Haaruitval baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LindsayS, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindsayS

    LindsayS Bekend lid

    26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Onze dochter heeft vanaf de geboorte al een vol koppie met haar :D De afgelopen weken is de structuur wel wat veranderd... Aan de zijkanten (boven haar oren) is tussen de 6-8 weken wat uitgevallen. Bovenop zag ik (bij de haargrens) wat nieuwe haartjes komen. Ik had dus niet gedacht dat er nog meer zou gaan uitvallen... maar helaas zag ik behoorlijk wat haartjes in haar bedje liggen :( Het komt voornamelijk van haar achterhoofd. Ik vind het zo zonde...

    Wanneer viel het haar van jullie baby uit? Gaat de rest van d'r haar ook uitvallen? En hoe snel groeit het weer terug?
     
  2. kleinliefje

    kleinliefje Niet meer actief

    Hier een dochter met een bos pikzwart haar. Het is nooit uitgevallen, nu is ze bijna 1 en wordt het steeds blonder. Ze heeft wel een kale ligplek gehad
     
  3. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Ons zoontje is met een dikke bos zwart haar geboren en dat viel ook na een paar maanden uit. Nu komt er weer donkerblond haar voor terug, maar hij is wel behoorlijk maal geweest. Dus het kan inderdaad nog erger worden, maar hoeft natuurlijk niet.
     
  4. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Zoon kreeg rond 4 maanden een ligplek (kale plek achterop). Nu is hij 5,5 maand en begint het weer aan te groeien.
     
  5. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Hier geen haaruitval of kale plekken gehad, dus helaas geen advies.

    Wel is de kleur van zwart naar blond verandert :(
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Ja hoor hier verloren beide kids zo tussen 6 weken en 3 maanden hun nesthaar. Niet alleen het donkere haar van hun koppies, maar ook de donkere haren op rug en armpjes vielen uit. Mijn zoon heeft een tijd op een oud mannetje geleken - bijna kaal bovenop en een krans voller haar onderaan! Nu groeit het ook bovenop weer aardig aan. Bij beiden was het nieuwe haar lichter.
     
  7. LindsayS

    LindsayS Bekend lid

    26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het idd ook een ligplek. En de rest van het haar ook uitgevallen? Of is het daarbij gebleven?

    Ik hoop niet dat onze dochter kaal wordt, het haar staat d'r zo leuk ;)
     
  8. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Bij mijn oudste viel het allemaal uit, maar tegelijkertijd groeide ook weer nieuw haar. Ze is met donkere haartjes geboren, op haar eerste verjaardag blond.
    Nu bij de jongste gaat het wat minder opvallend, maar ook nu weer kom ik veel donkere haartjes tegen in de box, wipstoel en bed... en nu ze bijna 5 maanden oud is, zijn haar donkere haartjes ook zo goed als verdwenen en hebben plaats gemaakt voor donkerblond haar. De plekken van het liggen zijn ook weer flink aan het groeien... merkt dat het nu een dikkere bos begint te worden.
     
  9. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier nooit gehad, maar drupje wilde dan ook niet op zn rug liggen :)
     
  10. Cally

    Cally Fanatiek lid

    13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Hier zijn ze alledrie geboren met een flinke bos haar.
    Bij nummer 1 was het zwart en viel het na een paar maanden rondom uit. Had hij dus alleen bovenop nog lange plukken. Dat was het moment om naar de kapper te gaan om er een stoer kort koppie van te maken. Hij is nu donkerblond.

    Nummer 2 had donkerbruin haar bij de geboorte. Er is helemaal niets uitgevallen. Hij is nu blond.

    En nummer 3 had weer zwart haar. Bij haar is ook niets uitgevallen, alleen had ze achterop wel wat afgebroken haartjes door het bewegen met haar hoofd, maar nooit een kale plek gehad. Ze heeft met net 1 jaar al behoorlijk lang haar. Het is nu bruin, maar ik denk dat het bij haar ook donkerblond zal worden.
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier zoontje geboren met donker bruin haar, werd al snel wat lichter en bijna rossig. Sinds hij 3 maanden is ongeveer gaat het veel meer uitvallen, bovenop is hij bijna al zijn babyhaar kwijt en zit nu heel licht blond haar. Achterop heeft hij een hele rand zonder haar, ondanks dat hij op zn buik slaapt. :p
    ;)
    Achterop is het nog wel donkerder, maar ben bang dat hij dat ook nog wel kwijt gaat raken :)
     
  12. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn dochtertje heeft het zelfde. Een bos zwart haar dat nu aan de zijkanten dunner word. En een kale ligplek. Mijn zoontje had het ook en dat was met 6 maanden weer terug gegroeid. Behalve de lig plek. Die heeft ie tot 1 jaar gehad. Maar mijn kids slapen/sliepen ook ingebakerd.
     

Deel Deze Pagina