een gezond kind krijgt dat ook gezond blijft. Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om mijn kinderen alleen te moeten opvoeden en belangrijker nog, ik zou hen geen (geweldige) vader willen onthouden. Juist omdat je nog zo jong bent zou ik echt nog even wachten en jezelf niet zo onder druk zetten. Denk ook aan het kind en wat je het te bieden hebt, denk niet alleen aan wat jij zo graag zou willen. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst!
Maar helaas meid zegt dit helemaal niks. Heb nu al 2 pogingen voor een brusje perfect ei en perfect BMS maar toch nog niet gelukt.
sorry dat ik dar een beetje aan voorbij ben gegaan. Het viel mij en veel van de meiden gewoon op hoe de reactie was en wat him gezegd heeft. het is heel goed dat je hem vertrouwd. Het is natuurlijk gewoon zwaar piep dat je rug nu zo slecht is en je kinderwens zo groot.
Ik had ook een perfect eitje en mijn man prima zaadjes, en ook de rest van alle onderzoeken die we gehad hebben waren perfect, maar toch heeft het bij ons ook ruim 3 jaar geduurd. Helaas zegt dat dus ook niks.
Siske wilde je wel ff nog zeggen dat ik begrijp dat hierdoor je kinderwens nog meer aangewakkerd werd. Vind wel dat hij deze opmerkingen beter voor zich kon houden.
nikki88: Ik heb er al veel over nagedacht over hoe het dan moet. Maar uiteindelijk doen zoveel meiden/vrouwen het alleen. En dat lukt hen ook. ellen291982: Ja het is inderdaad rot dat ik nu in die situatie zit. G89: Ik ben blij voor jou dat je nu toch zwanger bent. Hopelijk gaat alles goed ons wondertje: Die opmerkingen doen er inderdaad geen goed aan. Hopelijk mogen jullie snel weer zwanger worden!
ik vind het vooral een gevaarlijke uitspraak van je gynaecoloog. stel je voor dat je morgen de man van je dromen vind en dat jullie snel voor een kindje gaan. jij hebt nu hoop dat het dan heel snel raak zou zijn omdat de gyn. dat zegt. en als dat nu niet zo is? stel je voor dat het wel langer gaat duren voordat je zwanger raakt dan raak je misschien wel helemaal in de stress. zoals die andere meiden ook al zeiden, aan een eitje kan je niet zien hoe vruchtbaar je bent, dat heeft ook met je baarmoederslijmvlies en hormonen te maken. ook vind ik dat je niet te licht over BAM moet denken, de meeste moeders die alleenstaand of BAM zijn die zijn gezond en hebben geen rugklachten en vinden het al zwaar, hoe moet dat dan voor jou worden? en daarbij moet je ook aan je kindje denken, wat heeft die aan een moeder die bijna niets kan en geen vader heeft waar hij/zij op terug kan vallen. als je zwanger bent of je hebt een kind en er gebeurd dan iets met je gezondheid vind ik het wat anders. maar ik hoop in ieder geval voor je dat je snel je juiste partner tegen het lijf loopt en dat je snel moeder mag worden!
Wat een rare en vooral onprofessionele gyn zeg . Ik heb al zoveeeeeeel perfecte eitjes gezien op echo's, soms zelfs drie tegelijk en het heeft toch bijna drie jaar geduurd voor ik deze banner mocht uitkiezen. Alles was bij mij zogenaamd perfect op orde. Tja gyns met een beetje vakkennis weten allang dat dit dus niet per sé iets over je vruchtbaarheid hoeft te zeggen (bij 30% van de minder vruchtbare stellen wordt er geen enkele oorzaak gevonden). Gyn's kunnen beter voorzichtig zijn met dit soort domme uitspraken, want mocht zo'n uitspraak (bij een wat oudere vrouw) de reden zijn om het zwanger worden uit te stellen en het dan niet lukken dan heeft hij waarschijnlijk kans op een mooie rechtszaak... Maar even ontopic: ik snap je kriebel heel goed, maar je bent echt nog jong en de kans is groot dat je alsnog een leuke man tegen het lijf loopt. Zeker als je ook zo'n last van je rug hebt lijkt het mij erg zwaar om alles alleen te moeten doen. Maar het kan natuurlijk wel. Er zijn op deze site zat compleet gelukkige alleenstaande mama's. Pffff, moeilijk hoor. Ik zou persoonlijk even afwachten en als ik over 2 of 3 jaar nog steeds single zou zijn me misschien eens meer verdiepen in het BAM mamaschap, maar dit is zoiets persoonlijks... Ik wens je veel sterkte met wat je ook besluit en hoop in ieder geval dat je over niet al te lange tijd aan je wens kunt toegeven en dan snel zwanger bent!
Nee meid kan me echt voorstellen dat je eierstokken nog harder gaan rammelen ervan Ik ben benieuwd wat straks je beslissing gaat zijn. Dank je wel voor je lieve woorden
mag ik vragen wat je met je rug hebt?? ik heb namelijk mijn rug gebroken gehad en na operaties enz was het ook maar kijken of het wel goed zou gaan als ik ooit zwanger zou worden. ben nu bijna 28 weken zwanger en het gaat super met mijn rug geen tot amper last dus wie weet
huh je bent van 89? dus 21 jaar das toch hartstikke jong, je hebt nog alle tijd om zwanger te raken meid
nana33: Ik wil sowieso wachten tot mijn 25ste voor ik zou kiezen om BAM te worden moest ik dan nog niemand hebben leren kennen. En dat is nog 2j5m dus misschien tegen dan heb ik al een kindje met een papa inkie86: Van mij zijn het mijn spieren die helemaal gespannen staan van mijn nek tot mijn onderrug. Wel leuk voor jou dat je er nu zo weinig last van hebt! sila24: 22 jaar inderdaad maar ik blijf van mening dat sommige mensen daar gewoon veel eerder klaar voor mij dan andere. Dus oké ik heb in theorie misschien nog veel tijd maar ik heb nu het gevoel dat sommige meiden pas op hun 30ste hebben ofzo...
Wat vervelend voor je meis dat de gyn met zijn woorden zo'n verdriet bij je veroorzaakt. Vooral als je kinderwens groot is lijkt me dat erg moeilijk. Ik hoop dat je een leuke partner mag treffen en dat jouw/jullie droom dat werkelijkheid mag gaan worden. Ik schrik alleen wel van je reactie over BAM worden. Heb echt het idee dat je dat te rooskleurig ziet en wil je aanraden om daar echt heel erg goed over na te denken. Gelukkig geef je dat zelf ook wel aan, maar het is erg heftig hoor meis. Ik heb zelf lichamelijke klachten en ben aan het einde van de dag zo enorm blij dat er iemand thuis komt die mij af kan lossen. Als BAM heb je die persoon niet en dat is echt loeizwaar en daar kun je aan onderdoor gaan. De zwangerschap zelf is het probleem idd niet, 9 maanden plat moeten is eventueel te overzien(maar ook dat gaat zijn sporen nalaten), maar zodra je kindje er is wordt het pas zwaar. Je krijgt weinig rust en daardoor verergeren de klachten vaak. Daardoor wordt je zelf prikkelbaarder en dat breng je weer over op je kindje en daardoor wordt het kindje onrustig en zo blijf je doorgaan. Als je dan niemand hebt die je daarbij kan steunen (en dan bedoel ik dus een partner die je bij kan staan) is het echt superzwaar en moet je er goed over nadenken of je het nog wel wilt, kunt en doet. Ik las ook ergens dat je het je kind niet aan mag doen en ouder met lichamelijke klachten, maar dat vind ik onzin. Zolang je je kindje niet tekort doet is er niks aan de hand. Mijn kindjes leren leven met mijn handicap en dat gaat prima, maar ik vind het wel erg zwaar om de dagen door te komen soms. Ik weet het, je hebt niet gevraagd om mijn advies, maar hoop dat je hier wat aan hebt om een juiste beslissing te maken en tot de realiteit te komen dat het het niet alleen maar een roze of blauwe wolk is. Hopenlijk knapt je rug snel op en hoef je hier niet eens over na te denken en kun je over een paar jaar heerlijk genieten van een gezin. (hoe dan ook tot stand gekomen.)
lin80: Nu ik ga eind november naast mijn ouders wonen dus moest er een dag komen dat het een keertje te zwaar is heb ik hun hulp dicht bij natuurlijk. Maar daar wil ik niet echt op rekenen omdat ik zelf nog altijd de keuze maak om een kindje te krijgen natuurlijk. De 2e reden waarom ik kies voor de leeftijd van 25 pas voor BAM te gaan is ook omdat ik dan nog de tijd heb om er meer over na te denken. Ik denk dat het 'te rooskleurig' zien eerder zou zijn dat ik er NU voor wil gaan. Wat dus niet zo is. Want ik weet dat ik het fysiek op dit moment niet kan halen. Ik vroeg niet letterlijk om advies maar de reden waarom ik mijn topic hier zette is omdat ik de mening van anderen wou horen Mag ik vragen wat voor klachten jij hebt?
meis hoop niet dat diet een obsessie voor je gaat worden. je bent nog zo jong gun je hoofdje ook wat rust je bent al zo enorm bezig met alles rondom een kindje probeer ook nog te genieten van je gewone leventje je gynecoloog.......... tja sorry maar ALS hij het echt heeft gezegt spoort ie niet helemaal maar wil jij mischien bepaalde dingen horen je wens is zooo krachtig normaal zou een gynecoloog t daar niet eens over hebben
mirell: Ik denk niet echt dat het een obsessie is omdat ik er nog steeds de minder positieve kanten (vb: mijn rug + BAM gecombineerd) zie aan de hele zaak. Dat maakt mijn wens niet minder maar ik weet wel dat het NU niet kan. Hij heeft dit weldegelijk letterlijk gezegd en het is dus niet mijn interpretatie van bepaalde dingen die hij gezegd heeft.
Ik vind dit echt een hele gewaagde/gevaarlijke uitspraak van je gyn. Wat als je uiteindelijk nooit een kindje kunt krijgen of je de mmm hulp nodig gaat hebben? Nou... dank je wel gyn... voor de bemoedigende woorden van jaren geleden? Als je een mooi eitje klaar hebt liggen, wil niet zeggen dat het lukt hoor. Wat zouden er veel meiden van een koude kermis thuis komen. Je zou bijna beter een paragnost van tv kunnen bellen om te vragen wanneer je zwanger word En de eisen die je aan jezelf stelt vind ik persoonlijk ook een beetje vreemd. Je hebt een max ingesteld? Meid... je bent nog zó jong! Zie je het niet gebeuren dat je een geweldige vent tegen gaat komen voor die tijd? En dat een stabiele relatie kunt opbouwen? (kost ook tijd) Ik kwam mijn man pas op mn 27e tegen. En nu, 6 jaar later hebben we een zoontje. Toch niets mooier om zoiets samen te delen?