Effecten progesteron/ utrogestan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinderCN, 4 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nou ik vind het wel apart, maar heb al gemerkt dat elke gynaecoloog anders is. Lijkt me dat ze op zn minst een simpel bloedtesten kunnen doen om te zien of je progesteronwaarde voldoende is op dpo 6 en 9. Ik zou daar zelf even om vragen. Dat was bij mij de reden dat ze het niet wilde geven omdat ze die hoog genoeg vond en zou dan niets meer met mijn ma's te maken hebben.
     
  2. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook utro ivm herhaalde vroege miskramen. Dit gebruik ik na mijn eisprong, deze vind ik dmv ovulatietesten en temperaturen, als m’n temperatuur omhoog is start ik. (3 x 200 Mg). Op 15dpo test ik en bij negatief stop ik, afgelopen ronde duurde het 3 dagen eer dat m’n menstruatie kwam en m’n eisprong was veel eerder de ronde erna.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi, dat zou ik niet erg vinden want dan is je cyclus dus uiteindelijk even lang. Op welke dag komt nu je eisprong en welke dag voor je utro gebruikte? Ik zit meestal dag 17/18 dus zou het niet erg vinden als die dag 14 zou komen. Is je menstruatie hetzelfde gebleven?
     
  4. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Meestal op dag 15 a 16 nu was hij er al op cd 12. Ik weet niet of dit door de utro is gekomen, maar ik vond het helemaal niet erg :D. Mijn menstruatie was minder pijnlijk, maar ik heb altijd hele pijnlijke en zware menstruaties (waarschijnlijk door endometriose). Het bloedverlies was ook iets minder :)
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Fijn zeg! Hoop dat je snel zwanger raakt en blijft hiermee. Is je baarmoederslijmvlies dan wel al dik genoeg als je al op cd 12 eisprong hebt?
    Bij mij is dat een keer gemeten op cd 10 en was pas 5,5
     
  6. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Lief dat hoop ik ook, en hoop ik ook voor jou:)
    Dat weet ik eigenlijk niet, mijn baarmoederslijmvlies is 2 keer gemeten op 8 en 12 dpo en 2 keer 8 mm
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Lieve meiden, mag ik jullie nog aanvullende vraag stellen? Ik heb waarschijnlijk maandag mijn eisprong gehad (zou ook gisteren kunnen zijn) en het recept is nog niet binnen, weten jullie tot hoeveel dagen na eisprong je kunt beginnen? Als dat 3 of 4 dagen erna is, zou het dan nog evengoed werken?

    En de gyn had gezegd tot dpo 14 gebruiken maar als ik op 12 dpo een witte test heb kan ik dan toch ook stoppen? die lf lijkt me lang genoeg.
     

Deel Deze Pagina