1 borst blijft achter

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Carino, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik geef nu bijna 6 weken borstvoeding. De productie is nooit heel hoog geweest, steeds precies genoeg zeg maar.

Mijn zoon heeft vanaf de geboorte steeds maar 7 voedingen genomen, op wat clustermomenten na enkele dagen. Ik voed op verzoek en heb het zo gelaten. Vandaar geen stuwing denk ik.

Ik heb aan een borst 3x een ontsteking gehad en sindsdien blijft die borst achter in productie. Ik kolf soms om te kijken hoeveel melk ik heb en de andere kant heeft vaak 3x zoveel melk.

Ik probeer nu die borst wat vaker te kolven na een live voeding en ik start ook steeds met de slechte kant zodat die goed leeg gaat. Maar het blijft een probleem. Nu gaat die andere borst ook sneller waardoor ik daar een te hoge productie heb en een te sterk toeschietrefkex wat erg slecht uitkomt voor mijn zoon met ernstige reflux :(

Iemand een idee hoe ik dit in orde krijg?

2. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    moeilijk is dat he!
    hoe je het op orde krijgt weet ik echt niet, ik heb ook een linker borst die al heel lang voor spek en bonen meedoet. soms weigerd mijn zoontje zelfs om aan de linkerborst te beginnen. En de rechterborst hoor ik letterlijk in zijn mond leegspuiten onder het drinken.... sja
    ik heb ook een tijd lang de linker borst extra gestimuleerd, maar heeft bij mij niks geholpen... Maar misschien werkt het bij jou wel? (geen idee)

3. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Hier ook geen tips maar vind je verhaal herkenbaar; mijn bestie is links en rechts doet mee voor de leuk. Kolf de helft van links ermee. Maar ik begreep dat dit wel vaker zo is. Zolang je beide maar blijft aanbieden is het geen probleem.
    Voor de tsr vraag zou ik als ik jou was bellen met de vbn of lll, wellicht hebben zij met hun ervaring goede tips voor je!

Succes!

4. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Klinkt bekend. Hier rechts echt supertiet en links? Not so much....

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Sterke TSR: probeer eens op je rug te liggen voeden of je kindje rechtop te voeden (Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie verkleinen - Te veel melk)
    Voor houdingen zie hier: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Borstvoedingshoudingen

Wat betreft het ongelijke kolven: kolven zegt niets over de hoeveelheid melk die je borst geeft. Je kindje krijgt er veel meer uit dan de kolf, want hij zuigt anders/harder. Het kan wel zijn dat je kindje voorkeur voor een borst heeft. Mijn zoontje wilde een week lang alleen maar links; rechts was niet fijn, en daar had ik ook net borstontsteking gehad. Ik ben rechts juist blijven aanbieden (ook om de ontsteking weg te krijgen en nieuwe te voorkomen). Wel ben ik een tijdje gaan liggend voeden voor die borst. Dat vond hij ook wel fijn en ontspannen. Misschien ligt hij wel minder fijn bij je de ene kant op, dan de andere...? Ook 's nachts wilde hij goed drinken uit de minder fijne borst. Misschien zoiets eens proberen? En anders een lactatiekundige bellen!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Wat betreft het verschil qua borsten,dat had ik hier bij nr1 ook.Na 2x borstontsteking en een abces (bah) deed mijn rechterborst het niet geweldig.
    Is eigenlijk,ondanks veel stimulatie,zo gebleven. Maar eeg was dat niet hoor,ze groeide als kool! :)

Maar toen kwam nr 2 en nr 3. Ik dacht daar gaan we weer maar nee hoor! Opeens was rechts de "beste", en is dat altijd gebleven.

Best lastig qua overproductie...waarom bel je niet eens met een contactpersoon van VBN of LLL? Die
    hebben vast wel goede tips voor je!

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik had ook altijd een productie die aan de lage kant was. Rechts minder dan links. Wat bij mij helpt is thee. Ik combineer de borstvoedingsmix van weleda met de kabouterfeest van piramide en sindsdien is mijn productie echt verbeterd! Links nu heel veel en rechts ook prima, zoontje heeft nu meestal voldoende aan 1 borst met nog een klein toetje en ik kan nu ook extra afkolven voor het opbouwen van een voorraadje.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Is heel normaal hoor. Mijn rechter geeft altijd meer melk dan links. Dat tsr kun je eventueel even in een doekje weg laten lopen en dan weer opnieuw aan laten leggen. Ik had daar de eerste 6/7 weken last van, maar daarna werd dat vanzelf minder.

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dat heb ik ook gehad rechts had meer dan links ik legde hem gewoon vaker aan daar. Maar ik heb wel altijd gehad dat rechts beter was zeg maar.. Beetje vaag maar verder geen andere tips.

Deel Deze Pagina