Geplande keizersnede ervaringen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Draaikont, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Door een minder goede ervaring met bevallen en een uiteindelijke spoedkeizersnede krijg ik dit keer een geplande keizersnede.
    Er werd met verteld dat de kindjes vaker opstart problemen hebben doordat ze niks van weeën hebben meegekregen.
    Iemand hier ervaring mee? Maakt me toch wel een beetje angstig namelijk

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Mijn kleine is met een geplande keizersnede geboren. Opstartproblemen heeft hij niet gehad. Hij werd nagekeken door de kinderarts op de OK en daarna werd hij bij mij op de borst gelegd. Hij begon meteen met zoeken en heeft op de OK al voor het eerst aan de borat gedronken.

Ik vond het mooi om hem geboren te zien worden. Ook de begeleiding was goed. Ik mag bij een volgend kindje kiezen en ik denk dat ik dan weer voor een keizersnede ga. Ben er goed van hersteld en D was al binnen 8 dagen op geboortegewicht. Geen problemen dus. Maar elke baby is anders. Succes en sterkte

Draaikont vindt dit leuk.
  3. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Ik zal nu ook een keizersnede krijgen aangezien gewoon bevallen onmogelijk is geworden bij mij.
    Dus ik kom even meelezen naar ervaringen:)
    Mijn vorige bevalling was soepel verlopen, dus ik ben héél benieuwd naar hoe ik een keizersnede zal ervaren.

4. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Niemand verder? :(

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb twee ks gehad, eerste spoed, tweede gepland.

Doordat de eerste spoed was heb ik veel dingen gemist (ook door vermoeidheid na een hele lange bevalling) en was de kleine dus al gewassen, aangekleed en gevoed voordat ik terug was op de kamer.

Bij een geplande ks kun je dit dus allemaal van te voren bespreken en ben ik er heel duidelijk in geweest dat ik dit keer graag bij het wassen etc aanwezig wilde zijn.

Qua opstart hebben ze beiden geen problemen gehad, apgar scores waren bij beiden goed, zichzelf op temp houden is volgens mij niet anders geweest dan bij andere baby's.

Draaikont en May6513 vinden dit leuk.
  6. Bloempje0312

Bloempje0312 Niet meer actief

Hier 2 jaar geleden een geplande keizersnede gehad. Meneertje lag al weken in stuit zonder te willen draaien en mijn bloeddruk steeg waardoor ik al aan de medicatie zat. Draaipoging is helaas ook mislukt.
    Ik heb 'm wel geboren zien worden, maar doordat ie in stuit lag moest 'ie gelijk mee ter controle. Zijn ademhaling piepte en bleef dubbelgevouwen liggen dus moest naar de kinderafdeling. Voordat ik terug was op de afdeling waren 3 kwartier verder en lag hij heerlijk bij papa, wel aan de monitor etc. Omdat drinken moeilijk ging kreeg hij neussonde en hebben we totaal 5 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    Niet alles is gegaan zoals ik me had voorgesteld, maar al met al was het wel een fijne ervaring daar.

May6513 vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier 2 spoed keizersnede gehad en 1 keer een geplande. Ik vond de geplande een heel mooie ervaring en met mijn kindje ging het gelijk goed. Mocht gelijk bij mij liggen en werd inderdaad, Op ons verzoek, later pas gewassen en aangekleed. Ook geen bijvoeding, binnen een uur lag hij aan de borst.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    May6513 vindt dit leuk.
  9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier geen opstartproblemen gelukkig :).

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier een spoed ks en dochter heeft bijna 22 uur weeën meegemaakt. Haar eerste agpar was 5, maar binnen een minuut al 9. Schijnt heel normaal te zijn bij een ks. Omdat het spoed was (en ik al veel medicatie had gehad), moest ze twee minuutjes met de kinderarts mee voor check, daarna meteen bij mij gelegen.

Nu is het een zeer gezond en verder zeer gemiddeld kind :)

May6513 vindt dit leuk.
  11. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    De eerste is geboren dmv een spoed keizersnede. Maar alsnog een apgar van 9, korte check door kinderarts en verder prima :)

De tweede is geboren dmv een geplande keizersnede, ook zonder opstartproblemen, apgar van 9 , al snel 10. Goede ervaring gehad, snel hersteld

12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

Ja dit heb ik bij de eerste ook gehad! Verschrikkelijk... opa en oma hebben mijn kind gewoon eerder vastgehouden/gezien dan ik.
    Nooit huid op huid gehad.

Dat wil ik nu wel anders als dat lukt.

13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja de weeën schijnen juist goed te zijn.
    Bij een geplande is er totaal geen voorbereiding voor de baby en wordt de ademhaling ook niet geprikkeld is mij verteld.
    Hier ook 2 dagen bezig geweest en uiteindelijk een spoedkeizersnede en goede apgar gelukkig.

Maar aan de ervaringen te lezen valt het wel mee met de ademhalingen bij een geplande keizersnede :)

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Sorry maar dat vind ik echt slecht van een ziekenhuis. Onze beide ouders waren in het ziekenhuis ten tijde van de keizersnede, maar onder geen beding dat ze van de verpleging in de buurt mochten komen totdat wij zelf eens goed hadden kunnen kijken!

Mijn man en dochter (in zo'n rijdende couveuse) werden terug naar onze kamer gebracht, meteen huid op huid met man, en zodra ik terug was, was het eerst voor mij huid op huid. Juist na een keizersnede is dat super belangrijk vind ik!

15. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Had niks met het ziekenhuis te maken! Mijn man was zo in shock dat hij zijn ouders had gebeld en die vroegen of ze mochten komen.
    Dat mocht van hem en de verpleging vond het ook wat vroeg maar aangezien hij zei dat het goed was.
    Ik was pas 2,5 uur later bij mijn kind.
    Met als resultaat dat opa al allemaal filmpjes en foto’s op de app naar mensen had gegooid.
    Heb niemand zelf kunnen vertellen dat ik was bevallen.
    Had mijn man al gedaan.

Alles doorbesproken behalve een eventuele spoedkeizersnede. Want ja die had ik niet zien aankomen helaas.
    Deze keer wil ik het dus helemaal anders doen.

Toen ik uit de uitslaapkamer werd gereden zei een verpleegster ‘ je moet niet schrikken of boos worden maar je schoonouders zijn er al’ volgens mij heb ik het halve scheldwoordenboek gebruikt op mijn laatste krachten. En mijn man stond in de hal zonder kind want die lag bij oma.
    Ik ben er nog steeds boos om.
    3 keer raden wie er deze keer als laatste mogen komen?

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ben ik blij dat mijn man dit niet heeft gedaan, ik ben op een zondag bevallen (spoed) en dus geen uitslaapkamer voor mij, man ging met kind mee toen moest ik nog gehecht worden. Heb het eerste badje, de eerste fles en het uitzoeken van de eerste kleertjes gewoon helemaal gemist, niet het einde van de wereld maar wel iets wat ik (nu ruim 11 jaar later) nog steeds als jammer ervaar.

Dus als je een geplande krijgt heb je echt tijd om over zulke dingen na te denken, door te spreken met je wederhelft en de verpleging.

Weet nog wel dat ik zelf mijn zus heb gebeld (woont in amerika) en dat haar collega haar niet aan de telefoon wilde geven omdat ze op dat moment les gaf. Al mijn frustratie's heb ik geuit tegen haar en toen kreeg ik mijn zus aan de telefoon :roflmao:

Deel Deze Pagina