Effecten progesteron/ utrogestan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinderCN, 4 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik gebruik het ook. In combinatie met de menopur, omdat daar je baarmoederslijmvlies dunner van kan worden, de utro compenseert dat weer.
    Ik moet 2x200 inbrengen. Vanaf dag 3 na de poging (dus inderdaad NA!! de eisprong) beginnen met inbrengen....
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Waarom doen ze hier zo moeilijk over? Zeker als je progesteron gemeten is en te laag is en je echt wel een korte lf hebt.. (die 10 van mij is dan nog een randgevalletje)??
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ander ziekenhuis dan voorheen. Hier doen ze geen ondersteuning van de LF bij ovulatie inductie. Enkel bij icsi of ivf. Vorige ziekenhuis was een stuk vooruitstrevender en deden ze dat wel standaard. De eerste ronde toen net utro was raak. Had de verwijzing v een second opinion al geregeld toen mijn arts vertelde me wel ‘wat’ mee te geven (3 doosjes, voor drie weken dus). Terwijl ik hoe dan ook van pan ben om het tot minimaal 8-10 wk te gebruiken mocht ik zwanger raken (heb ik bij mn zoontje ook gedaan).
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    De Menopur zorgt juist voor een betere opbouw van het bms! Dat is een van de redenen waarom ik twee jaar geleden (en nu weer) juist weer Menopur gebruik! Komt door de combi lh/fsh. ;)
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Is jullie menstruatie dan wel hetzelfde als zonder utro, dus evenveel dagen en heftig? Het is dus even afwachten of mijn cyclus langer wordt, nu 28 en dan wellicht 35 omdat ik tot dpo 14 moet slikken (ipv dat ik op dpo 11 ongesteld wordt) en dan wellicht nog 3 dagen moet wachten tot het doorbreekt. Of het blijft gewoon ca. 28 als ik door de utro heen ongesteld wordt....
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat irritant zeg..als het niet hele erge bijwerkingen heeft (mijn pms is toch al een bitch) of lange termijn gevolgen (dat ga ik dan altijd denken als ze zo moeilijk doen)..
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier zijn ze zo conservatief als wat. Niet normaal. Ze staan hier heel weinig open voor de wensen van de vrouw of stel in kwestie. Doen gewoon hun standaard ding en alles wat buiten de standaard is ‘doen ze niet’.
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik kan daar zo moe van worden. Waarom is er niet gewoon 1 protocol voor alle ziekenhuizen.. Wel heel erg jammer dat het deze keer niet meteen gewerkt heeft :( kun je nu wel vooruit dan met utro?
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik verwacht dit weekend mn menstruatie (hopelijk niet natuurlijk). En heb nog drie doosjes dus kan nog 1 ronde vooruit zeg maar. Mocht ik dan een posi test hebben, dan zorg ik dan wel dat ik nog meer mee krijg. Ik heb gelukkig van een aantal dames hier op het forum wat gekregen waardoor ik dus ‘even’ vooruit kan. Zó fijn.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik duim voor je en zal het in gedachten houden als ik ze krijg en over heb.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Super raar. Onze dokter zegt dat ze utro gebruiken in combinatie met omdat het anders te dun kan blijven... mal... of misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen. Waarschijnlijk wel whahaha....
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Super lief, thanks!

    Hahaha maar met bijv. Gonal-F is dat juist we het geval, misschien haal je die twee door elkaar? ;)
     
  13. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Whaha denk het niet, want gebruik toch echt menopur en utrogestan in combi... whaha en geen gonal-f. En weet nog dat mijn vrouw de eerste paar rondes geen utro had en ze dat op een gegeven moment na onderzoek bij iedereen voorschreven die injecties gebruikt...
     
  14. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Overigens gek, dat in Genk waar ik loop, ze gewoon iedereen utro geven bij voorbaad. En dat in andere ziekenhuizen er super krampachtig over gedaan wordt...
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik vind dat dus ook heel verwarrend..
     
  16. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik dank dat de voordelen van utro in veel gevallen niet bewezen zijn, en dan zitten ze met ziektekostenverzekeraars..
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  17. Namar

    Namar Fanatiek lid

    3 aug 2018
    1.902
    1.858
    113
    Vrouw
    Ik heb van mijn behandeld Gyn ook Utrogestan gekregen, overigens zonder enig onderzoek naar wat dan ook. Behalve inwendige echo's.
    Na 3 mk's stap ik over naar een academisch ziekenhuis. Met de richtlijnen van een streekziekenhuis kan ik niets. Beperkt en bekrompen. Totdat ik een adequaat onderzoek heb gehad, denk ik dat ik nog niet aan de Utrogestan begin. Mocht blijken dat ik dit nodig heb, verwacht ik dat mijn nieuwe gyn het nogmaals voorschrijft.

    Als je het nodig hebt, kun je me een pb sturen. Dan kan ik je wellicht ook hieraan helpen.
     
  18. Namar

    Namar Fanatiek lid

    3 aug 2018
    1.902
    1.858
    113
    Vrouw
    Welke onderzoeken heb je gehad voordat je dit kreeg?

    Ik heb ook Utrogestan gekregen voor herhaalde vmk. 2 x per dag gebruiken na eisprong. Mijn LF is 12, soms 13 dagen. Ik heb het nog niet gebruikt. Ik vind het vreemd dat ik niet eerst andere onderzoeken, dan een inwendige echo heb gekregen, voordat ik dit voorgeschreven kreeg. Is dit normaal?
     
  19. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb alle mogelijke onderzoeken gehad. Hysteroscopie, laparoscopie, alle bloedonderzoeken. Bleek een afwijking in mn baarmoeder te hebben waaraan ik geopereerd ben.
    Door littekenweefsel oa heeft mn baarmoeder wat meer ondersteuning nodig mbv utro en aspirine.
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Maar zitten jullie dan niet in het medische traject om zwanger te worden? Ik heb behalve echoscopisch onderzoek (om de groei follikels bij te houden ivm hormoonstimulatie) ook geen aanvullende onderzoeken gehad hoor. Ook mijn man is niet opnieuw getest!
     

Deel Deze Pagina