Pffffffffff.... ik moet echt even bijkomen! We hebben een huis gekocht en dat is erg snel gegaan. Even ter info: Van ons huis is al vanaf november '13 sprake dat het verkocht lijkt. Nu zijn we 1,5-2 weken geleden met een rijs overeengekomen. Afgelopen vrijdag hebben we een gesprek gehad over aanvullende voorwaarden en die mensen hebben een financieringsgesprek gehad. Deze week horen we definitief of de hypotheek rond komt, maar volgend die adviseur kan het niet stuk. Nu hebben we al een stuk of 5-6 huisen bezichtigd, verschillende huizen om te kijken wat we nu eigenlijk voor huis wensen. En we hadden een goede kandidaat. Echter afgelopen vrijdagavond (de dag dat we het voorwaardengesprek hadden met de kopers van ons huis) kwam er een nieuw huis op internet. Pas 2 uur later konden we ook de brochure in... ze waren er dus net mee bezig. Heel het weekend ben ik hyper geweest, omdat ik weet dat dit het huis is. Super ligging, goede prijs/kwaliteit verhouding en geen nieuwbouw, maar ook geen opknapper. Een instapklaar huis waar tzt nog wat aan gedaan dient te worden. Vandaag gebeld naar de makelaar voor een bezichtiging, maar die is deze week op vakantie. Deze week dus geen bezichtigingen. Dus zijn we langs het huis gereden en toen we de eigenaresse thuis zagen komen (precies op het moment dat we voor de deur stopten) hebben we gevraagd of we binnen mochten kijken omdat ik over 3 weken uitgeteld ben. Dat mocht..... en vanavond heeft mijn man opgebeld en zijn we over de prijs overeengekomen! Helemaal buiten die makelaar om dus... Dus jullie snappen dat dit even niet te volgen is voor me... morgen bellen we de makelaar hierover op, er is wel iemand op kantoor aanwezig. En dan moeten we nog even aangeven dat het onder voorbehoud van financiering is (hebben we ook al een gesprek over gehad en het bedrag ligt ruim onder ons max te lenen bedrag) en onder voorbehoud van verkoop van onze woning (wat ook ip rond is). Sorry voor het lange verhaal, moet het echt ff kwijt aan de wereld!!
Wat fijn gefeliciteerd en veel succes met alles rond krijgen en straks als alles rond is met verhuizen !!
Wauw, wat geweldig! Leuk, dat het zo gelopen is! Veel succes met verhuizen en de laatste loodjes van je zwangerschap!
Gefeliciteerd!! Maar jeetje, dat hebben jullie snel gedaan! Ik begrijp helemaal dat je effe moet bijkomen!
Lekker voor jullie (en voor de verkopers van jullie nieuwe huisje). Nu lekker dromen over jullie nieuwe huisje en nog even genieten van je zwangerschap!
Zo, dat is inderdaad snel gegaan! Kan me voorstellen dat je moet bijkomen! Maar wel hartstikke leuk! Voor wat betreft voor behoud van financiering. Dit heeft niet alleen te maken met of je het bedrag kunt lenen obv je inkomen, maar ook met de waarde van de woning waarop de bank het taxeert. Dus stel je kunt max 300k lenen en je koopt n huis van 250. Maar de bank taxeert t op 200. Dan krijg je dus max 200 plus 4%. De rest zulnje dan zelf moeten bijleggen.
Heerlijk... gefeliciteerd joh...!! Maar nu wil ik niet al te veel een party pooper zijn maar wij hebben zelf te maken gehad met een koper waarbij het ook niet mis kon gaan bij de financiering maar helaas dus toch wel. Ook wij hadden toen al " onder voorbehoud van financiering" een andere woning gekocht. Dat was toch even flink schrikken. Blijf dus aub nog even met beide benen op de grond totdat ALLE handtekeningen gezet zijn..!!
Dank jullie allemaal. Het is nu na een nachtje slapen bezonken en ben nu helemaal blij. @ dawnie Mooie is dat we en zoveel lager zitten dan men zegt dat we max kunnen lenen (ik ben allergisch voor dat max bedrag) en we hebben overwaarde. Dat zit dus helemaal goed. Plus voor de omgeving heeft het huis een scherpe prijs, taxatie zal dus geen probleem geven. @ Jo85 In Duitsland zit het zelfs nog iets ingewikkelder. Je bent pas zeker van verkoop als het geld betaald is. Dus ook al ben je bij de notaris geweest.... dan nog is het afwachten in feite. Hier is het notaris, dan geld overmaken en pas als dat rond is, is de sleuteloverdracht. Maar deze mensen hebben al een huis willen kopen dat nog duurder was dan ons huis en die financiering was rond. Toen wilde een erfgenaam het huis toch zelf hebben. Alleen die bank wil niet meewerken aan dit object en dus gaan ze naar een ander. Ze hebben een zeer goed lopende zaak (twee eigenlijk) en hebben voldoende eigen middelen tot hun beschikking. Ben erg benieuwd deze week, maar ik heb er echt vertrouwen in. En ja.... de makelaar van het gekochte huis is er deze week niet, dus het voorlopig koop-contract zal volgend week pas getekend worden. Voldoende bedenktijd om ons terug te trekken Maar natuurlijk... ook dank voor het wijzen op eventuele kinken in de kabel. Een huis kopen blijft niet niks hè!
ja klopt ik ken het principe we wonen zelf ook aan de grens en wilden in eerste instantie ook naar duitsland verhuizen maar zijn vlak voor de grens blijven hangen. Kijk voldoende eigen middelen is mooi maar nietszeggend. Als de kopers er toch vanaf zien zit je wel mooi. Hier namelijk ook een koper met meer dan genoeg eigen geld (ze kon het huis contant betalen) maar toch een hoop gedonder achteraf. Ik ben erg voorzichtig met aangeven dat alles rond is na de verkoop en koop van ons huis. Eerst alles rond dan ben ik wel blij.
Wat leuk, gefeliciteerd! Snap best dat het even een omschakeling is, maar soms zijn de beste beslissingen diegene die je vanuit je hart maakt
Oh bedoel je dat? Als iets inmiddels duidelijk is dat is het wel dat hij ons huis erg graag wil hebben. Dat blijkt uit alles wat er vooraf gebeurd is... Ga het hier niet uitleggen maar ben eerder bezorgd om wat de bank zegt dan of hij een rare sprong zou maken. Hij heeft er veel moeite en geld al inzitten (taxatie die hij zelf deels moest betalen enz)
Haha ik voel de kriebels in mijn buik weer van toen wij dit huis kochten! De angst ook dat iemand anders het voor je neus wegkaapt! En alle spanning is het wat, komen we overal uit en hebben we het nou echt gedaan?! Gefeliciteerd
@ Mnon Ja inderdaad! Dit is ook het eerste huis waar ik ons echt oud in zie worden, goed teken. En we hebben zelfs de laagste hypotheek dadelijk in vergelijking met de twee andere huizen waarin we gewoond hebben Geweldig! Hoe lang wonen jullie nu al in jullie huis? Bevalt nog net zo neem ik aan? We zijn ook weer een stap dichterbij. De kopers van ons huis hebben dinsdag de offerte ontvangen (de bang gaat dus akkoord) en ze laten vandaag weten of zij erop in gaan. Ze willen natuurlijk een gunstige rente, snap ik. De notaris is ook al voorbereidend werk aan het verzetten! En de makelaar van het huis dat wij kopen is maandag terug van vakantie en ook daarvan is wordt het voorlopig koopcontract al voorbereid.
Dit hebben wij ook gedaan, en laat ik zeggen na 3 jaar stond bij ons het bord weer in de tuin! Wij waren helemaal verliefd op het huis, ik reed er langs en bord stond blijkbaar nog maar net 5 minuten in de tuin, gelijk naar de makelaar gereden bezichtiging geregeld en hadden meteen ook al een bod uitgebracht. (wij wisten wat we konden kwa hypotheek etc..) Voor ons was het ook een super mooi plekje (groen gebied, scholen voor eventuele toen toekomstige kinderen, dicht bij centrum.etc. etc). en dachten er ook wel oud te worden, maar we werden er eerder oud door trammelant met de buren op een gegeven moment is het zo erg geworden dat de politie ons zelfs heeft aangeraden om de verstandigste te zijn en wij er maar beterder weg konden gaan, i.p.v. er aan onderdoorgaan!! Ik zou zeggen als het jullie echt een leuk plekje lijkt zorg dan dat je er zeker nog een keer voor de 2e keer gaat kijken en dan zelfs even kennis maakt met de buren om te kijken wat voor soort mensen het zijn. Wij hadden er blijkbaar een familie kliekje wonen, en die mensen gunden een ander werkelijk totaal niets! na koop van de woning kwam de oude eigenaar een keer langs om post op te halen, en jammer genoeg kwamen er toen wel de verhalen dat hun dus blijkbaar ook al trammelant met hun hadden.. Wij hadden nu gelukkig binnen een week de woning zelf ook verkocht, en hebben niets gezecht over trammelant, misschien kunnen hun wel met die buren overweg, je weet het maar nooit!! En nu sinds 2 jaar hebben we weer een andere woning weer gekocht en ben 2 jaar lang aan het zoeken geweest naar woningen, zodat we met ons verstand nu hebben gekocht en niet met ons hart. Het waren 2 lange jaren, maar het is wel het wachten waard geweest!
Oeh Goudreinet, dat is niet al te best nee! Dat geeft een hoop stress en ellende. Gelukkig is alles nu op zijn pootjes terecht gekomen. Gelukkig staat 'onze' buurt als goed bekend. Dat wist ik van tevoren al, anders was ik geeneens gaan kijken. Heb in mijn huizenzoektocht ook continu contact gehad met een kennis diet 'de krant van het dorp' is en bij de gemeenteraad zit. Die weet alles goede en minder goede buurten en de juiste en minder juiste mensen. Plus ik ken legio mensen die de buurt kennen, er zelf gewoond hebben of nog wonen e.d. Ik heb al met mijn man besproken om voor het tekenen van het voorlopig koopcontract nog eens te gaan kijken in het huis. En dan zullen we zeker eens kijken of de buren thuis zijn Maar zeker bedankt voor jouw ervaring! Wij kopen nu voor het eerste met ons hart ipv verstand... wat ons wel behoorlijk wat overwaarde heeft opgeleverd. Hebben er ook genoeg ellende van gehad, maar het blijkt het waard geweest te zijn.
Hier ook een impulsaankoop gedaan, 3 jaar terug. Ivm veranderende hypotheekregels moesten we alles voor 1 januari 2011 rond hebben. We hadden al een offerte laten opmaken voor een ander huis, en toen... Ik ging 's avonds voor 'de grap' nog eens op funda kijken, of dat ene hele leuke huis (die ik een jaar daarvoor al had zien staan en op slag verliefd op was geworden, maar uiteindelijk weer uit de verkoop gehaald) er heel misschien toch weer was. En ja! Ineens stond ie er weer, sinds welgeteld 2 dagen. "Neeee!!" Dacht ik nog..nu hadden we al een offerte voor een ander huis staan, maar ik wilde deze. Vriend gelukkig ook 'S ochtends om 09:00 meteen onze hypotheekadviseur gebeld en hij nam contact op met de bank...We hadden die dag tot 17:00 om te bezichtigen, een bod te doen, en een akkoord te krijgen... Dat zou nooit lukken, dachten we nog..maar om 14:00 was alles rond! We wonen hier nog steeds met heel veel plezier, en het voelt echt een beetje alsof dit huis voor ons bedoeld was. Dus hier absoluut geen spijt van onze impulsaankoop Succes!