Hoi hoi Mijn dochter van 5 weken (en 3 dagen) drinkt sinds 2 dagen haar fles niet meer leeg. Ik gaf haar altijd 120+4 dit dronk ze helemaal op. Maar nu laat ze elke keer 30/40 cc staan.. ze duwt zelf de fles uit der mond zoals ze voorheen ook deed als ze merkte dat de melk op was. Soms bied ik het 10 min later nog is aan en trekt dan een heel vies gezicht als de speen in de mond gaat.. iemand herkenning of ervaring? Ohja en de laatste 2 nachten slaapt ze ook aan een stuk door van 10 tot 7, ik moet haar zelfs wakker maken om 7 uur. Normaal kwam ze snachts om 4 uur nog een keer
Hoeveel voedingen geef je? Misschien als je wat meer voeding geeft maar minder flessen Dus meer tijd er tussen laat dat ze dan wel weer lekker drinkt.
Is ze alert als ze wakker is? Voldoende natte luiers? Zo ja, dan heeft ze genoeg gehad. Ik vind overigens 120/4 echt veel voor een baby van 5 weken. Dus ophogen zou ik zeker niet doen! Mijn baby van 6 maanden drinkt, als hij een flesje krijgt, altijd tussen de 80 en 120 ml. Dan heeft hij gewoon genoeg gehad.
Ik geef haar om de 3 uur voeding, langer houdt ze ook niet uit. Ik geef haar 6 voedingen op een dag nu die van 4 uur snachts eraf haalt ( 7 - 10 -13 - 16 - 7 - 22 ) Ze is veel wakker en ook alert ook voldoende plasluiers.. Ik vond het ook veel maar volgens het cb mocht ik het haar geeoon geven
Ik denk dat ze genoeg heeft dan. Mijn dochter kreeg om de 4 uur de fles van 120+4. Misschien overdag gewoon 90+3 geven en dan de fles van 23:00 uur wel 120+4 aanbieden...
Ze woog vorige week bij cb 4520 gram bij geboorte was ze 3330 Ja ik neem aan dat ze genoeg heeft alleen vind het zo apart dat ze ineens wat laat staan wat ze voorheen niet deed..
Dan zou ik terug gaan naar 90/3. Dan hoef je ook niks weg te gooien. Als je merkt dat ze op een gegeven moment toch nog honger heeft kun je nog bijmaken. Dan hoeft ook niet eens bij elke voeding. Mijn zoontje heeft bijvoorbeeld 's ochtends en rond 13uur altijd meer honger dan om 16.00. Dan drinkt hij maar een paar slokjes.
Mijn zoontje van de zelfde leeftijd, wel iets lichter, drinkt 90 cc per keer en de laatste120 maar dat drinkt die niet leeg. Ik denk dat je dochter gewoon niet echt honger heeft, het zijn behoorlijke flessen en helemaal om de 3 uur. Daarbij merk ik ook wel dat mijn zoontje de en dag beter en meer drinkt als de andere dag.zou mij er niet zo druk om maken. Succes !