ledikant met een kant open?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vlindertjeh, Jun 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    Hallo,

Even nieuwschierig.. hoe oud was jullie zoon/dochter toen ze peuterbed/ledikant met een kant open kregen?

Onze zoon 21 maanden slaapt in ledikantje. Hij staat in zijn bedje zodra hij erin wordt gelegd, maar hij gaat wel snel liggen, als hij wakker wordt blijft hij netjes liggen en gaat vertellen.. hij is erg beweeglijk en draait rondjes in zijn bed tijdens zijn slaap.. nu vroeg ik me af wanneer is hij klaar voor de volgende stap?
    Ik kan een kant eruit halen en er een plankje voor zetten

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Bij mijn dochter hebben we de zijkant uit het ledikant gehaald iets voordat ze 2 werd. Dit was meer om haar te leren omgaan met de 'vrijheid', voordat ze in een gewoon bed ging slapen. Het ledikant schoof toen door naar mijn zoon. Bij hem zijn we van plan om de zijkant eruit te halen als hij gaat proberen uit het ledikant te klimmen, dus als het ledikant níet meer veilig is. Ik laat hem liever zo lang mogelijk in een volledig ledikant, wel zo makkelijk dat hij er niet uit kan ;)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier nooit zijkanten uit de ledikantje gehaald. Beide kinderen zijn rond hun 3e verjaardag zonder problemen overgegaan naar een gewoon eenpersoonsbed. Of het daarmee te maken had, weet ik niet maar tot op heden zijn ze 's avonds nog nooit na het naar bed brengen weer telkens uit bed gestapt ofzo. Gaan gewoon na het voorlezen gelijk slapen.

4. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Mijn dochter ging met 19 maanden over naar peuterbed omdat ze uit ledikant probeerde te klimmen. Ging vanaf het begin gelijk goed, kwam er nooit uit. Hoewel onze zoon vaak klimt en klautert en gekke stunten uithaalt, doet hij dat in zijn ledikant niet. Zodra hij dat wel gaat doen dan krijgt hij ook een nieuw bed. En anders rond zn 3e verjaardag. Volgende week wordt hij 2.

5. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,267
    25,733
    113
    Ik zou het zelf zo laat mogelijk doen. Wanneer ze er echt klaar voor zijn verschilt natuurlijk per kind. Als ze gevaarlijk gaan klimmen is het iig tijd.

Mijn oudste ging over naar een peuterbed vlak voor haar tweede verjaardag en kwam constant uit bed. Maar we hadden haar babykamer nodig, dus was even niet anders. De middelste was pas drie en is altijd keurig in bed gebleven, ondanks dat ze een pittigere meid is.
    Mijn jongste dochter was 2,5 jr. Weer wat te vroeg (voor haar dan) maar was weer noodzaak, want ze zakte door haar bed heen toen ze in een boze bui stond te springen en toen heb ik maar gauw het peuterbed opgezet anders had ze gewoon geen bed om in te slapen...

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij gaan em deze week ombouwen.
    C is net zou oud als jou zoon.
    Ze probeerd zelf in en uit bed te klimmen.
    Als het niet gaat bouwen we en gewoon weer terug om.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier klommen ze er met 13-14 mnd uit, dus toen één kant eruit gehaald ivm veiligheid (ze klommen met slaapzak).

8. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    Thnx voor jullie reacties!
    Hij klimt er nog niet uit doet ook geen poging,
    zal hem voorlopig dan nog even zo in zijn ledikantje laten.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nooit de zijkanten eruit gehaald. Rond twee jaar gaan ze hier over naar een groot bed.

Share This Page