je kind en je (grote) hond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petrabr, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik lees regelmatig van die verhalen waarbij een hond een kind heeft aangevallen/gebeten en zeg dan ook tegen mn vriend dat dat ons nooit zou overkomen.

In het eerste jaar van Roos letten we er heel goed op dat we de hond en Roos goed uit elkaar hielden. Ik zette vaak de hocker tussen de keuken en de kamer zodat ze allebei een gedeelte hadden.
    Nu Roos bijna 2 is en onze tweede dochter Suze vaak op de grond aan het spelen is merk ik dat ik langzaam maar zeker wat makkelijker word maar ik weet ook niet zo goed in hoeverre ik ze uit elkaar moet houden.

De hond is een grote (en te dikke :)) herder die niets liever doet als bij de kinderen zijn. nu het lekkerder weer begint te worden is Roos vaak binnen en buiten aan het spelen en Suze ligt op een kleed in de kamer. De hond is graag buiten en loopt dan met Roos mee naar buiten.

Hij is lief (wel wat druk) en ik weet dat hij in principe niets doet maar ik weet dat het hoe dan ook een hond blijft en dat een dier soms ineens raar kan reageren.

In hoeverre houden jullie de hond weg bij je kinderen?

2. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Wij hebben ook een herder en wij houden ze meestal niet uit elkaar. Ze zijn vaak ook niet heel dicht bij elkaar, en als dat wel is, dan is één van ons erbij.
    Onze hond vind het niet fijn als onze dochter aan de bek komt, dus wij zorgen er ook voor dat ze dat niet kan doen. Ik vind het zelf namelijk ook wel zo prettig als ze daar vanaf blijft.
    Wij hebben trouwens direct na de geboorte een bed beneden neer gezet, zodat ik daar met Sabine kon zitten. De hond komt namelijk niet boven en zo bleef deze wel bij de baby betrokken.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik let errrrug goed op...maar dat is ook meer omdat onze hond vreemde mensen en kinderen gewoon niet leuk vind!

Ze is met Finn heeeeeeeeeeel erg lief over het algemeen! Als we 's ochtends naar beneden komen geeft ze hem altijd als eerste aandacht!
    Maar ze heeft wel al 2 keer een snauw gegeven...niet uit agressie...maar omdat ze van hem schrok!
    de 1e keer was ik er niet bij...maar de tweede keer tijgerde Finn net een klein beetje en was dus ongemerkt naar een slapende hond gekropen...en zat aan haar pootje. Ze schrok en snauwde....meer alleen een blaf zeg maar.

Dus ik let gewoon heel erg goed op.
    Ze mag best bij hem en hij bij haar...maar alleen als ik er naast zit!

Hij mag NIET bij haar mand en bij haar voerbakken (ook al heeft ze nog nooit baknijd of iets gehad...ze staat haar eten altijd af aan andere beesten/mensen) Dat is haar veilige plaats en Finn heeft daar niets te zoeken.
    Er komt ook nog een traphekje (ook omdat het een soort serre is die twee tredes lager ligt hoor!)

Wel betrek ik haar overal bij. Laat Finn snoepjes geven en de riem "vasthouden" bij het uitlaten.
    En Finn geeft regelmaatig zn boterham of avondeten aan haar! Hahaha!

Ze is dus echt wel heel leuk en lief met hem...maar je weet het nooooooooooit!

Ik leer Finn ook dat ie haar niet van de achterkant mag naderen...misschien een beetje vroeg...maar beter nu al dan dat er iets gebeurd!

En Akina (de hond) moet echt in haar mand als ze wil slapen en Finn aan het spelen is.
    Normaal ligt ze overal op de grond...maar hij wil dan steeds naar haar toe. En dat wil ze niet altijd!

Het gaat dus zo goed..maar ik merk wel dat ik het soms lastig vind. Op de momenten dat ik denk dat het wel allemaal goed gaat gebeurd er wat. Of ze loopt hem omver...of pakt zn eten af (wat hij aanbiedt...daar niet van)

Vandeweek wilde ze heeeeeeel graag spelen..maar ik schrok me rot! Zo'n speelse blaf en ze ging zo staan...maar ja..dat kan Finn echt nog niet helaas!

samenvatting: ik ben erg voorzichtig.. vertrouw honden nooit volledig! Hahaha!

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wij hebben een overenthousiate labrador, maar ik hou ze niet uit elkaar.
    Ze zijn echt helemaal gek op elkaar en Lisa kan echt alles met dr. Ze gebruikt de hond als stoeltje bv.
    Maaaarrr als de hond in de bench ligt moet ze dr met rust laten en ik laat ze geen seconde alleen met elkaar. Als ik even snel naar boven moet gaat de hond in de bench, al weet ik eigenlijk zeker dat die goedsul echt nix zal doen, het blijft een dier...

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    wij hebben 2 grote honden, eentje wel te vertrouwen en eentje waar we meer op moeten letten. maar ook ik word steeds makkelijker merk ik. maar als ik naar boven ga dan zet ik ze wel even op de gang, omdat Mylan nog weleens op de honden wil zitten en dat gaat natuurlijk een keertje fout. helaas kunnen ze je kind een keer zat zijn en ook je kind trekt aan oren en haren wat je niet altijd ziet. toch meer blijven opletten dus, ook ik ;)

6. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik heb twee Bouviers en ik hou ze niet bij mijn zoontje vandaan, dit gaat prima..
    Groeien ze lekker met zijn allen op!

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    mijn ouders hebben een labrador en buiten zijn lompheid hu ik hem niet uit de buurt van mijn dochter.
    Hij ligt dan ook aan haar voeteneind als ze op het boxkleed lag.

Het enige wat we niet doen is ze alleen laten in de ruimte.

8. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    Hier een grote berner sennen hond. Ik hou ze niet uit elkaar. Mijn hond geeft wel aan wanneer hij het zat is hij doet dan een beetje soort van grommen. Zeg dan elke keer tegen mijn zoontje als hij dat doet moet je de hond met rust laten.. hij begrijpt het nog wel niet maar dan zet ik mijn zoontje bij zijn speelgoed neer. MIjn hond heeft mijn zoontje wel geaccepteerd maar de ene keer moet hij niks van hem hebben en de andere keer is het goed. Ik ben er ook altijd bij hoor ze zijn nooit alleen.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Wij hebben een flatcoated retriever, haha, veel vrolijker en enthousiaster dan dit komen ze haast niet :D. Dat was de eerste maanden de grootste uitdaging, leren dat ze mijn dochtertje (was 9 maanden toen we haar als pup kregen, dus bij wijze van spreken 2 baby's in huis) niet omver liep.
    Ze zijn echt helemaal met elkaar opgegroeid en nu er nog een baby bij kwam, was dat ook gelijk alsof hij er altijd al was voor haar. Ze loopt de kinderen niet omver, ze weet dat ze geen eten uit handjes mag pakken zonder onze toestemming en opspringen doet ze niet, dus eigenlijk gaat het heel goed. De hond gaat ook vaak overal mee naartoe, die hoort gewoon bij ons gezin.
    Andersom leer ik de kinderen de hond niet als klimrek te gebruiken, ze mogen niet bij de hond komen als ze eet, niet bij de hond in de mand of de bench kruipen etc. Onze hond is echt een lieve schat, maar ik let altijd op, zal nooit beweren dat ik ze samen 100% vertrouw. Je moet het gewoon altijd in de gaten houden.

10. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn Duitse Pinscher houd ik juist niet weg bij mijn dochter. Vanaf het moment dat ze geboren is heb ik haar bij de hond gelegd en sindsdien beschermd hij haar tegen alles en iedereen. Vreemden die te dichtbij komen houdt hij scherp in de gaten. Onlangs kwam er een grote labrador uit de straat binnen stormen. Onze hond ging gauw voor de baby staan zodat de lab niet over de baby heen zou denderen. Verder heeft hij nog nooit een grom gegeven of tand laten zien. We betrekken hem overal bij, maar zorgen wel dat hij laagste in rang is en blijft in ons gezin. En ik houd hem toch altijd in de gaten, want het blijft een dier.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb dan 2 kleintjes (jack's) maar ik hou ze echt niet uit elkaar.
    het is echt vriendschap die honden en fynn trouwens de katten ook.het eerst was fynn doet als hij wakker is is de beesten een knuffel en anders om net zo eerst fynn een knuffel/kus en dan wij pas..

fynn en dieren het echt het ding hier.

even spammen Bekijk bijlage 73388

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Onze hond is een engelse stafford. we houden Tim en Bruno de hond niet uit elkaar. ze blijven niet alleen achter in dezelfde ruimte. wanneer ze elkaar zien, begint tim altijd te lachen. onze zoon wordt nu eerst begroet wanneer we binnenkomen, dan mijn vriend, en dan ik.

Het enigste waar ik zo flauw van word, is dat bruno tim iedere keer wil likken. en dan heb ik hem afgelegd, ligt hij naast tim op de grond, kruipt tim naar bruno en pakt zijn pootje. en dan zijn we weer bij af haha ;) (zie foto onder)

Wanneer de hond tim in zijn gezicht likt, en tim vind het niet leuk, dan duwt hij de hond weg, of knijpt hij in zijn lip of neus. aan de lichaamstaal van de hond kan ik zien dat hij dat niet fijn vind, maar hij zal niets doen. hij vindt het niet fijn om door ons op zijn donder te krijgen.

ik leer tim om onze hond te aaien. dat gaat goed, soms dan knijpt hij hem in de huid.

Ik vertrouw onze hond heel erg, maar het blijft een hond.

13. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi,
    Wij hebben ook een hond, en ik hou ze ook niet uit elkaar. Ons meisje kan nu nog niet lopen of kruipen, dus weet nog niet hoe het straks gaat, maar onze hond is altijd erg lief voor kleine kindjes. Ze mogen alles met hem doen en hij vind het heerlijk. Maakt niet uit wat je met hem doet als je maar aan hem zit hahah. Hij is wel een beetje druk en lomp soms dus dat moeten we wel in de gaten houden maar verder gaat het super.

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    ik laat Pim (mijn hond, een nova scotia duck tolling retriever, die van de kpn reclame) en Collin nooit alleen samen. Ben er altijd bij.
    Houd ze ook niet bewust uit elkaar.. pim is gek op tennisballen, en Collin ook.. dus ze spelen vaak samen.
    Als ik merk dat pim t zat is, bijvoorbeeld als collin steeds achter hem aan loopt, dan loopt pim steeds weg en gaat onder de tafel liggen waar hij "veilig" is, dan ga ik met Collin wat anders doen en beloon ik pim dat hij laat zien dat hij niet meer wil op een goede manier. Hij doet ook wel is grommen als ie t zat is en dan wordt ik toch wel boos en moet ie naar zijn mand. Hij mag best laten merken dat t genoeg is, maar niet lelijk doen.

Pim weet ook al heel goed waar hij moet bedelen...*zucht*

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben een grote en een middel formaatje hond. Het zijn wel echte buitenhonden die nooit binnen zijn. De grote hond is 80 cm schofthoogte en 70 kilo aan spier (landseer), maar deze kijkt niet om naar onze meid, de husky daarintegen houd ik goed in de gaten want die vind onze meid nog steeds interressant. Maar ik ben er altijd bij als ze buiten samen zijn. Wij hebben dan ook een hekje gemaakt tussen het terras en de tuin. Dan kan Vera lekker alleen buiten spelen en hebben de honden hun eigen plek in de tuin, gaat prima zo.
    Ook al vertrouw ik onze honden, toch laat ik ze nooit alleen met ze.

16. Skye

Skye Niet meer actief

Hier een mechelse herder! Ik hou ze niet uit elkaar! Ze hangen toch niet in elkaar, tis meer dat ze gewoon langs elkaar heen lopen enzo. Met hier en daar een lik en een aai! Het enige moment dat ik mijn meisje in de gaten moet houden is als de hond een botje heeft of aan het eten is. Die wil ze nog wel eens afpakken en dat wordt niet gewaardeerd. dus zodra de hond aan het eten is, dan zorg ik dat Kyra bij mij blijft. Verder kan ik moeilijk heel de dag de hond en mijn meisje apart houden! Gaat gewoon super hoe het nu gaat!

17. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Onze beagle is een echte goedzak en is grote vrienden met Sem.
    Wel let ik altijd goed op want Sem gaat steeds achter James aan en die is het op een gegeven moment wel zat...dan springt ie op de bank en gaat daar liggen, daar is hij veilig want daar kan Sem niet bij :D
    Het eerste wat Sem doet is James begroeten 's morgens, als Sem op de grond speelt komt James er altijd even bij en dan hebben ze de grootste lol :D

Wat ik James wel probeer af te leren is om niet in Sem zijn gezicht te likken, ik vind het heus geen ramp als James likt op zijn handje ofzo maar het is altijd likken op de mond en dat vind ik niet zo'n succes ;)
    Bij Sem let ik er op dat hij zachtjes doet bij James want een poot en een staart en oren zijn errug interessant, knijpen mag niet en dat zeg ik dan ook, dan pak ik Sem zijn hand en aai over James zijn vacht en zeg dan "aaaaai, dat is lief"

En of je dieren kan vertrouwen in de buurt van je kinderen?
    Je kan het ook zo zeggen, kan je kinderen vertrouwen in de buurt van de je dieren?
    Kinderen vinden het erg spannend, zijn toch wel hardhandig, ze moeten leren zachtjes om te gaan met je hond en niet in de ogen te prikken omdat ze zo mooi glinsteren...je moet er gewoon altijd bij blijven en je kind bewust maken van hoe ze om moeten gaan met je hond ;)

18. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Wij hebben berner sennenhond en die heb ik geen moment van Veerle weggehouden. Ze vindt Veerle niet echt boeiend, maar is wel lief voor haar. Veerle vindt de hond machtig interessant en kruipt er de hele dag achteraan... En een lol dat ze heeft :)
    Hoewel de hond nooit iets verkeerds heeft gedaan, laat ik haar nooit alleen met Veerle. Honden kun je tenslotte nooit volledig vertrouwen.

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    wij hebben een Bull Terriër, onwijs lomp en over-enthousiast, maar wel een lieverd.. We hebben L. en haar nooit uit elkaar gehouden.. ze kwam aan het begin altijd bij ons liggen als we de fles gaven.. leren kennen zeg maar.. Nu komt ze er nog wel eens bij als L. bij ons op schoot zit maar verder niet.. Tijdens het spelen op het kleed op de grond gaat ze op de hoek liggen en houdt ze de deur in de gaten.. ze is ontzettend waaks en beschermend tegenover ons.. Als er een hond aan komt lopen bij het uitlaten zorgt ze er wel voor dat niemand bij de baby kan komen..

Hoe het straks gaat als hij kan kruipen of lopen, tja, dat is afwachten natuurlijk.. Ik laat ze echter nooit alleen in de zelfde ruimte.. L. gaat dan gewoon in de box of de hond naar buiten.. Ik vertrouw mijn beestje echt wel, maar het is en blijft een hond en kleine kinderen zijn nogal ruw;)

Mijn buurvrouw daarentegen wil nog wel eens een poging doen om één van haar schoothondjes in de kinderwagen te leggen.. "Ze doen niks hoor." Nee dat zal best, maar L. pakt momenteel alles vast wat hij tegenkomt.. De oren en staart van onze hond moet het al ontgelden.. Tuurlijk proberen we dat te voorkomen, maar die kleintjes zijn zo verdomd snel:D..

20. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

wij hebben 2 honden een stafford van 9 jaar en een golder 11 jaar
    wij hadden 3 honden een labador erbij
    hellaas 7 maanden geleden overleden aan hersenbloeding 11 jaar oud geworden
    Maar goed
    ik laat ze overal bij me dochtertje
    mijn dochtertje geef zelfs snoepjes of koekjes aan de honden
    of ze lok ze uit met snoepjes de honden lopen achter haar aan en ze heeft dan de grootste lol
    maar nee vanaf het begin heb ik de honden overal bij mee getrokken
    ze moet ze nooit gaan scheiden van elkaar
    want als ze ooit bij elkaar zijn dan ken je gevaar oplopen
    want dan denk de hond ook van al die tijd mag het niet dus was de hond jaloers en nu mogen ze wel bij elkaar dus krijg je haat
    maarja moet iedereen zelf weten hoor
    maar wij betrekken de honden overal bij
    en zelf ook een beetje in de gaten houden he
    niet de hond alleen bij het kind laten en andersom ook niet
    als mijn dochtertje in de tuin is en de hond ook en ik moet wat pakken of wat dan ook naar binnen dan neem ik me dochtertje mee
    als de honden gaan eten dan geef ik me dochtertje ook eten zodat ze niet naar de honden lopen
    gewoon voor zichtig zijn
    en ja je ken overal je best voor doen maar als ze bijten ja het is erg maar je weet ook niet wat je kind heb gedaan
    de meeste mensen geven gelijk de honden de schuld terwijl misschien wel de kind is begonnen met een vinger in zijn oog of op hem zitten paardje rijden of oren knijpen
    een hond bijt niet voor nix
    gr Citta

Deel Deze Pagina