effect werken op zwangerschap- 33 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door elinora, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elinora

elinora Lid

12 sep 2008
    17
    0
    0
    Hallo,

Ik ben momenteel bijna 33 weken zwanger en alles gaat goed. Ik ben deze week na 3 weken vakantie terug beginnen te werken. Ik zag dit eigenlijk helemaal niet goed zitten. Ik werk in de sociale sector. Ik maak me toch wel zorgen over het effect hiervan op de zwangerschap.
    Ik moet nog maar 3 weken werken, maar voel dat het allemaal toch zwaarder wordt. Heb al een serieuze buik en voel me mentaal ook niet meer zo betrokken bij de job.
    Verschil met vorige zwangerschap is ook dat ik nu een actieve kleuter thuis heb, waardoor ik toch heel wat minder rust heb. Zij wordt de laatste tijd ook snachts wakker waardoor ik vaak erg moe ben.

Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre vermoeidheid en ook wel wat werkstress ( niet overdreven maar werk brengt altijd wel de nodige stress met zich mee) een negatieve invloed kan hebben op de zwangerschap, een eventuele vroeggeboorte of andere problemen?
    Ben bij mijn eerste zwangerschap op 41 weken bevallen, maar heb er nu schrik voor dat het vroeger kan komen door te weinig rust.

Alvast bedankt!
    groetjes
    Elinora

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het is logisch dat het nu wat zwaarder is, zeker als je al een kind hebt. Zoals je je werkdruk omschrijft klinkt het nog wel als normaal en heeft dit ook geen slechte invloed. OP het moment dat je uitgeput raakt en last van je buik krijgt moet je natuurlijk toch wel een stapje terug gaan doen. Ookal is het nog maar 3 weken. Probeer hier een beetje balans in te vinden.

Groet Evelien

Deel Deze Pagina