Efteling 1 volwassenen en 2 kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Maan1989, 25 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan1989

Maan1989 Actief lid

26 apr 2017
    101
    54
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal
    Is het goed te doen om als alleenstaande met 2 kinderen naar de Efteling te gaan? Ik bedoel in hoeverre is het mogelijk om met ons drieën in een attractie te zitten?
    Mijn kinderen zijn 8 en 6. Echter die van 8 zal nooit ergens alleen in durven en ik kan natuurlijk niet om en om met ze in attracties.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.586
    113
    Vrouw
    Ik zou dat zelf niet doen, omdat je bij een aantal attracties niet met z'n 3en naast elkaar kunt zitten.. tenzij je het niet erg vindt om die attracties te missen. Kun je niet iemand meevragen? Een familielid of vriendin ofzo?

Vero0504 en Sado vinden dit leuk.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Bij veel kun je juist prima met z'n drieen naast elkaar. In achtbanen niet, maar ik weet niet of je daar in gaat. Durven ze anders wel naast elkaar, dat jij dan in het bankje erachter gaat?

4. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    In achtbanen zit je 2 om 2 dus als je kinderen graag daarin willen zal er toch iemand alleen moeten. Zouden je kinderen naast elkaar willen en jij erachter?
    In best wat andere attracties kun je samen (symbolica, droomvlucht, villa volta, fata morgana, piraña, fabula, sirocco, pagode..)
    Het ligt er denk ik net aan welk type attracties jullie graag in willen!

Spectre vindt dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je kan dan toch gewoon voor elkaar zitten? Je kan in elk geval met zn 3en tegelijk in de attracties. Ik zou het wel doen.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.586
    113
    Vrouw
    Maar mag dat ook dat kinderen naast elkaar zitten en jij als ouder erachter? In dat geval zou ik het ook wel doen

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Ligt denk ik aan welke attracties je allemaal wil doen.
    Volgens mij zit je alleen bij de achtbanen met z'n 2en naast elkaar? Daarbij speelt lengte ook nog een rol en zal de jongste waarschijnlijk naast jou moeten en de oudste dus alleen.

Een dagje pretpark vind ik over het algemeen prima te doen in mijn eentje met de kinderen.

Spectre vindt dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.586
    113
    Vrouw
    Mijn oudste is dit jaar voor het eerst meegeweest in de Vogelrok en ik zie hem niet zo snel naast zijn 1 jaar oudere neef zitten in een achtbaan bijv. Of jullie moeten sowieso niet in achtbanen gaan..

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben pas een weekend in de efteling geweest, als je achtbanen wil doen dan is het redelijk kansloos.
    Dat is altijd met 2en, en die van 6 mag nergens in denk ik.

Verder kun je bijna overal met zn drieën in.

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Ik zou dan attracties waar die van 6 niet in mag, gewoon overslaan. Er is genoeg waar je dan wel nog in kan en als het 2 naast elkaar is, kunnen de kinderen misschien naast elkaar en jij ervoor of erachter?
    Als je de achtbanen wel echt wil doen, zou ik toch met nog een volwassene samen gaan, dan kunnen jullie om en om bij de te kleine kinderen blijven bv.

11. Maan1989

Maan1989 Actief lid

26 apr 2017
    101
    54
    28
    Vrouw
    Oke dank jullie wel. Achtbanen willen ze sowieso niet. Dus dan zou het dus moeten lukken in de overige attracties:thumup:

Spectre vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Zeker, de old timers, fata morgana, droomvlucht, trein, carnaval festival, draaiende bootjes, symbolica, gondoletta, carroussel, fabula, pagode kan allemaal met zn drieeën.

De traptreintjes kunnen ze met 2en.

13. Zizzy

Zizzy Actief lid

16 feb 2021
    171
    94
    28
    Vrouw
    De jongste zal nog helemaal niet in een achtbaan mogen. Max en moritz wel denk ik. Sowieso, droomvlucht, symbolica, tufferbaan, stoomtrein, fabula, fata morgana, piraña, carnaval festival, pagode, archipel, sirocco, volk van laaf, sprookjesbos en ravelijn en aquanura show. Heb ik dan alles? :)

Edit. Ik lees hierboven nog gondoletta en de traptreintjes. Dacht ik het park uit mijn hoofd te kennen…

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Volgens mij wel, heb het weleens meegemaakt in elk geval.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Max en moritz kan trouwens ook prima, de 6 jarige zal daar ook in mogen en het zijn karretjes met 2en naast elkaar, maar met 4en bij elkaar.
    In het weekend dat wij er waren zaten er genoeg kinderen 2 naast elkaar en 1 ouder erachter.

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Wij hebben daar weleens gestaan dat de kinderen samen wilden, maar dat mocht niet.
    Zie op de site staan: Kinderen tussen 1,00 m en 1,30 m met persoon van 16 jaar of ouder

Spectre vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Met samen bedoel ik niet zonder moeder erin. Met samen bedoel ik: met zn 3en in karretje waarbij de kinderen samen voorin zitten en mama erachter.
    Dat gebeurde een paar weken geleden heel vaak.

Huismuisie vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Als alle attracties die je wilt bezoeken te doen zijn met de kleinste dan lukt het. Voor de langste zal dat betekenen dat allicht wat attracties afvallen omdat je je niet in tweeën kan splitsen. Dus of dat is accepteren (afhankelijk welke attracties dat zijn kan dat een dobber wezen) of toch iemand meevragen.

Hier hebben we 2 volwassenen nodig want t leeftijdsverschil is groter en G (7) wil toch echt nu attracties in waar R (2) bij lange na niet in mag. Die staat al tijden tegen de meetlat, kan moeilijk zeggen dat we alleen een rondje sprookjesbos gaan doen. :roflmao:

Spectre en Huismuisie vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Er is zoveel te doen en te zien voor die kids dat je prima een dagje kan gaan.

Ik ben laatst ook met zoon en zn vriendje. 8 en 9 geweest. Was hartstikke leuk.

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.586
    113
    Vrouw
    Ja dat is bij ons nu ook.. de oudste wil de achtbanen proberen nu hij lang genoeg is. Dan vind ik het zelf niet leuk om te moeten zeggen; sorry dat gaat niet want je mag niet alleen.
    Maar dat is een keuze natuurlijk. Als kind sowieso niet van achtbanen houdt, blijven er genoeg attracties over die je met z'n 3en kunt doen.

Deel Deze Pagina