Ff ondersteuning gevraagd

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dorien87, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hoi meiden,

ik heb eventjes jullie advies/hulp nodig.
    Vorige maanden had ik altijd een cyclus van 28 dagen. Dat kwam bijna op de dag uit. Ook een duidelijke eisprong gehad.
    Vorige cyclus kreeg ik opeens mijn menstruatie na 25 dagen. Dus omdat we ervoor zouden gaan, ben ik dan aan het rekenen gegaan. Ik zou op basis van een cyclus van 25 dagen mijn eisprong hebben op 15 oktober. De dagen ervoor en erna alvast flink aan de klus gegaan. Op 15 oktober testte ik ook positief betreffende de ovulatie (de dag ervoor een lichter streepje en de dag erna terug een lichter streepje). Nu heb ik op 8 DPO een sensitest gedaan maar negatief. Was ik te vroeg of is dit toch een duidelijk voorteken?
    Ik ben nu twee dagen overtijd maar nog geen bloed. Of kan het gewoon zijn dat deze cyclus toch terug 28 dagen wordt en dat ik alsnog op donderdag ongesteld zal worden?
    Ik las ergens dat je meestal sowieso een luteale fase hebt van max 14 dagen dus dan zou ik ongeveer nu echt wel bloed moeten gaan zien, of zie ik dat zo verkeerd?

Om mezelf wat te beschermen, wil ik pas vrijdag gaan testen, dan ben ik sowieso ook de cyclus van 28 dagen voorbij... Of wat denken jullie? Ik ben nu toch eventjes van slag....

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Vervelend hè als je lichaam zo met je speelt?

Bij mij was het altijd zo dat als een cyclus korter of langer was, de cyclus erna dat weer bijtrok en die dus weer langer of korter was.

Overigens is 8 dpo niet echt een dag om te testen, de kans dat het negatief is, is natuurlijk bijna 100%

Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

3. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Maar dat wilt dan ook zeggen dat ik gewoon veels te vroeg was door dan te testen en ik dus nog alle hoop mag hebben :D?

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ja zeker! Positief testen doen de meeste pas op nod, maar op zijn vtoegst 10 of 11 dpo en dan superlicht

:D succes met wachten!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een luteale fase is niet maximaal 14 dagen.

Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt, met een gemiddelde dus van 14 dagen.

6. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    oh ik wist niet dat dit best wel 18 dagen zou kunnen zijn...
    meestal zit er bij mij tussen de 11 à 14 dagen tussen. nog eventjes wachten dan maar :)

7. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Maar als ik het goed heb, heb je alleen op 8DPO een test gedaan, die negatief was. En nu ben je inmiddels 16DPO maar heb je sinds 8DPO niet meer getest dus? Waarom niet dan?

Als je wel zwanger bent en je weet zeker dat je op 16DPO zit, zou een test praktisch moeten knallen inmiddels.

8. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Nee sinds 8 DPO geen test meer gedaan... Ik heb me toen zo aan het twijfelen gebracht (onnodig blijkt) dat het toch niets zou zijn. Waarom nu nog niet? Ik twijfel een beetje, afgaande op mijn vorige cyclus 25 dagen ben ik nu twee dagen overtijd. Maar afgaande op mijn vorige cycli van +/- 28 dagen, ben ik pas morgen overtijd. Of mag ik alleen afgaan op wanneer ik mijn eisprong heb gehad?
    Ben soms zo'n leek in die dingen... :)

9. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Gewoon nu een test doen!!

10. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Misschien moet ik dat gewoon ook maar doen....
    Kan ik dan best wachten tot morgenochtend of vandaag nog? Heb al wel een hele dag gedronken en ben volop naar het toilet geweest...
    Pfft voel me zo'n leek op dit ogenblik;)

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Vandaag nog...al is het alleen maar voor ons nieuwsgierige tuurders....:D

12. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Op 16DPO kan het prima ook 's middags! Ik testte 's middags en 's avonds zelfs beter dan 's ochtends.

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hahah :D Ik las dit topic en ik dacht alleen maar:
    "Neeeee!! Nu testen! Nu nu nu! Ik wil het ziennnn" :D

14. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hehe de testdrang steekt wel serieus de kop op :D! Maar ik had het mannetje zo beloofd om niet alleen te testen en hij komt pas 's avonds laat thuis :(.... Misschien toch even bellen om te kijken of ik hem kan overtuigen even overhuis te komen. Of misschien toch morgen of vrijdag :D? Jezus.... gek worden hier :D!!

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Neeeeeeeeeee, hij moet echt begrijpen dat wij vrouwen niet altijd kunnen wachten...:p

16. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    terwijl ik aan het denken was om toch te testen, snel nog nr het toilet en mijn afscheiding is al licht verkleurd. Ik verwacht dus dat ze gaan doorsturen :( voel me nu wel hartstikke stom!

17. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    *doorkomen ipv van doorsturen

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Hoeft nog niets te betekenen..kan ook oud bloed zijn.

19. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Ok, mss toch loos alarm. Geen bloed alleen 1 bruin spikkeltje. Vriend overtuigd om te testen. Na een volledige dag plassen en veel drinken, een heel licht streepje op sensitest. Kan ik nog hopen en gewoon meer geduld hebben of totaal niet?

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Fotootje???? :D we willen graag meekijken

Deel Deze Pagina