Hee meiden! Ik moet deze komende cyclussen zelf aan de slag zonder controles van het ziekenhuis. 26 augustus was mijn 1e menstruatie dag. Op 3 september mijn ovulatie gehad. Dit weet ik omdat ik veel buikpijn had en naar het ziekenhuis moest komen voor controle. Alsnog een echo gehad en daar zaten twee eitjes van 24mm. Gisteren een licht positieve test gehad van sensitest. Nu had ik vandaag nog een test gedaan was iets donkerder maar mijn ovulatie beginnen ook weer donkerder te worden. Reageert zo'n test op mijn hormonen? Of reageert mijn zwangerschapstest op toch een latere ovulatie? Ik ben de weg even kwijt!
Volgens mij is het zo dat je ovulatietest kan reageren als je zwanger bent. Heb nog nooit gehoord dat je een positieve zwangerschapstest kunt krijgen bij een naderende ovulatie...maar ik ben geen expert haha
Heb je een foto van je testen? Heb heel vaak hier op het forum gezien dat een zwangerschapstest toch ook een streepje geeft bij een eisprong. En ook dat een ovulatietest donkerder wordt bij een zwangerschap. Maar mij lijkt toch, dat als je op 3 september 2 eitjes van 24mm had, je op 15 september allang je eisprong hebt gehad? Dus ik denk dat je die ovulatietest even moet laten voor wat het is en puur naar een zwangerschapstest moet kijken. Heb je 3 september hormonen gehad voor je eisprong? Of is je eisprong uit zichzelf geweest. Een zwangerschapstest kan wel reageren op hormonen als Pregnyl/Ovitrelle.