Ga niet zeggen dat het aan de hormonen ligt hè, is zo een dooddoener Of het nu wel of niet spontaan is, zij zijn waarschijnlijk heel blij met je bedankje en ik vind het echt niet opgelegd. Meer oprechte interesse wat je van hun kado vindt.
Ja brinta, ze mogen zeker wel een reactie verwachten. Had ik ook zeker gegeven. Nu is het meer opgelegd dus dat is wel een beetje jammer.
Pffff opgelegd? Kom op! Het is niet meer dan normaal om iemand te bedanken als je een cadeau krijgt. Dat is volwassen gedrag, niets opgelegds aan.
woow ben je altijd zo als zij A doen doe ik lekker B chagrijnig of niet wat is nu de moeite om even te zeggen. ja het cadeautje was leuk geweldig vreselijk, het is toch logisch dat ze het even vragen aangezien ze van jou zelf niets hebben gehoord, dat vind ik dan weer raar en onbeschoft, maar blijkbaar ben je bij deze meer gebaat bij jaaaa je heb helemaal gelijk als je nu nog wat laat horen dan is het opgelegd dus NIET DOEN AUB NIET DOEN (beter zo )
Ik had hun nog een berichtje gestuurd terwijl de visite er was. Iets in de trant van We hebben nu visite maar wilde jullie toch nog even bedanken voor het cadeautje. Dan hadden ze niet de hele avond op reactie hoeven wachten. En dan de volgende dag nog even gebeld.
Je had desnoods tegen je visite kunnen zeggen; ik moet even bellen om te bedanken voor dit leuke kado. Ik vind je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg ondankbaar!
Gelukkig, misschien was mijn reactie ook een beetje te hard en na je post na die van mij kom je wel wat zachter over. Ik kreeg eerst een beetje de indruk dat je een beetje verwaand was, maar nu denk ik dat jij het sms'je misschien een beetje verkeerd op hebt gevat omdat je zelf niet helemaal lekker in je vel zit. In mijn ogen waren ze meer een beetje nieuwsgierig of je het wat vond. En gezien het tijdstip maakte ze zich er ook nog druk om dus waren ze misschien een beetje onzeker.
Helemaal mee eens. TS gedraag je niet als n verwend kind en heb gewoon wat fatsoen in je donder Je zal idd maar zo'n schoondochter hebben Als ik jou was had ik gebeld om ze te bedanken EN om m'n excuses te maken dat ik niet meteen wat heb laten weten.
Wat ben jij een zeikerd jemig. Wees blij dat je zulke lieve schoonouders heb die jouw kados geeft. Een bedankje naar deze mensen is dan wel.zo netjes. Serieus mensen kunnen echt om NIKS een probleem maken.
Hoi brinta, ik vind mezelf niet verwend of verwaand. Ik ben snel tevreden en alles wat we krijgen vind ik al snel te veel. Van mij hoeft dat ook niet omdat ik me bezwaard voel. Het is ook niet iets wat ik verwacht of vanzelfsprekend vind. We hebben van veel mensen spullen gekregen en dat vind ik ook te veel, maar ook erg lief. Ik ben er juist wel erg dankbaar voor. ik had het gewoon fijn gevonden zelf de kans gekregen te hebben om te reageren. Nu was dat niet zo omdat we meteen visite kregen en het berichtje al s nachts kwam. Dan vind ik het niet spontaan meer om dan te reageren als ze er zelf om vragen. maar ik kan het ook zien dat ze er dan misschien druk om maakten. Dat hoeft al helemaal niet want het is altijd goed. Is toch al fijn als je überhaupt iets krijgt.
Je kan dan toch gewoon zeggen ja leuk bedankt? Snap het probleem niet, ze zullen het vast gewoon belangstellend bedoelen. Je stelt je echt aan vind ik.
Nou inderdaad Vind jouw beredenering wel heel apart. Je wil ze niet meer bedanken omdat ze ernaar gevraagd hebben. Ontzettend onbeschoft vind ik dat!
Wow, wat reageren veel mensen fel op de TS. Ik zou dat sms'je eigenlijk ook niet echt kunnen waarderen. Maar ik zal er ook bij zeggen dat ik het anders had aangepakt. Ik had het cadeau aangenomen (en al bedankt nog voordat ik het uitgepakt had, tijdens het aanpakken al) om vervolgens na het uitgepakt te hebben een berichtje te hebben gestuurd; ik krijg zo *naam visite* op visite, hartstikke bedankt en ik bel je morgen even. Dat was al heel anders overgekomen... Nu wisten ze nergens van en hebben ze inderdaad zitten wachten op je reactie. Om dit weer recht te trekken even een belletje doen, net doen alsof je neus bloedt en ze hartelijk bedanken voor het cadeau en opmerken dat ze wel erg laat wakker waren vannacht
Nee ik snap het eerlijk gezegd inderdaad niet zo als mensen zelf om een compliment of bedankje gaan vragen. Hadden ze vanmorgen uiteraard wel gekregen dus ik snap het inderdaad niet zo. maar zoals ik hier lees ligt dat aan mij.
Maar ook al had je tot laat visite had je toch in ieder geval even via de sms een bedankje kunnen sturen? Ik vind je zeuren ja