Dit is toch niet normaal?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Baby80, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop hier al een tijdje mee en ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen. Ik heb al van alles geprobeerd maar tot nog toe geen resultaat.
    Mn zoontje is vandaag 5 weken en heeft sinds de kraamweek last van krampjes en sinds 1,5 week moeite met poepen.
    Vanaf toen lieten wij hem ook op zn buikje slapen toen verlichte dat nog enig sinds, hij sliep dieper en langer.
    De krampjes werden alleen maar erger, infacol geprobeerd, cinababy, tig andere flesjes (nu dr brown), niks hielp de krampjes werden zelfs erger.
    Uiteindelijk op aanraden van cb nutriton bij de nutrilon standaard, die hij al kreeg. Ze dacht dat de krampjes kwamen door te gulzig drinken en raadde de dr brown fles aan.
    Beide gedaan maar ook dit mocht niks veranderen, weer werd het erger, vaker en langer dat hij last had van krampjes.
    Zn ontlasting werd ook minder vaak en op een gegeven moment bleef hij na de voeding persen tot huilen, heel veel windjes laten maar poepen lukte niet. 1 keer in de 3 dagen met veel moeite.
    Vorige week vrijdag op aanraden van cb overgestapt op omneo tot nu, ook dit heeft nog niks geholpen of verminderd.
    Ik weet het niet meer, van alles geprobeerd tussen door en na de voeding boeren, rechtop houden, olie in de fles, extra water, masseren, fietsen, druppeltjes van vsm om ontlasting zacht te maken maar t wil allemaal niet baten.
    Hij blijft huilen, kramp hebben en niet kunnen poepen
    Als hij 1 keer in de 3 dagen poept is het zacht, leger kleurig groen en dan denk ik das mooi, eindelijk maar zodra hij weer een voeding krijgt daarna begint alles weer opnieuw...
    het persen, de pijn, de krampjes, de windjes en het huilen, ik weet het niet meer, dit kan toch niet goed zijn?
    Is het toch de voeding die niet goed is?
    Wat kan ik doen?
    Ik vind het zo zielig voor mn kleine mannetje en ben na de voeding soms wel 2 a 2,5 uur bezig om hem stil en rustig te krijgen dan valt hij uiteindelijk in slaap en begint het na de voeding weer van voren af aan!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat je zoontje zoveel last van krampjes heeft. De darmpjes van je kindje hebben vaak wel 2 weken nodig om te wennen aan een verandering in de voeding. Ik zou adviseren om het nog even aan te kijken op de omneo om de darmpjes even tot rust te laten komen. De groene ontlasting hoort bij de voeding, de omneo heeft een hypo allergene basis.

Groeten eveline

3. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!
    Zou het koemelkallergie kunnen zijn?
    Ik zit te denken aan nutrilon pepti...
    Horen de klachten na een week niet minder te zijn? de krampjes?
    Hij slaapt sinds 2 nachten ook erg onrustig, zelfs in zijn slaap kreunt en strekt hij. En heeft ook wat pukkeltjes op zn wangetjes.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Als je twijfelt kun je het beste even bellen met je huisarts of CB arts. De pukkeltjes kunnen ook bij de leeftijd horen.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina