Effecten pregnyl?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kishka, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Een beetje vreemde vraag misschien...
    Ik had vrijdagochtend een positieve ovutest en heb daarnaast rond half 12 's middags een pregnylshot gehad. Zaterdagochtend had ik een IUI. Nu weet ik dat pregnyl niks anders dan hcg hormoon is en dat je daardoor zwangerschapverschijnsellen kunt krijgen. Daar heb ik geen last van, maar wat me opvalt dat ik drie dagen sins de IUI vruchtbare slijm heb?..
    Wat is er aan de hand? Heeft mijn eisprong toch niet plaatsgevonden na pregnyl en ben ik nog steeds vruchtbaar? Of is dit een hele vreemde bijwerking van pregnyl?
    Mijn temperatuur is wel hoger de laatste drie dagen (36.9-37), en daarvoor was het gemiddeld 36.7... Dus daardoor lijkt het in ieder geval wel dat mijn eisprong is al geweest. Of kan dat door pregnyl komen?

2. Ik heb geen idee! Irritant zeg, die onzekerheid..

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik had dat slijm ook na het zetten van de pregnyl. Na de punctie was het weg.
    Volgens mij kan het er bij horen, ik heb geen eisprong gehad ivm icsi en had het ook.

4. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Panter! Het zal dus toch pregnyl zijn... De FF zet nu mijn kruis in een stippenlijn, omdat ik de afgelopen 3 dagen, dus na de vermoedde eisprong, steeds vruchtbare slijm had...

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    FF is maar een rekenprogramma, daar moet je niet teveel naar kijken.
    Artsen weten heus wel wat ze doen, daar moet je eerder op vertrouwen dan FF.

6. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou... Het is de eerste keer dat ik een IUI met pregnyl krijg. Vorige keer werd ik pas 19 dagen na de IUI ongesteld, terwijl ik altijd keurige LF van 13 dagen had. En ik was niet zwanger, heb natuurlijk getest...
    Dus toch een latere eisprong blijkbaar?
    Ik hoop dus dat deze keer met pregnyl het wel goed getimed is...

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    door de pregnyl kun je een langere LF krijgen, dit omdat je hcg inspuit wat moet dalen tot onder de 5 wil je ongesteld worden.
    Bij de 1 daalt dit sneller dan bij de ander, dat kan het probleem ook wel zijn.

Door de hormonen veranderd je cyclus iets, pregnyl heeft daar ook een rol in.

8. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik, maar vorige keer was dus de IUI zonder pregnyl... Dus die langere luteale fase kwam heel onverwachts en was natuurlijk behoorlijk frustrerend, want ik ben nog nooit laat geweest (behalve mijn zwangerschap natuurlijk, die helaas een MA werd...)
    Of de eisprong was toch later dan we dachten dus...
    En nu dus de eerste IUI met pregnyl, juist omdat het vorige keer zo verwarrend was. Alleen die vruchtbare slijm tot 4 dagen na pregnyl had ik niet verwacht...

Deel Deze Pagina