Weinig bewegen op echo en kindje voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poesta, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Hoi dames,

Op onze echo's met 12 en 16 weken vond ik onze kleine uk maar weinig beweeglijk. Volgens vk geen reden tot zorg, maar echt blij ben ik er niet mee.
    Nu vroeg ze gisteren of ik de kleine al voel (ben bijna 18 weken), maar volgens mij voel ik nog niks...

Hebben meer dit gehad? Dat je een weinig bewegend kindje op de echo had en het daardoor ook later/weinig voelde?

Mn placenta ligt aan de zijkant/achterkant, dus daarom zou ik het al wel moeten kunnen voelen. Het is onze eerste.

2. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Bij m'n dochter lag de placenta ook aan de achterkant. Was heel druk en beweeglijk maar toch voelde ik haar pas met 21 weken!! Als de verloskundige zegt dat het geen reden tot zorg is, zou ik me daaraan vast proberen te houden (hoe moeilijk ook)! Probeer te genieten meis! Duurt vast niet lang meer voordat ook jij je kindje voelt!

3. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Fijn Sunshine, zo'n snelle en nuchtere reactie :)
    Je hebt gelijk, ik moet m'n vk vertrouwen. Heb nogal de neiging dat ik denk dat ik het beter weet, of dat vk bepaalde afwijkingen nog niet zegt omdat ze er niet zeker van is ofzo. Realiseer me nu dat ik haar echt meer moet vertrouwen...
    Helaas herken ik je onderschrift van een overleden kindje later in de zwangerschap, waardoor ik nu steeds weer bang ben dat er wat mis is en dat er misschien iets over het hoofd wordt gezien.

4. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Ik voelde haar al met 18 weken de placenta ligt rechtsonder bij mij en druk was ze ook op de echos

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dat de beeb niet beweeglijk was kan ook puur toeval zijn! Het is een momentopname:) ik voelde de eerste keer pas tegen de 20 weken echt iets en bij de tweede ook! (Eerste keer placenta achter tweede keer voor) het komt echt! Binnen nu en een maandje voel jij het ook hoor! En over 2 maanden zou je willen dat ie zich af en toe rustig houdt (als je probeert te slapen ;))

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij de eerste zwangerschap voel je het vaak later bewegen omdat je het nog niet herkent als het bewegen van de baby.
    ik moest bij de eerste echo de baby 'wakker' maken omdat de vk niet ged kon kijken en dl net verkeerd lag.
    dl was ook altijd rustig op echo's

7. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Vrienden en familie maakte mij ook al bang met de vraag "heb je nog niks gevoelt?" toen ik 18 weken was. Paar dagen naderhand voelde ik hem! Die van ons lag ook te pitten tijdens elke echo. Zelfs bij de 20 weken echo. No worries!

8. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Zelfde hier tot een echo met 18+5. Voelde niks, amper een buik, met 12 weken wel bewegelijk maar ja dat was al weken eerder (met 20 weken was de baby ook rustig overigens). En ook geen hartslag te vinden bij de vk. Nou dan kan je heerlijk gek worden;) Met de echo alles goed en dezelfde avond eerste schopje gevoeld. Daarna pas echt rond de 21 weken weer.

Het leuke is dat je wanneer je de baby gaat voelen, je je dan weer lekker zorgen kan gaan maken of je hem wel genoeg voelt:p Zo gaat het bij mij iig. Probeer er maar zo rustig mogelijk onder te blijven.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Baby's 'slapen' het grootste deel van de 24 uur en bewegen dan weinig, dus de kans is eigenlijk het grootst dat je op een echo een heel rustig kindje ziet.
    En een eerste kindje nog niet voelen bij 18 wkn lijkt mij volstrekt normaal. Ik weet nog hoe onzeker ik werd van iedereen die maar vroeg of ik de baby al voelde en ik moest bekennen dat antwoord nee was. Met 20 wkn voor het eerst gevoeld, vanaf 21 wkn was ik pas echt overtuigd dat het baby was.

(neemt niet weg dat het extra spannend is, als je al een keer te maken hebt gehad met verlies)

Succes!

10. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Bij mijn eerste echo's bewoog de baby veel. Daarna sliep ze altijd en la ze stil. Het is inderdaad een momentopname van slechts enkele minuten.
    Dus vertrouw op je vk.

Ik voelde mijn meisje pas met 20 weken. Ik vind 18 weken ook vroeg bij eerste kindje. Mijn zus voelde haar kleine pas met 23 weken, terwijl placenta aan de achterzijde lag.

Probeer te genieten ;)

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Echo is een moment opname.
    Hoogstwaarschijnlijk had jij precies een echo tijdens z'n slaapje. ;)
    Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken.
    Bij iedereen is het weer verschillend wanneer je het kindje voelt.
    Mijn nicht is nu 21/22 weken zwanger en die heeft het ook nog niet gevoeld.

12. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn echo's sliepen de kindjes ook altijd, waren ook niet in beweging te krijgen. Alleen de eerste heb ik druk zien spartelen. Ik voelde wel tijdens de zwangerschappen heel vroeg de kindjes. Behalve deze keer dit is de 4de en rond de 18 weken begon ik me toch echt zorgen te maken. Uiteindelijk voelde ik dr met een week of 20. Maar zelfs nu is ze nog niet heel druk en voel ik dr vooral schuiven en niet echt duwen of trappen.

13. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier ook bij mijn eerste zwangerschap een kindje dat alleen maar stil lag op de echo's. Ik voelde haar voor het eerst met 18.5 week ofzo.

Nu een kindje die op de eerste echo echt druk was en lag te trappen ed. Dat vond ik pas vreemd om te zien hahaha, helemaal niet gewend bij de vorige zwangerschap

14. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Bedankt voor jullie reacties, stelt me erg gerust. Begon ineens zo te twijfelen doordat iedereen vraagt of ik het al voel... Rustig afwachten dus... Lastig hoor! :)

15. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hihi bij mij dus ook erg rustig op de echo's. Bij de 2e echo dacht ik dat de kleine wel dood moest zijn, of anders niet lang te leven had. Aan het eind deed de kleine gup de duim in de mond...(leek het) gewoon een erg rustig kind dus. Bij 18 weken ook nog niet bar veel beweging. Maar eenmaal aan het bewegen was er geen houden meer aan.

Die drukte komt echt wel hoor. En dan denk je vast nog wel eens... "ga nou eens lekker slapen jij. Je was eerst zo lekker rustig."

16. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    De eerste voelde ik pas bij 29 weken toen kwam ik er ook pas achter zwanger te zijn.
    2e voelde ik al met 13 weken
    3e voelde ik met 21 weken

Het kan zo verschillend zijn , ligging kindje, placenta..

Me jongste bewoog ook niet zo mega veel en op echo's ook niet terwijl mijn zoontje een feestje maken daar binnen zelfs met de 20 weken echo ben ik 3 keer terug moeten komen omdat meneer hard aan het feesten was ..

Elke zwangerschap/ kindje is anders de ene wat rustiger dan de ander

17. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ps me jongste is een heel rustig meisje en me middelste is een ADHD er 😂

18. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik ben precies even ver als jij. Op de 12 weken echo was t kindje ook erg rustig. Maar ik voel t kindje sinds anderhalve week. Dit was extreem vroeg voor een eerste kindje zei de verloskundige. Dus t komt vast snel!

19. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Dit had ik bij mijn eerste precies hetzelfde. En als je ziet wat een beweeglijk peutertje het nu is...

20. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zowel bij termijnecho, pretecho met 16 weken als de 20 weken echo was ons kindje heerlijk aan het chillen, bewoog hooguit een keer een ledemaat maar verder lag hij stil. Echoscopisten zeiden ook wat een voorbeeldig kind want ze konden alles goed zien. Ik vond het ook niet leuk want hoorde ook van iedereen over spartelende kindjes.
    En nu? Hij ligt bijna geen tel stil, ik voel hem de hele dag en alle latere echo's was het lastig meten omdat hij niet stil ligt.

Deel Deze Pagina